Bukefalos 28 år!

Buke-hästar till start...

Sv: Buke-hästar till start...

a1514.gif
Romme Mån3/10 Lopp7 DD2 Spår1 Ninas Apache
a1514.gif

PS.Det här loppet kan du se på TV,PiperGarden ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Buke-hästar till start...

GRATTIS!! Ecupos !!2:a platsen,och vilken tid sen!!

Vi strök...... :crazy:
 
Sv: Buke-hästar till start...

tack! "synd" bara att hon inte vann, jag hade spelat både vinnare & plats... :smirk: men det var ju en grym tid, ska prata med kompisen "dærhemma" om det lite mer. :bump:
Varfør strøk ni?
NinasApache> tack :o får se om jag orkar hålla mig vaken... :rofl:
 
Sv: Buke-hästar till start...

Min stjärna ska starta på tisdag, ske-å, vet ej vilket lopp :o full koll som vanligt då :D men tyvärr vet jag att hon fick spår 8 1640 auto :cry: helt iskallt. Hon är så ruggigt startsnabb men jag tycker synd om henne för jag är rätt säker på att hon tvingas till en 10 öppning igen i tredje spår runt första sväng...

Men det är klart att man hoppas att hon ska hitta ner någonstans från början, ligga på rulle och ta dem till slut istället ;) Hon har aldrig hittills gjort ett dåligt lopp för oss och jag väntar fortfarande på att hon ska göra det, det kan ju inte vara möjligt att alltid vara bra, eller är det det :confused: Hon har på sina 12 starter för oss varit bland de tre 9 gånger, suttit fast en gång som femma med rubbet kvar och felat bort sig två gånger...Jag är så jädrans imponerad av min lilla råtta som tar i för kung och fosterland tills det sprutar mjölksyra ur öronen på henne varenda eviga gång :love: :love: :love:
mvh jesse
 
Sv: Buke-hästar till start...

Aaby Wille startar på Gävle på tisdag. Lopp 1 nr 11. Den här gången har han 20m tillägg.
 
Sv: Buke-hästar till start...

Japanese Beetle startar 28/9 på Valla.. Lopp 9 Spår 1 Usch han som inte är snabb från start!

Igår gick det absolut inte som väntat... Han var så otroligt fin i värmingen men innan starten så plockade dom bort framskorna, starten gick och han gick lungt iväg men så i första kurvan så skulle örjan köra på lite så han skulle kunna komma ut i 2 spår och då kom galoppen.. Han var för lätt balanserad.. :mad:
 
Sv: Buke-hästar till start...

*knapplån*

Som sagt, inte min häst, men Kung Lavec startar på Solvalla på söndag i Svenskt Trav-Kriterium (lopp 8). Han har startnummer 3.
Sen startar även Junction i lopp 5 (Kriterium Consolation), startnummer 4.

:banana: :banana:
 
Sv: Buke-hästar till start...

Russkriteriet,spår 6 :banana: :bump:

Solvalla onsdag,lopp5 nr:10........ :crazy:
 
Sv: Buke-hästar till start...

Har en på Halmstad på måndag, Lopp 5, och sedan på tisdag i Trion på Åby! Och i måndags bidde Tompa 3:a! :banana:
 
Sv: Buke-hästar till start...

jesse: Lopp 3 :)

Hon jag delade stall med till för nån månad sen, hennes häst startar i V75 finalerna på lördag
V75-1 spår 12

Min kommer aldrig med i lopp och P-21 loppen är skrivna i höga klasser denna månad :mad:
 
Sv: Buke-hästar till start...

Ååh, tack :D fast nu hade jag faktiskt hunnit kolla upp det också ;)
jag hade gärna bytt spår med den andra hästen från stallet för han fick spår tre och är ändå så dålig ut så han har ingen användning för det :smirk:

Igår kväll var det ju faktiskt två hästar i ett av V5-löpen med samma tränare som hade råkat byta nummerbrickor och jag trodde att det bara var något som nån utav oss i vårat stall skulle lyckas klanta till det med, men tydligen inte alltså :D

Hur har det gått för din i år då? jag såg den i skellefte i ett 1600?(tror jag) men kom inte ihåg att kolla hur det gick! Visst gjorde hon några riktigt hyggliga lopp i fjol, eller minns jag fel?!
mvh jesse
 
Sv: Buke-hästar till start...

Igår gick det allt annat än jag tänkt mig. Det började med att hästen var en buse i transporten till travet. När jag kommer fram så har någon tagit min box så att jag måste byta.

I värmningen när jag vände upp och skulle köra ca 500 m, då går ena fotsteget sönder. In och låna en vagn av en vi känner. Ut och skritta juvelen innan loppet för han var mycket över laddad.

Han kom iväg snabbast från tillägg och tog ledningen efter 1000 m.
Sedan hände det något, hästen började hänga på vänster töm och bröt inåt hela tiden och var okörbar (tungan över bettet?). Kusken tog ut honom från loppet pga kvävnings risk.

Men något positivt iallafalll var att travet flöt på bra.
 
Sv: Buke-hästar till start...

I.T. skrev:
Har en på Halmstad på måndag, Lopp 5, och sedan på tisdag i Trion på Åby! Och i måndags bidde Tompa 3:a! :banana:

Namn och/eller nummer??? Annars spelar det ju ingen roll för oss? :confused:
 
Sv: Buke-hästar till start...

Dags igen för Japanese Beetle och tävla.. :bump:

Lopp 9 Spår 10 :bow: på Valla den 5 oktober
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
385
Senast: sjoberga
·
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 787
Senast: MissFideli
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 611
Senast: Fibusen
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp