Bukefalos 28 år!

Bukarnas andra djur

Sv: Bukarnas andra djur

Har inte uppfödning längre, när jag hade uppfödning var det uppe i minst dubbla antalet djur :D
 
Sv: Bukarnas andra djur

Tror det brukar kallas intresse annars :p
Ingen avel med överblivna ungar här, bara ett stort djurintresse och några ofrivilligt inflyttade marsvin. Håller på skära ner lite dock, djuren får dö ut och de enda som blir kvar är råttorna och finkarna. Av de arter jag har nu vill säga, ska skaffa hund och GP-råtta och lite sånt längre fram :angel:
 
Sv: Bukarnas andra djur

Och Modig_korn;

Då förstår jag.. Men ändå, det blir ju så jäkla mycket djur. Intresset kan man ju ha, men ett annat liv är väl kul också? :o :p
Känns ju som om man bara städar burar när det är sååå grymt mycket djur.. :D :angel:
 
Sv: Bukarnas andra djur

Njä, städar bara 1-2 ggr i veckan och det bortstädade materialet hamnar i komposten.
 
Sv: Bukarnas andra djur

Se där, fördomsfull som en är, så trodde en att ni var i princip tvungna att stanna hemma 24/7 för att ni bodde i en enda stor bur själva.. :o :D
"Crazy-cat-lady" typ.. :angel:
 
Sv: Bukarnas andra djur

Crazy-cat-ladies är mer djursamlare (ofta). I kattfallet får man inte (i sverige) ha fler än 9 vuxna katter samtidigt utan specialtillstånd.
Djursamlare är de som ofta låter djuren springa fritt och föröka sig hur som helst, som inte städar mer än kanske en gång per år (om ens det)
som skiter i omdjuren skadar sig och hellre låter de självdö av skador och sjukdomar än tar de till veterinären. Som inte matar djuren
regelbundet och som sällan eller aldrig erbjuder friskt vatten till djuren. Grund tanken i ett djursamlande är "djuren har det bäst hos mig,
de skulle må dåligt om de fick flytta till någon annan" - och djursamlande kan klassas som psykisk sjukdom.
 
Sv: Bukarnas andra djur

Äh, rengöringen går ju snabbt. Ur med skiten (sopskyffel ftw!), spola av vid behov, i med nytt, klart. No big deal :p Marsvinens och kaninernas burar tar tex max 20 minuter för mig att rengöra och jag tar helt enkelt nån bur här och där när jag känner för det, så jag kan inte påstå att det inkräktar på annan tid (och gjorde det det så vore det ingen katastrof för jag har inget liv ändå :p).

Råttburarna tar lite mer tid, kan ta allt från minuter till timmar beroende på vad jag gör. Men då är det burar med en massa inredning som ska flyttas och rengöras, hela burarna spolas av varje gång iom att de pissar överallt (mitt fel, pallar inte att toaträna de när jag lika gärna kan slänga burarna i badkaret en sväng istället :angel: ) och så är jag så bekväm av mig så de får ofta stå och droppa av istället för att torkas. Sen ska burarna inredas igen - ofta går det på minuter iom att tex hyllplan osv inte behöver tas ur vid spolningen, det ska ändå också spolas av, men känner jag för att möblera om kan det ta lite mer tid beroende på hur jag vill inreda burarna. Dessutom kan jag aldrig låta bli att bara sitta och titta på varje flock efter rengöringen, de är som roligast att titta på just då ju - och då kan jag sitta i flera timmar :D
 
Sv: Bukarnas andra djur

Hahah, bra svar.. :D Men det är väl så som med allt, det är en "livsstil".. När jag skaffar mej eget hus så lär jag ha minst lika mycket djur, så ska väl inte säga något.. :angel: :p
 
Sv: Bukarnas andra djur

Av de arter jag har nu vill säga, ska skaffa hund och GP-råtta och lite sånt längre fram :angel:

Nu kankse jag mistar mig totalt :o men var det inte du som hade en GP-råtta men fick lämna bort den på grund av att den förde ett jävla liv om nätterna bland annat? I så fall undrar jag hur du tänker bara.
(Menar inget illa med inlägget.)
 
Sv: Bukarnas andra djur

Fast "längre fram" är ju väldigt ospecifikt :D
kan ju vara om en månad lika väl som om 5år
 
Sv: Bukarnas andra djur

Yes, det är jag - let's just say att en GP i en etta är en jävligt dålig idé ;) Däremot funkar det om GPn kan bo i ett annat rum än det man sover i - det gjorde det när jag bodde hemma. Så, kort sagt ska jag skaffa GP när jag flyttat och kan ha GPn i ett annat rum :)
 
Sv: Bukarnas andra djur

kl

ZaltoochFlickisJuli2010173.jpg

Namn: Flickis(Gul) och Zalto(Grå), systrar
Ålder: ca 2 år
Art: Kanin
Ras: Dvärgvädurar(tyvärr utan papper)
Sysselsättning:Hoppa, skutta, äta, sova, upptäcka världen och tvätta varandra!


DSC_0189.jpg
Det här fotot får representera;
Namn: Orvar
Ålder: ca 6 månader
Art: Fältsyrsa, Brun, Gryllus assimili
Sysselsättning: Efter att min kära spindel Emilia tragiskt gick bort, så blev Orvar och hans vänner kvar. En efter en dog dom och nu är Orvar ensam kvar i sin låda. Han är i sluttampen av livet och orkar inte spela så mycket längre. Han har fått flytta ut med sin låda till kaninerna i gården och verkar trivas bra:)

Mina ödlor och andra spindlar var jag tvungen att sälja i samband med flytten ut på landet...så går det när man inte kan garantera att man alltid har el som kan värma upp terrarierna:(

R.I.P Emilia
:love:
DSC_0267.jpg
 
Sv: Bukarnas andra djur

Åh, då förstår jag!
Vad kul, de verkar ju verkligen vara härliga djur...
Hade själv gärna haft en men vet inte om jag klarar av dem, speciellt inte i nuläget så det får väntas med det här också. :)
 
Sv: Bukarnas andra djur

Slänger in min nykomling som flyttade in igår :D

Namn: En Glimt Av Ömhet, aka "Ömhet"
Djurslag: Tamråtta
Ras/färg: Cinnamon
Ålder: 1 år, 5 månader
Kön: Hona

mhet.jpg


mhet1.jpg


mhet2.jpg
 
Sv: Bukarnas andra djur

Namn: Sigge
Djurslag: Undulat, vanlig australienare
Färg: Ljusgrön gråvinge opalin
Ålder: 3
Kön: Hane
Övrigt: Bestämmer i buren (och över mig också för den delen, passar det inte får man sig ett nyp :D ), liten och snabb som attan!

Namn: Ville
Djurslag: Undulat, också en vanlig
Färg: Grön standard
Ålder: okänt
Kön: Hane
Övrigt: Större och klumpigare än ovanstående, väldigt snäll nästan lite mesig :p Väldigt rädd för händer men ansikten går bra på riktigt nära håll.

Till hösten ska jag skaffa två undulattjejer också.

Inga fler som har undisar? :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukarnas andra djur

Jag har bara en kvar! Kan återkomma senare med honom senare... har inte orkat presentera mina djur här :o
 
Sv: Bukarnas andra djur

Du skulle bara veta vilken skönhet hon är irl! :love:

Värsta lyckoskottet dessutom - hon är kullsyster till Knycket så jag hade ett hum om temperamentet som då borde vara underbart, men fick en positiv överraskning ändå - hon är underbarare än underbar och har redan blivit något av en favorit :love:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 197
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 669
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 140
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 920
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp