Bukehästar vi minns

Menar du @Centaur häst? Har för mig att fuxen heter (hette?) Arrow.

Ja min fux heter Arrow. :)

1375704_10151592837965882_2031216549_n.jpg



Skimmeln på min avatar hette Kefir, han dog tyvärr 2009, 28 år gammal. Finast i världen. :heart

1240419_10151564816945882_839794029_n.jpg
 
Minns det snygga lovande skimmelstoet med sin jätteduktiga ryttare(dressyr) Minns ju inte vilken användare det var nu :(
Hästen rörde sej helt gudomligt tyckte jag och snygg var hon!
Nåt hände tyvärr, men vad missade jag, och stoet slutade ridas. Helt, som jag förstod det.
Nån som kanske minns vem det kan vara på min enormt utförliga förklaring? :angel:

Minns också Reperis och Babe som så många andra. Och Snygga Stella förstås!

Även hästen som hade ett enormt svårt sadelläge (och extriör?) men som med sin duktiga ryttare ändå fungerade så fint i ridningen! Minns inte alls vem det var till namnet..

Och sen den jättesnygga fuxen, dressyrhästen, Olivier? Oliver? Vem hade den tro?

Och de sjukt härliga svarta 'blomhästarna' (med blom-namn:D) förstås, Victovie?


Herregud vad jag minns dåligt inser jag nu! :o
 
Zaras alla hästar! Lalla (drömhästen på den tiden... :love:), Lady, Itzy och Stella. Lalla fick ju en son efter Heartbeat för ett par år sedan men förlorade tydligen årets föl (e. Armani Code) :( Så lite koll har man allt fortfarande...
 
Minns det snygga lovande skimmelstoet med sin jätteduktiga ryttare(dressyr) Minns ju inte vilken användare det var nu :(
Hästen rörde sej helt gudomligt tyckte jag och snygg var hon!
Nåt hände tyvärr, men vad missade jag, och stoet slutade ridas. Helt, som jag förstod det.
Nån som kanske minns vem det kan vara på min enormt utförliga förklaring? :angel:

Minns också Reperis och Babe som så många andra. Och Snygga Stella förstås!

Även hästen som hade ett enormt svårt sadelläge (och extriör?) men som med sin duktiga ryttare ändå fungerade så fint i ridningen! Minns inte alls vem det var till namnet..

Och sen den jättesnygga fuxen, dressyrhästen, Olivier? Oliver? Vem hade den tro?

Och de sjukt härliga svarta 'blomhästarna' (med blom-namn:D) förstås, Victovie?


Herregud vad jag minns dåligt inser jag nu! :o

Skimmel, var inte det Miranda? Hon ägs av en annan forumist nu och går i avel. Till salu har jag sett.
 
Jag minns fullblodet Nina83 (kan hon ha hetat så) hade. En flugskimmel. Var rätt länge sedan, och hästen var rätt gammal redan då.
Stiletts Jacson (som såldes till ett ridgymnasium sen?)
Diabetikerns svarta kommer jag också ihåg. Och Reperis såklart.
Fullblodet Siren "Sigge" kommer jag också ihåg.
Signal heter han :) om det är Moas ft-häst du tänker på :)
 
har försökt hitta tillbaka till trådar med denna hästen, men ni kanske kan hjälpa mig ^_^.
liten grå mini shettisen som var trick tränad, han hade en egen tråd ett bra tag, tror han hette ngt på A, vet att buke folk samlade ihop pengar för att köpa en till shettis till ägaren.

anton/alfons eller ngt sånt tror jag han heter...
 
Nu minns jag ett par hästar till!
Breccias fina Urban (visst hette han så)? och en användare som hade ett fullblod som hon brukade rida ganska "vilt" på ;) Hästen hette (kallades?) Grisan, men användarens namn minns jag inte..
 
Minns det snygga lovande skimmelstoet med sin jätteduktiga ryttare(dressyr) Minns ju inte vilken användare det var nu :(
Hästen rörde sej helt gudomligt tyckte jag och snygg var hon!
Nåt hände tyvärr, men vad missade jag, och stoet slutade ridas. Helt, som jag förstod det.
Nån som kanske minns vem det kan vara på min enormt utförliga förklaring? :angel:

Minns också Reperis och Babe som så många andra. Och Snygga Stella förstås!

Även hästen som hade ett enormt svårt sadelläge (och extriör?) men som med sin duktiga ryttare ändå fungerade så fint i ridningen! Minns inte alls vem det var till namnet..

Och sen den jättesnygga fuxen, dressyrhästen, Olivier? Oliver? Vem hade den tro?

Och de sjukt härliga svarta 'blomhästarna' (med blom-namn:D) förstås, Victovie?


Herregud vad jag minns dåligt inser jag nu! :o

Hästen med dåligt sadelläge, är det ridskolehästen? Tjejen som rider (Vad heter hon?!) brukar vara duktig på att matcha lindor och shabrak?
 
Minns det snygga lovande skimmelstoet med sin jätteduktiga ryttare(dressyr) Minns ju inte vilken användare det var nu :(
Hästen rörde sej helt gudomligt tyckte jag och snygg var hon!
Nåt hände tyvärr, men vad missade jag, och stoet slutade ridas. Helt, som jag förstod det.
Nån som kanske minns vem det kan vara på min enormt utförliga förklaring? :angel:

Minns också Reperis och Babe som så många andra. Och Snygga Stella förstås!

Även hästen som hade ett enormt svårt sadelläge (och extriör?) men som med sin duktiga ryttare ändå fungerade så fint i ridningen! Minns inte alls vem det var till namnet..

Och sen den jättesnygga fuxen, dressyrhästen, Olivier? Oliver? Vem hade den tro?

Och de sjukt härliga svarta 'blomhästarna' (med blom-namn:D) förstås, Victovie?


Herregud vad jag minns dåligt inser jag nu! :o
Hästen med dåligt sadelläge, den var skäck eller hur? Och till salu för ett tag sedan?
 
Hästen med dåligt sadelläge, den var skäck eller hur? Och till salu för ett tag sedan?
Ja den var nog skäck ja, tyvärr minns jag inte så mycket mer än att ryttaren -ägaren var så himla nogrann och duktig och ödmjuk. Tyvärr fick hon endel skit, från Buke..
 
Nu minns jag ett par hästar till!
Breccias fina Urban (visst hette han så)? och en användare som hade ett fullblod som hon brukade rida ganska "vilt" på ;) Hästen hette (kallades?) Grisan, men användarens namn minns jag inte..
Grisan är en travare och still going strong men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad ägaren heter här på Buke.
 
Ja den var nog skäck ja, tyvärr minns jag inte så mycket mer än att ryttaren -ägaren var så himla nogrann och duktig och ödmjuk. Tyvärr fick hon endel skit, från Buke..
Ja, men sista tiden har det varit massa ros för hon gjorde ett fantastiskt arbete med hästen när hon bytte tränare!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp