Bukehästar vi minns

Jag minns fullblodet Nina83 (kan hon ha hetat så) hade. En flugskimmel. Var rätt länge sedan, och hästen var rätt gammal redan då.
Stiletts Jacson (som såldes till ett ridgymnasium sen?)
Diabetikerns svarta kommer jag också ihåg. Och Reperis såklart.
Fullblodet Siren "Sigge" kommer jag också ihåg.

ja det va jag som hade Jacson på den tiden! och ja han såldes till nytorps naturbruksgymnasium. han blev tydligen såld nyligen därifrån, men jag vet ej vart.
 
GammelGrisan :love:
Inte så mkt fbl i dock.
Still going strong, 23 år gammal.

Bilder från i år
10258712_10152288629751676_1003962270773670843_n.jpg

10389995_757447120974377_4542712493256566689_n.jpg

10453331_746973655355057_7085476151371873262_n.jpg
 
Sv: Bukehästar vi minns

Pink (?)
En brun och stor herre som ägdes/ägs av en kvinna som liknar Kronprinsessan:D Kommer dock inte ihåg något nick, och jag tror "Pink" bara var ett smeknamn på hästen...

Åh va kul att ni är några stycken som minns mig och Pink =)

Pink är nu lite av en farbror på 17 år och går lite på halvfart, han har det bra tillsammans med sina bästisar i sin fina hage och jag hoppas jag får ha kvar honom i många år till :heart

olol1_519a954ce087c30626aac7d3.jpg


zao298_53f39ff6ddf2b31e3e98ea49.jpg


zao288_52e5996788e59da24914ea9f.jpg
 
Sv: Bukehästar vi minns



ja gud ja, de har "förföljt" mina tankar genom åren... dök ju upp en efterlysning på Facebook för några år sedan också...

fy fan, där kan vi snacka om att inte få ro... så mycket enklare det hade varit att hitta dem döda, eller allra helst, i liv.

Hoppas de blev sålda i finland och att det fanns en liten tjej eller kille som älskade sina nya kompisar... hoppas verkligen... :(

Ville bara säga att Ella är HITTAD!!!!!!
 
Jag minns gylles båda unghingstar, Knatte och WIncent, väl? Vad har hänt med dem? Och Lancets Miranda. Och Stella och Storm. PrinceFairs Kamel. Alla Victovies hästar. MajaKandys otursförföljde - var det Kaptenen? Herregud, så många man har följt genom åren...
 
Jag minns gylles båda unghingstar, Knatte och WIncent, väl? Vad har hänt med dem? Och Lancets Miranda. Och Stella och Storm. PrinceFairs Kamel. Alla Victovies hästar. MajaKandys otursförföljde - var det Kaptenen? Herregud, så många man har följt genom åren...

Victovies hästar!!!! Hon var ju grym på å rida, Frida gillade jag!!!!
 
Jag kommer ihåg en superfin fjording/kallbl travarblandning. Hette kanske Max? Något på M har jag för mig iaf, nog en av de finaste hästar jag sett :love:
 
Sv: Bukehästar vi minns

Pink (?)
En brun och stor herre som ägdes/ägs av en kvinna som liknar Kronprinsessan:D Kommer dock inte ihåg något nick, och jag tror "Pink" bara var ett smeknamn på hästen...

Seva Elizabeth
Smälter varje gång en bild på henne publiceras i forument, otroligt söt skäckshettisdam.

Popcorn (?)
En prickig (har jag för mig) liten hingstunge som t.o.m hade egna bildtrådar. Tror det var en minishettis eller en miniatyr, tror uppfödaren även hade spanska hästar. Bedårande i alla fall!
Popcorn var palomino och lever livet hos en god vän till mig , Han blev ju döpt på buke till popcorn fudge , han är en liten terrorist hahhaah men underbart söt och go
431850_10201128575362072_465614706_n.jpg
 
En häst jag ofta tänker på är @manhattan_2006 underbart vackra Orianda som tyvärr numer befinner sig i Trapalanda med min tös :(:love:
Hon har ju dock kvar sin unga valack Celeb som är mer än vacker och ett tillskott i form av en lika vacker fux, hennes blogg & insta följs flitigt :angel::D

Sen har ju @Victovie några av de vackraste hästarna på hela Buke men dom lever ju så det tillhör inte riktigt tråden tänker jag! :love:;)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Och matte bor i Sverige igen, men med ett mörkbrunt litet nordissto :) Hon är mer aktiv på FL och FB.

*kl*
Den häst som gjort starkast intryck på mig är nog Stella. Jag trodde aldrig att jag skulle beröras av en häst jag aldrig träffat, men när jag läste att hon hade avlivats så grät jag en skvätt.
Tesoras lilla stoföl Flinga var det väl också som var så krasslig när den föddes? Den var ju bedårande :love:
 
Jag minns gylles båda unghingstar, Knatte och WIncent, väl? Vad har hänt med dem? Och Lancets Miranda. Och Stella och Storm. PrinceFairs Kamel. Alla Victovies hästar. MajaKandys otursförföljde - var det Kaptenen? Herregud, så många man har följt genom åren...

Miranda såldes ju till en annan bukefalist som avelssto. Vet inte om hon har henne kvar dock?
 
Sv: Bukehästar vi minns



De två shettisarna tänker jag ofta på. Hur kan två shettisar bara försvinna?! Med tanke på hur uppmärksammat det blev på Buke borde någon ha reagerat. Undrar om det skulle funka med efterlysning på FB - så det görs nu med hundar och katter etc... Jag tycker så himla synd om ägaren :(.

/Lizzie
Ella är nu funnen efter 11 år på vift och tillbaka hos ägaren:heart

(Jag vet att det är ett gammalt inlägg, men var tvungen att söka efter gamla resultat när jag såg att hon är hittad)
 
Ella är nu funnen och tillbaka hos ägaren:heart

(Jag vet att det är ett gammalt inlägg, men var tvungen att söka efter gamla resultat när jag såg att hon är hittad)

Jag vet! Helt fantastiskt och jag gläds verkligen med ägaren! :banana: Jag hoppas innerligt att hon får reda på vad som hänt Pysen också.

/Lizzie
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*
Kom igår att tänka på en fux som ägdes av en med användarnamn Gunther. Undrar om inte hästen hette så också?
"Här är jag!" Viftar! :)

Vilken gammal tråd! Svarar ändå uti fall du undrat i två år. ;)
Det stämmer, hästen hette Günther och mitt användarnamn likaså.

Har inte kvar honom.
Han togs bort 2006 efter en lång sjukdomsperiod med hältor som aldrig riktigt blev bra.
Saknar honom fortfarande. :( Han var min första häst och min stora kärlek. :love:
En bit av mig dog med honom. Hästlivet blev aldrig riktigt det samma efter honom.

Nu minns jag ett par hästar till!
Breccias fina Urban (visst hette han så)? och en användare som hade ett fullblod som hon brukade rida ganska "vilt" på ;) Hästen hette (kallades?) Grisan, men användarens namn minns jag inte..

Jag har också haft Urban. :)
Köpte honom av Breccia genom buke, faktiskt
Han var en helt underbar häst och en riktig gentleman. :love:
Han kunde allt i dressyren och bjöd på några underbara ridupplevelser som jag kommer ha med mig livet ut.
Han finns inte heller kvar längre. :cry:
Efter Urban har jag inte haft någon mer häst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp