Bukefalos 28 år!

BuJon som dog

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första månaden av min BuJo hade jag en lång lista med saker som jag dumpade där. Andra månaden hade listan krympt. Nu den här tredje månaden så är listan minimal med endast 6 punkter. Fyra av dessa har jag gjort. En är en sådan som återkommer varannan vecka och den sista är en punkt som jag högaktningsfullt faktiskt skitit i. Det står att jag ska rengöra duschkabinen.

Det är en del från förra månaden som jag också skitit i och sen är det ett par punkter som jag fått skjuta upp av ekonomiska skäl.

Så jag har växlat från att vara en human doing till en human being. Tveksamt om det är bra. I stället för att göra saker så sitter jag mest, eller så ligger jag i soffan. Någon enstaka gång anstränger jag mig med att diska eller hämta in ved. Disk får jag för övrigt inte några större berg av längre då jag lärt mig att diska min tallrik och mina bestick direkt när jag har ätit. Det är något jag haft ambitionen om länge och äntligen tycks det fungera. Får se hur länge det håller i sig.

Man ja, i och med att jag blivit så anti mot att göra saker så skriver jag heller inte upp saker i BuJon. Om jag skriver upp saker blir det som ett tvång som jag inte vill ha. Därför skriver jag inte upp mer än kanske en sak lite då och då. I morgon ska jag t.ex. diska.

Min arbetsterapeut, som f.ö. nu slutar på mottagningen, tycker att jag borde ha ett boendestöd. Hon har ordnat med ansökningsblankett och intyg. Själv vet jag inte längre varför jag borde ha ett boendestöd. Men visst, jag har fortfarande kaos utomhus som jag borde ta tag i. Det är dock inget jag har lust att hålla på med så här års.
 
Senast ändrad:

Vill du ha kommentarer /reflektioner eller vill du mest få bara skriva? (Frågan ställd utifrån dina tidigare dagböcker) .
 
Vill du ha kommentarer /reflektioner eller vill du mest få bara skriva? (Frågan ställd utifrån dina tidigare dagböcker) .
Mest vill jag nog bara skriva. Enstaka kommentarer gör inte så mycket men blir det en flod med kommentarer så kan det bli jobbigt. Jag får i sådana fall låta bli att svara på kommentarerna så det dör ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det har snart gått en månad då jag använt mig av en Bullet Journal. Den har hittills varit det bästa verktyg jag har provat för att...
2
Svar
26
· Visningar
3 199
Senast: Anna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har gått två gånger hos arbetsterapeuten och där tar vi en sak i taget. Sen går det två veckor mellan träffarna och jag är klar med...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 954
Senast: svea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mamma var här i några dagar i förra veckan. Hon hjälpte till med lite av varje. Tyvärr upptäckte jag idag att hon hade städat bort en...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp