Bukehästar vi minns

"Här är jag!" Viftar! :)

Vilken gammal tråd! Svarar ändå uti fall du undrat i två år. ;)
Det stämmer, hästen hette Günther och mitt användarnamn likaså.

Har inte kvar honom.
Han togs bort 2006 efter en lång sjukdomsperiod med hältor som aldrig riktigt blev bra.
Saknar honom fortfarande. :( Han var min första häst och min stora kärlek. :love:
En bit av mig dog med honom. Hästlivet blev aldrig riktigt det samma efter honom.



Jag har också haft Urban. :)
Köpte honom av Breccia genom buke, faktiskt
Han var en helt underbar häst och en riktig gentleman. :love:
Han kunde allt i dressyren och bjöd på några underbara ridupplevelser som jag kommer ha med mig livet ut.
Han finns inte heller kvar längre. :cry:
Efter Urban har jag inte haft någon mer häst.

du behöver en ny alltså!!! :)
 
Sv: Bukehästar vi minns
Underbara Sigge :love:

Fullblodet Siren "Sigge" kommer jag också ihåg.

Gamla inlägg men hittade precis till denna tråd. Vilken härlig resa tillbaka! :love:
Som @Messy skrev så fick Sigge somna in i vintras 23 år gammal hos ägaren efter mig. Gick JSM i dressyr hos nya ägaren samma år som han kvalade till JEM i fälttävlan. Trappade därefter ner och lotsade sedan runt unga tjejer och killar till mängder av rosetter i dressyr, senast några månader innan han fick somna in. Alltid avgudad och älskad :love:, snällare, ödmjukare och mer underbar gentleman går nog inte att hitta:bow: Så otroligt tacksam för allt han lärt mig, hans tålamod och stora hjärta av guld, den fantastiska ridkänsla han gav som jag alltid använder som måttstock idag, alla fantastiska minnen! :bow::bow:
Välvisad bild, men den betyder mycket för mig och påminner mig om hans kloka och snälla ögon:
20152_101360186561237_153153_n.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp