Bukefalos 28 år!

Bukes Kreativa Tråd!

LindgrenV

Trådstartare
Det finns bildtrådar, det finns texttrådar och det finns fototrådar.. Men det slog mig att det inte finns någon tråd för film, musik och liknande som man gjort själv. Jag har i alla fall inte sett någon sådan tråd!

Därför tänkte jag starta en sådan tråd, och i stället för att strama åt att man bara får visa egengjorda filmer, så varför inte ha en tråd där man får visa allt kreativt. Som man gjort själv!

Reglerna är enkla!

Använd fantasin och bjud på dina kreationer - filmer, musik, konstverk, allt möjligt! Kraven är att du gjort det själv/varit med och gjort det.

Ge konstruktiv kritik och feedback till de andra!

Var inte elak!


Jag hoppas ni bjuder på massor av saker nu, för det inspirerar nog inte bara mig!
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

..Och ja, jag kan ju lika gärna börja med att dela med mig av två filmer som jag och mina kära vänner tillverkat!

Film 1:
Parkour - Här kan man va!
Klippning: Skaldjuret (Jag, alltså)
Musik: Skaldjuret, Skalman & Skalbaggen (Jag är den som låter som att jag "pratar i magen", alltså varken den mörka eller den ljusa rösten..)

Vi alla är med i filmen.. Mest jag. För jag är så himla smidig, och duktig på parkour *host*

http://www.videofy.me/v/392395

Film 2:
Augulust Rooth
Klippning: Skaldjuret (Okej, det är alltid jag som klipper, haha xD)
Sångare: Skalbaggen

http://www.videofy.me/v/381610
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Kan inte ge så mycket konstruktiv kritik, men oj så jag skarattade åt första filmen! Jättebra! :D
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

(Kan tyvärr inte bidra med någon konstruktiv kritik då jag inte har någon koll alls på film, dessvärre.)

Jag vet inte om konstverk innefattar teckningar, men i andra fall ber jag om ursäkt och inlägget kan ignoreras!

Jag älskade verkligen att rita när jag var yngre, men fick ett frispel för typ fyra år sedan, rev sönder alla teckningar och skisser jag hade (över 50) och lade ner allt, eftersom jag insåg att jag inte var bra nog. Jag hoppas dock kunna bättra på mina kunskaper markant och återuppta det i framtiden, för gud vad jag alltid älskat att rita, och så jag saknar det!

De här är ritade för hand i blyerts, och sedan färglagda i PS. Som sagt, ursäkta kvaliteten på både tecknandet i sig och framför allt färgläggningen/skuggningen, de är minst 4-5 år gamla och jag var inte haj med varken pennan eller musen då. :p
Karaktärerna och scenerna är för övrigt tagna från manga/animeserien Hellsing.

Malmedy__s_Nightmare_by_Isola156.jpg


Death_of_Cinderella_by_Isola156.jpg

Och den ursprungliga blyertsskissen såg ut så här.


En skiss som aldrig kom längre än så. Vilket gör mig jävligt irriterad när jag ser den nu, för jag inser att den nog skulle ha kunnat blivit rätt bra med lite finslipning och ett noggrant färgläggningsjobb i PS. Men är man dum så är man...

The_Captain___sketch_by_Isola156.jpg



Åtta år gammal blyertsbild.

14803014_002.jpg



Och den här gjorde jag när jag var 12. :p Ska föreställa bruden på konvolutet till kents Hagnesta Hill.

Hagnesta_Hill_by_Isola156.jpg
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Gillar första filmen! :D Älskar att man kan göra så kul saker med en kamera eller en videokamera. När jag var yngre spelade vi alltid in idiotiska filmer, som vi inte kan se på nu för vi har ingen VHS-spelare! Så tråkigt.

Här är ett projekt som jag och några kompisar filurat på ett tag... Ett lapptäcke som på lördag ska ges bort till vår kompis på hennes babyshower. :love: Snart är det klart!

2-16.jpg


edit: Jävlar vad snygga teckningar Stormkast! Jag älskar manga/anime och kollar på en del. Du har fått till stilen så himla bra! Speciellt blodbilden med alla ögonen, sjukt najs.
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Kul tråd! :) Jag har gjort en dokumentär, men den är 25 min lång så jag tror inte det går att ladda upp någonstans.

Stormkast: skitsnyggt!!!
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Håller med Chili, verkligen häftiga teckningar Stormkast!

Och Chili, fint lapptäcke. Det kommer den lilla nog sova gott under. :)



Lämnar ett eget bidrag också. Gjorde en tavla i höstas som nu står och samlar damm i garderoben.

IMAG0687.jpg

Inspirerades av ett motiv jag hittade på en scarf för ett bra tag sen.
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Åh! Minus lite detaljer så ser jag det där som en skitsnygg tatuering. :) Minus detaljerna eftersom det hade blivit aningens kluddigt på huden! Supersnygg!
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Jag dör lite av wow här va :love:
PLEASE, digitalisera och sälj. Till mig, förslagsvis.
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

*KL*


Tack så jättemycket för att ni uppskattade filmerna! Vi tycker att det är underbart roligt att bjuda på oss själva på det sättet, haha. Den andra filmen är ju väldigt intern så den tycker de på skolan är roligast. Alla har sett den och alla går runt och sjunger på den, till och med lärarna, haha! :rofl:

Men själv håller jag med er och tycker den första är roligast :)

Men gud så grymma ni andra är på det ni gör! Är jätteglad över att jag startade denna tråd så att man får se alla era underbara kreationer! :idea: Har inte så mycket konstruktiv kritik att ge, men ni alla är jätteduktiga på det ni gör! :D
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Måla på händerna? :D Hur menar du? Haha! Att kladda på en hand borde jag klara,
men måla på händerna som i att 'måla ståendes på händerna' kan jag icke. ;)
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Men jösses, vad vimsig jag måste ha varit i morse :o

Vad jag egentligen skulle ha skrivit:
Kan du måla på båda händerna?
Jag som är högerhänt har svårt att måla vanligt nagellack med vänsterhanden :angel:
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Jaha! Jag har övat och åter övat och nu går det hyfsat, om än lite darrigt ibland. Dock blir det såklart bättre när jag målat med 'rätt' hand. (Högerhänt)
 
Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Jag är vänsterhänt och målar nagellack bättre med höger hand. :D Skitsnygga naglar du fixat! Sånt där kan inte jag, är faktiskt ganska värdelös på det.
 

Liknande trådar

Äldre Jag har funderat en hel del på det här med konst som väcker starka känslor. Meningen med nästan all konst är väl egentligen att den ska...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
15 655
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 792
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp