Bucas Irish Turnout Light

Corax

Trådstartare
Jag beställde täcket i rubriken i Light-versionen (50g)då hästen har ett stalltäcke i samma utförande som sitter perfekt.
I min enfald trodde jag att de skulle vara likadana i passform.
När jag provade det nya täcket så ligger det an riktigt hårt i lansvecket. Min häst har normalt ansatt men musklad hals så inget extremt.
Hon är rätt pipig med täcken så jag tror det kommer att bli sura miner över trycket som täcket skapar.
Är det någon som upplevt samma problem??
Kan jag ha fått ett felsytt eller är det så den modellen är?

Stalltäcket har dubbla bogsännen medan det nya har ett men båda har 'classic cut'.
Så stor skillnad mellan dem trodde jag inte att det skulle vara...

Så frågan är om det är värt att ta hem ett nytt likadant eller helt enkelt skicka tillbaka det. Eller försöka hitta ett med de dubbla bogspännena.
 
Har inte själv just ett Irish, men ser man på Bucas hemsida så har både regn- och stalltäcket ett bogknäppe. Så ditt med två knäppen är föregående modell. Kan hända att skärningen blir lite annorlunda framtill med de olika knäppena.

Du kanske kan kolla upp om det finns någon butik som har kvar den gamla modellen på regntäcket?
 
Jag beställde täcket i rubriken i Light-versionen (50g)då hästen har ett stalltäcke i samma utförande som sitter perfekt.
I min enfald trodde jag att de skulle vara likadana i passform.
När jag provade det nya täcket så ligger det an riktigt hårt i lansvecket. Min häst har normalt ansatt men musklad hals så inget extremt.
Hon är rätt pipig med täcken så jag tror det kommer att bli sura miner över trycket som täcket skapar.
Är det någon som upplevt samma problem??
Kan jag ha fått ett felsytt eller är det så den modellen är?

Stalltäcket har dubbla bogsännen medan det nya har ett men båda har 'classic cut'.
Så stor skillnad mellan dem trodde jag inte att det skulle vara...

Så frågan är om det är värt att ta hem ett nytt likadant eller helt enkelt skicka tillbaka det. Eller försöka hitta ett med de dubbla bogspännena.

Jag har det med två spännen fram men i en storlek större än vad min normalt har.
Blev lite mer häng i rumpan men sitter perfekt i bogen.
Tror inte det funkat om det varit i hans vanliga storlek.

Så du kan kanske testa att byta till större storlek?
 
Bucas är små i storlekarna, brukar få ta en större strl och som ngn redan skrev är de med 2 spännena föregående modell. Tycker den nya blivit sämre :meh:
 

Liknande trådar

T
Utrustning Har använt mig av sökmotern men hittar inte mycket om regntäcket Bucas Irish Turnout från B*rjes. Är ute efter ett billigt regntäcke...
Svar
10
· Visningar
3 873
Senast: kryptisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp