Bukehästar i skaraborg?

03_547b99612a6b2249288d9980.jpg


Min gubbe. Vad har du själv? Och vad tränar ni?
 
Otroligt fin gubbe :) Jag har också en gamling, en 26 årig halvblodskorsning (maxad D-ponny). Vi tränar både dressyr och hoppning men mest dressyr för att inte slita allt för mycket på honom :)

Hur tränar ni?
 
Otroligt fin gubbe :) Jag har också en gamling, en 26 årig halvblodskorsning (maxad D-ponny). Vi tränar både dressyr och hoppning men mest dressyr för att inte slita allt för mycket på honom :)

Hur tränar ni?

Vi kör blandat. Jag gillar egentligen mest dressyr men han tycker det är jättetråkigt. Fick han bestämma skulle vi hoppa jämt. Men av samma anledning som du inte hoppar så mycket gör inte vi det heller. Däremot blir det mycket markarbete. Den perfekta kombinationen av vad vi båda tycker är roligt :)
 
Jaa det blir mycket markarbete för vår del också :) Hur ofta tränar ni och hur lägger du upp eventuell vila? :)
 
Jaa det blir mycket markarbete för vår del också :) Hur ofta tränar ni och hur lägger du upp eventuell vila? :)

Jag brukar hoppträna på söndagar, jogga (på skogsvägarna) på måndagar å så får han vila tisdagar. Sen klättrar eller konditionstränar vi (i skogen) på onsdagar, joggar eller markarbetar (beroende på onsdagens intensitet) vi på torsdagar å så vilar han på fredagar. Lördagar rider vi ut eller på banan lite beroende på väder och vad vi är sugna på :)

Jag kör alltså efter modellen hårt pass-lättare pass-vila och om igen. Det funkar bra för oss och håller motivationen uppe.
Han går i en riktigt stor hage (ute 6-21) tillsammans med tre andra hästar, så han rör sig naturligt väldigt mycket varje dag. Skulle det därför gå några dagar/en vecka utan att vi rider så håller han ändå igång av sig själv.

Ni då?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag söker information om fallet (målnummer eller någon som vet något om detta) på en kvinna i Essunga kommun, skaraborgs län. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 848
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: lillan222
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
987
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp