Regntäcke Bucas Irish Turnout

T

Teij

Har använt mig av sökmotern men hittar inte mycket om regntäcket Bucas Irish Turnout från B*rjes.
Är ute efter ett billigt regntäcke som jag kan slänga på när mitt andra regntäcke är blött och funderar nu på detta. Någon som har detta täcket, va tycker du om det? Hur är innertyget, passformen mm ?

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/prod250/7098.jpg
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

Vad kostar detta täcket? vet att dom har haft nåt för typ 650 kr o så det som är med i katalogen för typ 1200-1500 kanske?
jag har det dyrare o det är bra, ffast har haft en häst innan som alltid fick bogskav av just bucas täcken. nu har dom dock förbättrat passformen på täckena.
om detta är det billiga så vet jag tyvärr inte hur det är. har bara ett par billiga termotäcken från bucas som jag hittat på börjes, de har varit super iaf!
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

Detta täcket har nästan inget pris ligger så lågt som 395:-
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

Hade 2 st innan pollan växte ur dem.
Satt bra, läckte aldrig.
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

Har ett sånt och ärligt tarlat, jag är INTE nöjd med det. Bra passform men det håller inte tätt.
Har använt det kanske 5 gånger bara... Så, inga mer Bucas för mig..
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

Det lär inte vara ett Bucas för 395kr.
men börjes har sina egna täcken, och de ligger i den prisklassen, och de ska vara prisväda.
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

Det är visst ett bucas som jag antar att dom säljer ut. Bucas Irish Turnout är inte så himla dyrt i vanliga fall heller.


Till TS

Jag har verkligen försökt få bucas att funka till mina hästar då jag gillar fodret i vissa lägen. Köpte ett smartex nu senast men det var för klent i bogen till min taniga unghäst tom. Det får gå som nödtäcke till framtida åringar eller nåt.
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

en häst som jag red lite innan åt en kompis hade det täcket,det var jätte kraftigt tyg o läckte aldrig men passformen var heelt konstig,passade inte hennes andra häst heller.Nu har hon HW täcken som ligger i unigefär samma prisklass och dom har typ 1000 ggr bättre passform!
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

Bucas har ju olika kollektioner precis som Horseware: Irish, smartex och power.

Irish är den billigaste kollektionen och har inte det funktionsfoder som brukar finnas i de andra kollektionerna. Smartex är mellanläget och Power är de silvriga täckena med invävd aluminium som reflekterar solen och gör att det inte blir så varmt under täcket en solig dag.

Jag har själv aldrig köpt just något ur Irishkollektionen då jag är ute efter funktionsfodret men det brukar vara nylon i dom som innertyg. Bucas är ju ganska små i halslinningen i de vanliga storlekarna så ifall man har en häst med lite grövre hals eller djupare bål så kan man köpa dom storlekar som är betäcknade med "big neck". Dessa är större i halslinningen.
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

Det är visst ett bucas som jag antar att dom säljer ut. Bucas Irish Turnout är inte så himla dyrt i vanliga fall heller.

Jag vet att inläggen är gammla, men Bucas irish t, kostar ca 1000:- Hals delen går för ca 400...
 
Sv: Regntäcke Bucas Irish Turnout

Numera ja! Fast de går fortfarande att hitta för runt 700 spänn, men då är det gissningsvis den gamla modellen. Jag tycker inte det är dyrt och ärligt talat tycker jag inte 1000 spänn är så mycket värre det heller, OM det är ett schysst täcke vilket jag iofs inte tycker Irish är.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad tror ni? Kan den va nått att ha? Jag har redan börjat spana på nya eksemtäcken till Ikaros :p och detta spanade jag på tidigare i...
Svar
8
· Visningar
4 397
Senast: gylle
·
Utrustning Hittade detta täcke. Såhär står det i beskrivningen "Vintertäcke Freedom Turnout Light ( + bucas logon )" Eftersom priset är så...
Svar
14
· Visningar
2 520
Senast: super
·
Utrustning Börjes har ju två regntäcken till nästan samma pris, Himalaya Regn och Bucas Irish turnout. Fördelar / Nackdelar med båda täckena...
Svar
13
· Visningar
1 378
Senast: Alexandra_W
·
Western Hej! Jag har länge letat runt efter ett snyggt westernträns, men de flesta som var fina har skrämt innehållet i plånboken lite väl...
Svar
15
· Visningar
3 019
Senast: MoCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp