Bukefalos 28 år!

Bukes Kreativa Tråd!

Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Om det där är det första du målat på fyra år(!) så är det inte säkert att jag vill se dina alster när du tränat lite, då dör jag nog lite av avundsjuka... ;)

Jättefin!
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

+ ni andra

Vad duktiga ni är!

Jag brukar aldrig skissa eller teckna för hand och utan dator, men på föreläsningen i förmiddags (När jag lyssnade uppmärksamt hela tiden :angel:) gjorde jag den här, utan att riktigt tänka på det. Och nu vill jag prova att göra mer :D

wpid-p20120426-095034.jpg
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Helt sjukt snygg, trodde som många andra skrivit att det var ett foto först!

Alla i tråden: Gud vad duktiga ni är allihopa! Jag kan inte ens måla nagellack i en färg..
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Oj, jag har missat att det skrivits mer i tråden! :o
Hur man gör? Jag har lärt mig genom youtube och ja... "Water marble" finns det många bra instruktionsvideos om ifall det är det du ville lära dig.
Andra mönster och figurer målar jag med akrylfärg, för att det ska vara lättare att göra små detaljer samt att rätta till om det blir fel. Har man ett lack som bas så kan man tvätta bort akrylfärgen med vatten eller alkohol (beroende på om den är våt eller torr) och då behöver man alltså inte börja om från början om man vill ändra något. Med ett eller två lager topplack får man färgen att stanna kvar och det tvättas sedan bort precis som vanligt nagellack. :)

Passar på att slänga in ett par bilder på några av mina senaste "alster":

img_0747_201135754.jpg


img_0729_200513069.jpg


img_0716_200204736.jpg


img_0713_199989921.jpg
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Tyvärr inte min musiksmak, men tycker att videosarna är väldigt bra gjorda! Nu är ju jag långt ifrån ett proffs men i mina ögon så skulle det lika gärna vara ett "proffs" som gjort dom!
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

kl.
Håller på med texter.

Slänger in två, den första är dock inte färdig men vet inte hur jag ska fylla på den :D


 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Lämnar ett eget bidrag också. Gjorde en tavla i höstas som nu står och samlar damm i garderoben.

IMAG0687.jpg

Inspirerades av ett motiv jag hittade på en scarf för ett bra tag sen.

Jisses vad snygg!!!!

Om jag får, skulle jag GRYMT gärna låna designen, göra om lite och tatuera in på armen!! :love:
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

typ kl

...och mitt kreativa skapande är också att teckna... :D

Gillar att göra "omvänd" blyertsteknik, dvs måla allt som ska vara vitt med svart (samt vice versa) och sen inverta i datorn.

1-2012-02-022_190462842.jpg


Film från teckningen

_dsc293343_125953628.jpg


_dsc293343-copy_125953777.jpg


Håller på med denna nu, som bara legat och samlat damm sen i somras.. :p

2011-07-05-11-44-01_155931035.jpg


Gillar att göra slarvteckningar as well
img_3768_130547233.jpg


Och ett beställningsprojekt!
_dsc3006-copy_126454033.jpg
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Haha, tack! Sanningen ar Iphone's 8mm app och windows moviemaker. Svangde ihop bada pa en halvtimme.

SoffiProppi: tack! :bow:
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

KL


Och jag har fastnat totalt för mina seriegubbar, tycker det är så roligt då det inte tar någon tid men blir ändå rätt bra - det visar de känslor jag vill spegla så att säga. Jag har inget tålamod till att sitta i timmar med seriösa teckningar..

Men har helt snöat in på seriegubbar då alltså, gör mest kossor men gjorde denna senast:

just_something_i_just_draw_201807864.jpg


Och så har jag gjort loggan till min skolas elevråd:

oknaskolan_201809400.jpg
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

gud vilket vackert citat! var är det ifrån?
 

Liknande trådar

Äldre Jag har funderat en hel del på det här med konst som väcker starka känslor. Meningen med nästan all konst är väl egentligen att den ska...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
15 760
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 847
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp