Bukefalos 28 år!

Bukefalistiska Travhästar..

Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Det har smugit in en katt bland hermelinerna ser jag....:eek: :rofl:

Men det var en attans grann katt:love:

Du har väl endå inte givit upp monten???:eek: :eek: :eek:

Den är i behov av sådana som du!!!:)
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

stally skrev:
Det har smugit in en katt bland hermelinerna ser jag....:eek: :rofl:

Men det var en attans grann katt:love:

Du har väl endå inte givit upp monten???:eek:

Den är i behov av sådana som du!!!:)

Jag ligger lite i lä med montén... Hinner inte rida trav som förut(varje dag) och då kan man inte bli bäst:o vilket gör att det inte e lika skojj... Men sitter ju kvar i Styrelsen på Solvalla montéklubb samt jobbar extra hos Stig... Trav-ådran sitter djupt rotad ;)

Men jag passar på att roa mig med halvblod under tiden:D Så jag står i skottgluggen kan man säga... Eliten av dressyr-snobbar samt vad vore en Onsdag utan trav!?

Tar det bästa från båda sidor :angel: :idea: :D
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

lie skrev:
Scarly
My lady spotlite
just so easy
akiram
sunny boy
karle palema
muscle toe
Pine lie`s star
Två fölmärrar d.p.dolly och ma clou båda därktiga med ride the night och center field..


Scarly kommer jag ihåg från den gången vagnen gick sönder o hästkraken kom ut på stallbacken men vagnen i två delar. De var lite läksigt när han drog mellan hagarna men alt gick bra osm tur var...

//Lillan
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Våran gumma till travare heter MISS GLORY, hon är efter Glory Wej (någon örebroare kanske känner till honom). Vi får se om det blir någon mer travbana för våran lilla tös.

//Lillan:banana:
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

ghost skrev:
Så länge vi inte krigar i samma lopp så får du mina tummar. :p

Mina "odjur" då:
Fanny Millpond, 6 år, 14 150 :- på 16 försök :o
Super Oaks, 7 år, 28 200 :- på 21 försök (nyinköpta snurrskallen snart startklar han med)

Återväxten:
Imizano, 1 år e. Peace on Earth u. First Round
och så maaagen förstås. ämne e. Gentla Star u. Dixie Millpond ( :love: ).

/// ghost

Virrpannan Super har jag haft som passis när han stod hos Kakan.. =)
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Iallafall, min penningmaskin heter då Prigg Pål.
Han är mkt mkt mkt duktig på att gallopera! ;)
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Mitt lilla hjärta heter Mr Hapy Joy, gjort en start i vår ägo (är 2 par som äger honom), blev femma efter typ 48 omstarter och en punktering ! Gjorde det jättebra, tränar på som en galning och nu i början av januari börjar startanmälningarna igen. Spännande !
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Mina supertravare i Haparanda:smirk: : E.Nomine, 6år, val. knappt startad, har sprutt i benen :smirk:
Ebbes Office L.J. 5 år, 67000kr, stor och duktig!

Passar på att gratta Team Sangijärvi och Bellini! Stor häst, stora framgångar:smirk:
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

lite sent svar kanske:o ...jo, han står i morjärv under vinterhalvåret oftast...så fort vi fått färdigt vårt stall så kommer han antagligen att hamna hemma på gården :love:
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Ps. jag har mockat åt Bodbäckspålle..*s*

skratt...vart har du gjort det? Han är en j*vel på att sprida runt sig...inte snyggt och prydligt där inte...och leker med vattenkoppen gör han också:D
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Vi har förresten fått förstärkning på hästfronten...förhoppningsvis framtida penningmaskiner:D

Ljusgnista E:bodbäckspålle U: Sandtove (syster till Brännapål)
lillagnista4.jpg
lillagnista2.jpg


Åskgnista E: bodbäckspålle U: Jahnelina ( som sprungit in 500 000 själv)
stjarna.jpg
lillastjarna6.jpg


Bilderna är inte nya dock. Snällare föl än Åskgista får man leta efter, hon är nästan FÖR snäll :crazy:
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

*kl*
Har två varmblod:
3 åriga Pamela e. Carmody Lobell som vi ska försöka få ut till våren. Stor som ett HUS och växer och växer, så vi tar det lugnt.
10 åriga Cosmic Lord som aldrig gjort nå vettigt på en travbana, får väl se vad som händer till våren. Tränar vi igång Pamela kan jag ju lika gärna sätta igång han också.

Sen har vi då penningmaskinerna, de två shettisarna
Cahlua som säongen -04 sprang in drygt 3000 :- på åtta (?) starter och blev Danneros vinstrikaste ponny kat A
och Carmen som säsongen -05 srpang in drygt 3000:- på elva (?) starter och som var placcerad vid alla starter utom den sista (då hon pga min graviditet stått i en månad innan start...) Hon gör som sin mor och ser till att jag får gå på gala igen för hon blev Danneros vinstrikaste kat A i år!

Sen har jag även en blivande penningmaskin i 3 åriga shettisen "My Dream", hon går med en åring e. Scarlet Knight för att bli inspirerad! ;)

Jenny
Jenny
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Hemma har vi;

Hi Tyson - som vi lånar (pensionerad) sprungit in över 800 000kr, och sprang gulddivisionen senast förra sommaren! :)

Aces Happiness - var en framtida storhäst - men höll inte pga att hon blev sönderkörd som 2-åring & därför höll inte hennes ben som 5/6-åring. Har rekordet 12,7 och sprang i det loppet första halvvarvet på 1.08,5!! Så tusan att hon inte höll =(
Nu dräktig med Good As Gold, så man får väl hoppas att det blir något ;)
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Cismon skrev:
Virrpannan Super har jag haft som passis när han stod hos Kakan.. =)

Super avlivades i augusti. :(

Upprättstående struplock var anledningen till hans virrighet och hans andningsproblem hade lett till kronisk hjärtmuskelinflammation som han gått med i flera år enligt vet.

Jättego häst, jag har en känsla av att han hade varit "rätt bra" om han hade fått luft när han sprang. :crazy:
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

ghost skrev:
Super avlivades i augusti. :(

Upprättstående struplock var anledningen till hans virrighet och hans andningsproblem hade lett till kronisk hjärtmuskelinflammation som han gått med i flera år enligt vet.

Jättego häst, jag har en känsla av att han hade varit "rätt bra" om han hade fått luft när han sprang. :crazy:


Nää, vad synd.. :cry:
Jag gillade honom, men det kom aldrig fram att det var sådana fel på honom... =/
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Jo jag vet, det hade kunnat gå riktigt illa!!
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Elak?! Nää, inte lille Långben! :love:
Hade honom som passhäst i ca ½ år när han stod hos Dick Robertsson. Tyckte det var en jätterolig häst (jag hade alla problemhästarna) och hade jag haft råd och tid hade jag jättegärna köpt honom, då jag tror det kan bli en bra häst med korrekt arbete. Känner du honom?
 
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Var det någon av dina passhästar du inte hade velat köpa om du hade haft råd och tid? :p

Var Goodie den gigantiskt höge?
 
Senast ändrad:
Sv: Bukefalistiska Travhästar..

vad menar du med det? :angel: :D
Är väl trevligt med engagerade hästskötare ;)
Finns faktiskt flera som jag aldrig hade köpt, bla Ecupos Bitte... fast ärligt talat har jag väldigt lätt för att fästa mig för mycket vid hästarna... har bla selat Mate i båda hans starter, trots att jag inte längre jobbar där... Igår var jag inom och skrittade honom 1½ timme + masserade... :p
Goodie var den jättestora bruna spinkiga (ej den jättestora fuxen, om han var där då...).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp