Bukehästar vi minns

Mirre

Trådstartare
Det har ju diskuterats och visats ett antal hästar här genom åren.
Vissa har ju etsat sig fast i minnet, säkert olika för alla så tänkte att en tråd passar bra. Nu när det snart är nyår och allt :D

Första jag tänker på är sagolikt vackra Nökle, den norska kbltravaren (?) som var så vansinnigt fin. (visst hette han så? Blev osäker :p )

Kung Midas var ju alldeles otroligt fin också. Var väl samma ägare på dem båda om jag minns rätt.

Malte (?), är många år sedan han var med här nu.
Men var väl han som hade blivit så vansinnigt illa behandlad och var rädd för allt och alla. En väldigt väldigt speciell häst.

Poppe kaninöra :D
Den lilla gråa ponnyn med jättelurviga söta öron.

Brisse, den bruna fina ridtravaren.

Fyll på!
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns Stella extra mycket,en väldigt vacker liten sak,och varmblodstravaren Johan lite extra. (Eller menar du bara bortgångna hästar? Johan lever väll än i dag iallafall...)

Sen minns jag en annan häst,kommer inte riktigt i håg hur han såg ut,eller vad han hette,men tror han kallades för Tuben? Var en tjej som hade nån tarmsjukdom (?) som ägde honom?

Sen ett föl som hade helt fel benställning eller något sånt,som nån bukare köpte för att rädda,tror tyvär hon togs bort tillslut?
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns en vit häst, men inte namnet. Tror ägaren hette typ Elsa_99 eller något sådant!
 
Sv: Bukehästar vi minns

Pink (?)
En brun och stor herre som ägdes/ägs av en kvinna som liknar Kronprinsessan:D Kommer dock inte ihåg något nick, och jag tror "Pink" bara var ett smeknamn på hästen...

Seva Elizabeth
Smälter varje gång en bild på henne publiceras i forument, otroligt söt skäckshettisdam.

Popcorn (?)
En prickig (har jag för mig) liten hingstunge som t.o.m hade egna bildtrådar. Tror det var en minishettis eller en miniatyr, tror uppfödaren även hade spanska hästar. Bedårande i alla fall!
 
Sv: Bukehästar vi minns

Kom ihåg en arab som unghäst slet av ena nosvingen, kommer ite ihåg vad den hette dock=(

Sedan tralopps arab som gått så bra i dressyr.


En supersnygg gul nordsvensk som reds i dressyr kommer jag också ihåg.

miss sixty tror jag användaren hette och hästen med kommer jag också ihåg deras tragiska resa.

Stellas föl är kul att följa man har ju läst lite trådar om stellas resa och om fölets resa.Alltid roligt att följa föl och deras liv=)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Pink (?)
En brun och stor herre som ägdes/ägs av en kvinna som liknar Kronprinsessan:D Kommer dock inte ihåg något nick, och jag tror "Pink" bara var ett smeknamn på hästen...

Var det inte Zahlo(?) som tog så fina bilder?



*kl*

Kung Tulles vackra svarta nordsvenska hingst! Han finns väl med i en serie i tidninen Min Häst?
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar vi minns

popcorn bor numera i Säffle och är stor och ståtlig hingst på ca 80 cm ;)
Han är inte prickig utan palomino :)


Tesora
 
Sv: Bukehästar vi minns

Ja, Reperis minns jag också.

Tjejen som äger/ägde? honom hade ju innan det en underbar fjordkorsning som hoppade som bara den, hette hon inte Barbie? Hade varit kul att veta vad dessa pållar gör idag.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Om vi har riktig tur så kanske Erro gör entré snart igen :love:

Kl.
Zahlos pink kan man följa på instagram, det gör jag. ;)
Annars är väl Stella den första jag kommer att tänka på. Åh vad jag gillade den hästen!
 
Sv: Bukehästar vi minns

Reperis, Flingan & Van Remo! :love:

Tycker också att en Min Häst story om Stella & Storm skulle vara fantastiskt! :D
 
Sv: Bukehästar vi minns

Måste ha blandat ihop honom med den andra Popcorn-ponnyn som finns på buke, den är i alla fall prickig men lite större.

Vad kul att se honom igen också:)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns en vit häst, men inte namnet. Tror ägaren hette typ Elsa_99 eller något sådant!
Åhh, den (hon, tror jag?) araben (?) minns jag med, och alla snygga bilder på dem.

I övrigt är det nog i princip "bara" (misstolka mig rätt) Zuzzis fantastiskt fina Jollan och Johan jag minns såhär på rak arm.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Stella så klart!

Men även en häst som var här för många år sen. En maffig skäck som hette/kallades Tuben.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Stella och Let's Go Babe som tidigare har nämnts minns jag för att jag har dreglat mycket över dem en gång i tiden :love:
Och så en connemara som någon har/hade och köpte som typ 2 eller 3-åring tror jag, den har typ vuxit upp med bukefalos :D Men jag minns tyvärr inte vad den heter och vem som äger/ägde den. Tror det var en valack, skimmel.
Och så var det någon som hade en c-ponny som var islandshästkorsning, som tävlade i hoppning, som har fastnat på hjärnan lite. Jag tror tjejen rider storhäst nu? Har också för mig att jag såg den ponnyn på annons för något år sedan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp