Bruten armbåge

Gör en egen tråd så slipper jag skriva i kaostråden 😊

Är en olekranonfraktur, varit på röntgen 2 gånger igår, magnetröntgen idag.

Operation inom 10 dagar, ska fasta från midnatt fram till 09 imorgon, håll tummarna att det finns en tid!

Man inser nu hur mycket man faktiskt använder båda armarna... känner mig helt handlingsförlamad emellanåt 😅
Jag hoppas det blir en bra operation och rehab, inbillar mig att jag har nån form av fördel iom att jag var aktiv innan skadan.

Vill ta mig ut och promenera framöver, måste bara lösa det hur tusan jag gör med kläder, jacka går ju inte att få på sig 😒
 

Fysion idag igen.
Rörligheten i min axel är helt fuckad... när jag roterar armen utåt har jag 30 vs 90 grader :meh:
Så fick lite nya övningar för att fokusera på rörligheten och ett slags band att låna hem så jag kan köra hemma med!
20230620_143029.jpg
 
Imorgon börjar jag jobba 100% igen O_o efter nästan 4 månaders sjukskrivning!
Tiden har gått så jäkla fort. Tror det kommer gå bra, det blir lite mjukstart då det inte är lika mycket folk då det är semestertider, hinner jobba 3 veckor innan jag går på semester ☺️

Onsdag blir det röntgen och läkare, ska visa upp min axel också. En på jobbet tänkte att det kanske är frozen shoulder.
 
Imorgon börjar jag jobba 100% igen O_o efter nästan 4 månaders sjukskrivning!
Tiden har gått så jäkla fort. Tror det kommer gå bra, det blir lite mjukstart då det inte är lika mycket folk då det är semestertider, hinner jobba 3 veckor innan jag går på semester ☺️

Onsdag blir det röntgen och läkare, ska visa upp min axel också. En på jobbet tänkte att det kanske är frozen shoulder.

Första dagen avklarad!
Det gick bra, det är lite svårt att skura, har inte så mycket kraft i armen, så det måste ju byggas upp. Inget ont eller så 🙏
Folk var väldigt glada att jag är tillbaka fullt ut, en kvinna sa att "du är ju en av oss", det var fint 🩷

Var extremt grisigt (i mina mått mätt) så har varit en sjukt intensiv dag, blir en tidig kväll...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp