Bukefalos 28 år!

Bukes HöstHundar *bilder*

Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

Många härliga höstbilder ni har lagt in.

Lite höstiga är de med löv på backen kanske. Haha. Det är ju iaf höst nu och de är tagna för någon dag sedan;

_komlud2.jpg

Ludvig vår långhåriga, otrimmade men dock väldigt charmiga schnauzer kille med en kompis rottis.

_P1010940.jpg

Kollar in vad kompisen hade för konstig leksak

_komlud1.jpg

Bus är kuuul

_P1010937.jpg

Man kunde undra vem som var störst ibland.

_IMG_8969.jpg

Ludvig hälsar på en halvsyster

_IMG_8959.jpg

Syskonkärlek mellan två av hans andra halvsyskon

Tur att alla valpar var sålda annars vore det lite farligt att åka dit :D
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

kl*

Den enda höstbilden än så länge jag har på min vovve. Blir väl snart mer förhoppningsvis, har inte blivit att jag tagit med mig kameran på våra korta promenader ^^

Det är jag, Atlas och min pålle.
196-300x250.jpg
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

KL
Jag har inga hörtbilder från i år på hunden men jag sätter in några från förra året, hoppas det är ok

P1012360.jpg
.

P1012349.jpg


Min kusin tränar fot och kontaktövning med min hund. Kanske en framtida hundtränare? Det börjas tidigt=)
P1012348.jpg


P1012341.jpg
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

Här kommer några bilder på vackra Aska som bor hos oss nu en månad när hennes fodervärdar är i Thailand.

pic_show_id29721607.html


pic_show_id29721572.html


pic_show_id29721566.html


pic_show_id29721586.html


pic_show_id29721623.html


pic_show_id29721647.html
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

Otroligt vackra hundar. Skulle man bara få på utseendet skulle jag ha ett gäng såna:D

En med utseende som en malamute? husky? (har inte full koll på vad dina är för nåt), arbetsvillig som en aussie (bc/berger/random vallhund), och lugn och trevlig i vardagen som min jappe. Någon som har en sån till mig?;)
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

+ LaMirage

Tack! Mina :love:


Mina är malamuter.
Väldigt trevliga, lugna och vänliga. Älskar människor och är väldigt lättlärda.
Det enda minus på dom (enligt mej) är att dom kan vara svårmotiverade.
Tex du säger sitt och malamuten tittar på dej med ett "why"
De vet precis vad du vill att de ska göra men är dom inte på humör så lyssnar dom inte.

Min sambo ville ha självständiga, lite egna hundar och det fick han :D tom så att han säger att dom gärna kunde varit liite mindre egna..
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

Precis. Typiskt spetssyndrom, min är likadan;) Man måste presentera tydligt vad man har att erbjuda, och sen hoppas att det är värt att jobba för i hans värld :p
 
Senast ändrad:
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

Precis :D
Tur dock att min tik har "will to pls" nästan som en vallhund :d
Hon ska röntkas och går hon igenom (dvs får som sämst b på höfter) så ska vi börja träna agility samt att hon ska köras in :laugh:
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

Vad roligt! Lycka till:laugh:

Min är fatiskt väldigt rolig att jobba med, men man måste först berätta vad man har för belöning och få den godkänd (sen kan man stoppa den i väskan igen om man vill, man behöver inte locka med den eller så, men han måste ha fått den presenterad) ;)
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

*KL*

Idag har jag fotat höstbilder där man faktiskt ser att det är höst på riktigt!

Först min knäppdam :D
dscf9705-copy1_58646663.jpg


och sedan lilla fröken W.
dscf9727-copy1_58647225.jpg
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

jag kan inte få fram mina bilder! det står att jag har 3 bilder uppladdade, men jag kan inte titta på dem? varför?
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

Jag var ute för några dagar sen och fotade. Tyvär var det mulet = dåligt ljus, och idag så har alla löv fallit ner så det blir inga "glada" höstbilder utan några "seriösa" istället:)

Höst i Norsborg...
DSC_0224.jpg

DSC_0187.jpg

DSC_0155.jpg

Den här sista blev jag iof. nöjd med:laugh:
 
Sv: Bukes HöstHundar *bilder*

Tyckte den första bilden var jättefin! Mycket vacker höstbild på en mycket söt miniwhipp :love:

Vi har spenderat helgen i Halmstad och ett par strand-höstbilder kan väl platsa här :D

DSC02568.jpg


DSC02545.jpg


Bilderna går från helt ok till värdelösa via photobucket, men strandglädjen går inte att ta miste på ändå :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 230
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 135
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok För mig att lämna buke. Fick en trofé för någon vecka sedan, 19 år. Helt galet 😅 Jag är så glad för alla människor jag lärt känna och...
Svar
13
· Visningar
2 267
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp