Bukefalos 28 år!

Bukefalistiska Travhästar..

Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Taiton spårade ur bokstavligen menat.
Sista starten på Örebro så stod han kvar fastffrusen på volten när dom andra gick iväg..
Då trodde vi att spår 5 kunde ha varit problemet..

Därefter har Taiton kollats flera gånger av veterinär och även testat provlopp och start bakom bil..

Vid flera tillfällen så tvärnitade har från 1.20 tempo så att kusken höll på att flyga ur vagnen.
Därefter så kastade han sig runt och stack i klockren trav (vissa gånger) eller i regelrätt sken (andra gånger) i bakvarv.
En gång så kastade han sig i sidled och hela alltihop höll på att sluta med katastrof när bakomvarande hästar kom..

Vi hade ju hela tiden TAiton till salu och när han vann sitt första lopp så började vi få bud.

Vi bestämde att hästen skulle avlivas.
Detta p.g.a. vi inte ville höra att han hade ställt till med en seriekrock på banan framöver.
Inte heller att han skulle säljas runt till "förståsigpåare"
Vi kunde ha sålt honom som ridhäst, då han hittils var just trevlig att sitta på. Men vi beslöt att låta bli.

Vi blev varnade av hans stam då han är tufft linjeavlad och vid oflyt då bli knäpp..
Och så blev det.

Nu vet vi att han varken kommer att spöka för andra på banan eller bli korv i Italien eller hamna på Malta.

Detta är skittråkigt då vi förutom ha haft honom ett bra tag, så visade han även att han kunde springa, när han ville.
På det kan vi även lägga in 7000 i månaden i träningsavgift i 3 års tid plus övriga kostnader..

Vi har helt enkelt satsat på fel häst...denna gång.

AM
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Klokt beslut! :bow: :bow:

Jag tar tillfället i akt och introducerar återväxten på Trav-sidan, för två år sedan figurerade han på avelssidan men nu har liten blivt stor och gjort bandebut i dag!

b15ac557.jpg


d57ac366.jpg


Imizano, för tillfället lika snabb som ett långsamt russ. :D
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Bra beslut:bow: , en sådan häst ska inte vara på en travbana. Jag beklagar, det är tråkigt när man satsat på fel häst...

Istadighet är ett känt drag från Armbro Goal. Er är ju inte den enda med honom i stamtavlan som varit oregelig om man säger så... :devil:
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

solros skrev:
Bra beslut:bow: , en sådan häst ska inte vara på en travbana. Jag beklagar, det är tråkigt när man satsat på fel häst...

Istadighet är ett känt drag från Armbro Goal. Er är ju inte den enda med honom i stamtavlan som varit oregelig om man säger så... :devil:
Håller med dig...:bow:

Funderade lite och fann ut att du har ju rätt, inget jag tänkt på ang. Armbro Goal :idea:
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Jag hoppas att vi kommer att få bättre flyt med Charm Patricias unge efter Super Photo Kosmos..:crazy:

photocharminaapril.jpg


Damen ifråga har ju en gammal stam i och med mamma.
Och hon i sin tur har Limit bakom...:crazy:
Hoppas den linjen inte slår igenom. Halvsystern Sweet Charm var ju en vrångapa med lömskt humör..Kan ju Humlan intyga..:o

Vi kommer att ta det försiktigt med den "lilla" damen i alla fall.

Men visst..udden gick ur oss på nåt sätt när
Taiton "havererade"...:( :( :(

AM
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

För att återgå till ursprungstråden så har sambo+jag 3 travhästar.
:banana: Rolex Håleryd-välstammad herre som kan vara på rätt väg mot större pengar. :mad: Sweet Sirocco- ej egen, tränar lätt då vi inte får ngn ersättning av ägaren längre:mad: Soft Candid:love: -världens snällaste men funkar inte riktigt:confused: nån som vill ha ridhäst?:)
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Jag och min sambos 9 åriga vbl sto heter Jamima Oceano, hon är E. Kosar och morfar är Dikta Hanover. Hon går just nu som ridhäst, vet inte riktigt vad vi ska göra med henne, kanske blir det ett föl -07.

Min andra häst äger jag tillsammans med min mamma hon heter Anna Princess hon är 7 år och är efter Top Love och går som travhäst. Hon är ingen stjärna än iaf. ska starta på fredag.
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Jag har honom på livstidsfoder kan man väl säga, Martina ville inte att han skulle åka runt till en massa..
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Fortfarande är det maxie rose som var 5 år och hade 19000 på kontot då vi köpte henne som är min ögonsten:love: nu har hon tjänat 180000 tusen och knallat 14.5, vunnit 6 lopp:love::bow:

Sen har vi ju en ny stjärna också som vi köpte i januari i år. 6 år och hade tjänat 750 futtiga kronor. 10 starter senare har hon kutat 15.7 och tjänat 70000 på fyra månader:love: det är bra:bow: . för de intresserade heter hon mini miss molly och startar i tromsö loppet nästa söndag

sen har man väl en och annan lus också men de känns inte lika viktiga att nämna:angel: men en ni ska hålla ögonen på om några år är en blivande stjärna...han heter dunderlusen och är efter järvsöfaks..se upp för han kommer att rensa rent i unghästloppen:D :d :love:
mvh jesse
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp