Bukefalos är fantastiskt! Varför tycker just DU att det är det?

Cattis_E

Trådstartare
Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för mig hamnar som nummer ett.

3. All denna kunskap och tips man får ta del av. Det utvecklar mig.

2. Stöd, förståelse och peppning. Vi bekräftar och lyfter varandra.

1. Vänner och kontaktnät.
90% av mina nära vänner har jag träffat via Bukefalos. En del finns kvar här, några andra inte.
Just nu är jag och hälsar på en vän på andra sidan Atlanten. Och allt detta började med att en person som då fanns på bukefalos bjöd in mig för att få träffa och lära mig mer om den i Sverige rätt ovanliga hästras som de då hade. Sedan har vi blivit vänner då de råkar bo i ett område jag gärna besöker om och om igen.

Tänk att en "sida" på nätet kan betyda så mycket.
Jag ville bara hylla buke lite och hoppas att fler hakar på :)
 
Jag gillar buke mycket på grund av att det är ”riktiga” människor här, man bjussar och är öppen och delar med sig av kunskap och tips, väldigt lite troll och provokation, av innehållet på forumen att döma finns det mycket gedigen kunskap inom allt möjligt här.
Jämför med exempelvis Flashback där det förvisso också finns kunskap men som ör tämligen nedlusat med folk som verkar ha otroligt med otur när de tänker och visar på fruktansvärd människo- och kvinnosyn.
 
Jag gillar buke mycket på grund av att det är ”riktiga” människor här, man bjussar och är öppen och delar med sig av kunskap och tips, väldigt lite troll och provokation, av innehållet på forumen att döma finns det mycket gedigen kunskap inom allt möjligt här.
Jämför med exempelvis Flashback där det förvisso också finns kunskap men som ör tämligen nedlusat med folk som verkar ha otroligt med otur när de tänker och visar på fruktansvärd människo- och kvinnosyn.
Håller med. Bra poänger. Flashback har jag läst lite på och håller med om den biten också.
Tycker man identifierar troll ganska fort här och gör det mindre givande för dem genom att inte reagera som de väntat sig på provokationer.
 
Håller med. Bra poänger. Flashback har jag läst lite på och håller med om den biten också.
Tycker man identifierar troll ganska fort här och gör det mindre givande för dem genom att inte reagera som de väntat sig på provokationer.

Buke har genom alla år haft ett fantastiskt gäng engagerade moderatorer som gör ett jättejobb med att hålla nivån uppe :bow:

Buke är som alla dokusåpors stamfik/bar. Någonstans där man kan drälla in år efter år, känna sig som hemma och ändå hitta något nytt.
 
Buke har genom alla år haft ett fantastiskt gäng engagerade moderatorer som gör ett jättejobb med att hålla nivån uppe :bow:

Buke är som alla dokusåpors stamfik/bar. Någonstans där man kan drälla in år efter år, känna sig som hemma och ändå hitta något nytt.
Jag gillar referensen att buke är som en stammisbar! En plats man kikar in på för ett glas på vägen hem. Ibland sitter man bara längs väggen och betraktar folk, ibland känner man sig social och pratar med allt och alla och flörtar med bartendern. :D
 
Har ju lärt känna otroligt många människor via buke. Har ju hängt här sen slutet av 90 talet när det var stallet.com. Ja jisses alla människor som kommit och gått sedan dess.

Många hetsiga diskussioner och många man saknar och helt obetalbara trådar och händelser.
Ja herregud säger jag bara 😅
 
Jag håller med er. Jag tycker det är fantastiskt just pga all kunskap, den (oftast) väldigt höga nivån på diskussionerna oavsett ämne och att de allra flesta uttrycker sig så bra! Sedan känns det bra att "alla" varit här så länge, men att nya alltid är välkomna och att moderatorerna totalt sett gör ett riktigt bra jobb.

Jag gillar också den stora blandningen av diskussioner. Det finns rena bildtrådar och okomplicerade uppdateringstrådar, men också trådar fullsmockade med fakta, dagbokstrådar och allt däremellan.
 
Jag håller med er. Jag tycker det är fantastiskt just pga all kunskap, den (oftast) väldigt höga nivån på diskussionerna oavsett ämne och att de allra flesta uttrycker sig så bra! Sedan känns det bra att "alla" varit här så länge, men att nya alltid är välkomna och att moderatorerna totalt sett gör ett riktigt bra jobb.

Jag gillar också den stora blandningen av diskussioner. Det finns rena bildtrådar och okomplicerade uppdateringstrådar, men också trådar fullsmockade med fakta, dagbokstrådar och allt däremellan.
För att inte tala om ”föda upp lantbruksmaskiner”-tråden
 
Måste ju säga moderatorerna, fy fasiken vad de är bra. :angel:

Skämt åsido, håller med mycket av det som redan sagts. Kunskapen, nivån på diskussionerna, bredden av diskussioner och ett generellt intresse att faktiskt ta till sig fakta och ny kunskap/beredd att revidera sina egna åsikter eller syn på saker tycker jag är fantastiskt.

Sen har jag fått flera vänner härigenom också. :)
 
Förutom det som redan sagts (särskilt allt om hur FANTASTISKA moderatorerna är :angel:) är det bästa med Buke för mig alla olika perspektiv jag får ta del av. Jag lär mig så oerhört mycket om hur andra människor tänker, känner och fungerar genom att läsa här och jag vet ärligt talat inte vad jag hade varit för person utan den inputen. Buke ger och har gett mig en helt annan syn på omvärlden som jag inte vet var jag hade fått annars. Det gör mig väldigt ödmjuk och öppen inför hur andra personer ser på saker och ting, hur de upplever diverse situationer och jag slås ofta av insikter som "jaha, kan man tänka så?".
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 347
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 525
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 422
Senast: Vallmo
·
Övr. Barn Min tolvåriga dotter rider i samma grupp som en tjej som jag länge tyckt varit lite udda - hon pratar ofta (men inte alltid) väldigt...
2
Svar
30
· Visningar
5 886
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp