Bukefalos 28 år!

Bukes Kreativa Tråd!

Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Jag stickar mest...

sdc10785_188864202.jpg


Små mobilfodral...

sdc10644_183155443.jpg


Firrar...

sdc10744_186293160.jpg


Och mugghållare! :D Skyddar mot både värme och iskyla! ;)
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Åh tack! Hoppas det uppskattas. :) Det är långt ifrån perfekt, vi är varken ingenjörer eller sömmerskor har vi insett. ;)
Idag har vi även gjort fint med ballonger och girlanger, bestämt porslin och dukning samt bakat cupcakes som ska garneras i morgon. Till och med gjort kanderade blomblad för dekoration. Känner oss ytterst kreativa och festfixiga!
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

*kl*

Egegjord kattbädd. Svart på utsidan och rosa fleece på insidan, går även att vända ut-och-in om man vill det. Nedvikt kant.
IDA_2721.jpg

IMG_2171.jpg


Hade planer på att göra fler och köpte hem tyg till det, men vet inte var jag ska lägga dom sen när dom är färdiga. Det känns som om det finns en gräns för hur många kattbäddar man har plats med i en tvåa ;) så nu har dom en hemmagjord och en köpt.
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

+ Peak

Tack, vad snällt! Jag saknar verkligen tecknandet så enormt mycket, så det känns lite skönt att i alla fall någon tycker att jag kanske vågar börja lite smått igen utan att skämmas. :)
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

kl

Här är hela täcket, och en bortblurrad kompis. :) Det är verkligen inte stort men är tänkt som en lekfilt eller kanske täcke i barnvagnen också. Blivande mamman blev superglad!

6-8.jpg
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

*kl*

Puttar upp tråden med två av mina senaste nageldesigner. Vill inte att tråden glöms bort, för det är så kul att se vad folk pysslar med! :)

img_0559_1_196290578.jpg


img_0611_1_197413668.jpg


Den med påskägg och kycklingar har jag skickat in som bidrag till min första nagelkonsttävling. Tävlingen avgörs imorgon så jag sitter och hoppas att jag kanske, kanske kan få ett liiiitet pris i alla fall. ;)
Den andra varianten är den som sitter på mina naglar just nu och som kom till i natt när jag inte kunde sova.
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Verkligen fina naglar:love:

Josefin:Vad fint du ritar/tecknar:)


Chilli:Vad fint det blev.
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Tja, det är väl knappt att jag passar in här bland alla begåvade. Men själv pysslar jag med grejer till mina råttor, filmer, tar en massa kort och redigerar :laugh: Jag ska försöka att inte bomba med bilder och filmer nu också...

En oseriös film: http://www.youtube.com/watch?v=erHMKjt88Mg&feature=youtu.be

Utan symaskin som man är så är inte alla sömmar superfina, men råttorna bryr sig inte nämnvärt ;)

Ett stycke tunnel till rådisarna, Issa ville visst vara med på bild:
IMG_2516.jpg

Och en hängmatta:
IMG_1288.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Är den sista sån där water marble? Sjukt snyggt iaf! :)
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Tack! Japp, det är det. Fast jag gjorde den med svart + genomskinligt lack över det där färgglada. Bakgrunden kladdade jag bara dit lite hur som helst. :)

H_lena: Jag är stum av beundran. :bow: Själv har jag aldrig kunnat rita människor...
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

kl

Så. Jag fick ett infall i dag och köpte ett ritblock och några pennor, och innan jag lägger ut bilden känner jag att jag måste framhålla att jag alltså 1) inte ritat så mycket som ett streck på fyra år, och 2) som tidigare synes i tråden tecknar mangastil, jag har ingen aning om hur man ritar realistiskt eller skuggar och har inte försökt rita porträtt sedan jag var 14 år gammal. Har plåtat med min iPhone, så därav att hela vänstra sidan är superplottrig och suddig (och är den skev kan vi väl låtsas att det beror på det med? :o). Den är dessutom inte klar, tänkte försöka fixa vidare i morgon och även få tag i en scanner.

Så hav överseende, och jag hoppas jag inte skämmer ut mig helt nu. :o

IMG_0779.jpg
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Det var ju jättebra! Du har inget att skämmas över :)

Även till er andra som har lagt ut bilder i tråden, vad duktiga ni är. Jag är imponerad!
 

Liknande trådar

Äldre Jag har funderat en hel del på det här med konst som väcker starka känslor. Meningen med nästan all konst är väl egentligen att den ska...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
15 762
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 847
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp