Bukefalos 28 år!

Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Jag tycker att moderatorerna gör ett bra jobb. Generellt sett tycker jag att det är för slappa än för hårda.
Själv har jag aldrig blivit varnad men ibland har inlägg jag gjort plockats bort, men det rör sig kanske om 1% av allt jag skrivit.

Den användare jag tror du menar kan inte uppföra sig trots hur många banningar som helst och det är h*n själv som gör att h*n gång på gång hamnar i samma sits. Så fort h*n kommer in i en tråd blir den förstörd.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

KL*

Jag tycker moderatorerna gör väldigt bra jobb!
Jag har aldrig känt mig orättvist behandlad, enda är väl när en moderator tog bort ett helt inlägg med massor text där bara sista 2 raderna bröt mot reglerna, men det får man väl ta, jag visste ju att jag var på gränsen liksom!

Precis som min senaste tråd som jag skapat är lite på gränsen, men den har fått vara kvar! Kanske för att de flesta verkar veta att den är på gränsen och därav aktar sig ganska noga för att börja trilla mer däråt i diskussionerna :laugh:

Enda jobbiga är att jag alltid glömmer bort att man kan triangla någon, så ibland sitter jag och grämmer mig över att moderatorn inte tagit bort en viss sak, men det är ju bara för att jag själv är kort i huvudet :p Självklart kan inte moderatorerna läsa igenom allt!
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

*kl*

Jag tycker också att moderatorerna gör ett bra jobb. :)
Det har väl hänt att jag fått inlägg borttagna, men det har varit för att a: hela tråden rykt eller b: jag någon gång blivit helt senil och brutit mot forumreglerna. Jag har skämts jättemycket när jag kommit på det. :o

Jag trianglar ganska ofta när jag tycker att saker går över gränsen eller om det är inlägg/trådar som inte hör hemma på forumet. 9 av 10 gånger håller moderator med för då har inläggen försvunnit.

Jag tror det blir svårt ibland för folk att hålla isär X-moderator och X-privatpersonen. I alla fall när det är ett ämne man väldigt engagerad i. Då blir det kanske lätt att man går i försvarsställning och tycker att moderator är väldigt partisk. (även om moderatorerna är duktiga på att avsluta inlägg i moderator-rollen med just Moderator). Det känns så ibland i alla fall.
Bara en teori från min sida alltså.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

KL

Jag tycker moderatorerna gör ett bra jobb.
Det är ju massor jobb ibland och jag tycker nog inte jag sett något dåligt agerande än så länge.
Jag har brutut regler nån gång och sen kommit på det, men då var det ju rättvist agerande från moderator och fel från mig så är ju inget problem.

Har också kunnat ha hyfsat bra/ bra kontakt med moderator när jag haft frågor ibland.
Dom har även agerat snabbt när jag trianglat.

Så hejja för moderatorer ;)
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Nej.
Men ta inte upp det här. Du måste ta upp det med Gunnar. Hans sida = han bestämmer.
// Linda
Känner du och han till ett par communities som heter Flashback och Something Awful? :angel:
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Har ni också känt er orättvist behandlade av någon av Bukes moderatorer?

Yes.
MEN, jag vet inte om det berodde på att
* personkemin inte klaffade
* Jag är totalt korkad
* Moderatorn är totalt korkad

Kanske alla tre :p
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Känner du och han till ett par communities som heter Flashback och Something Awful? :angel:

:confused: Vad i hela världen har det med något att göra? Om det inte är någon obskyr undermening som är för svår för mig att förstå? Vill man vara på den typen av community som Flashback så är man ju det. När man går med i (på?) Buke så godkänner man ju de regler som finns här. Som är moderatorernas jobb att upprätthålla.
Just DENNA sidan ägs av Gunnar och här har han 'the final word', han har väl inte med flashback att göra?
Eller så är jag fortfarande trög i hjärnan pga att jag har *urk* kräksjukan.

Fast jag får ju säga att det är vissa användare som jag inte riktigt begriper varför de inte blir bannade. När tråd efter tråd ballar ur, eller inlägg efter inlägg är bara ute efter att provocera. DET förstår jag inte helt. (men oftast är det ju underhållande att följa ;) )
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Fast jag får ju säga att det är vissa användare som jag inte riktigt begriper varför de inte blir bannade. När tråd efter tråd ballar ur, eller inlägg efter inlägg är bara ute efter att provocera. DET förstår jag inte helt. (men oftast är det ju underhållande att följa ;) )

Det har varit slappt för ½ år sedan innan en viss användare vart bannad åtskilliga PM mellan användare och moderatorer osv!
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

hej,håller med,man kan undra hur dom fattar sina beslut ?? .inte är dom opartiska ............
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Jag tycker alla som har problem med en viss moderators opartiskhet ska vända sig till Gunnar och motivera varför. Kommer det in många klagomål på samma moderator så lär han titta närmre på det och vidta åtgärder.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Jag tycker alla som har problem med en viss moderators opartiskhet ska vända sig till Gunnar och motivera varför. Kommer det in många klagomål på samma moderator så lär han titta närmre på det och vidta åtgärder.
Grattis till 6000 :bow:
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Vad vet du vad som sagts mellan Moderator och Stenmagi ? Min erfarenhet av denna användare är att så trevlig per Pm är hon inte och vad hon nu sagt till dig behöver inte alls vara sant och rent krasst så har jag mina funderingar på vem du är om ni inte är en och samma person ?

Jag har ibland sagt Moderatorerna min åsikt och den överensstämmer inte alltid . Dock har jag aldrig blivit varnad eller bannad så jag tror inte de går och BANNAR en person lättvindigt .

Mia


För det första har jag inte ens sagt att det är Stenmagi det handlar om och att du bara tar det för givet tycker jag är väldigt dåligt. Tråden handlar dessutom inte om ett specifikt "fall" utan om hur moderatorerna behandlar medlemmar i allmänhet, bra som dåligt. Har folk inte upplevt att de blivit dåligt behandlade är ju i så fall jättebra!

För det andra är det otroligt att du ens påstår att jag och Stenmagi är samma person, men självklart får du tro det om du så vill, men så är det iaf inte. Stenmagi och jag gick dock i gymnasiet tillsammans och bodde då också ihop. Vi är alltså väldigt bra vänner, men samma person är vi verkligen inte. Vi har olika åsikter om mycket, ser väldigt olika ut och jag äger varken hästar, gård, har sambo eller är gravid som Stenmagi är.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Och egentligen var det väl en sådan tråd du ville ha nålad?

En FAQ ang fång - men inte med de orden.

Bra ide tyckte jag - eftersom det inte GÅÅÅÅÅR att hitta info i fångtrådarna, har för mig att det var så du tänkte också om jag inte missminner mig

Du ville ha en nålad tråd ang symptom och vanliga behandlingar eller?

Sedan kan ni socialize och gnabbas med Axel i den andra :angel:?

Skulle behövas en FAQ om mask också
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Skulle behövas en FAQ om mask också

Så då tycker jag du ska läsa igen, under hästvård för tydligare kan det inte bli. Den tråden visar också på vad som händer med de sk FAQ att de knappast blir ett sådant utan som en frågetråd i allmänhet med en person som då svarar. Fång tråden kommer att bli likadan, vilket gör att en sådan tråd kan istället ligga under hästvård och den aktualiseras eftersom någon alltid skriver i tråden.

Riktigt så ska det inte vara i ett diskussionsforum känns det ju som.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Här är en ypperlig tråd där moderatorn gör som hon själv vill... särskilt det här gillar vi :grin:

"End of discussion. Övrig kommunikation gällande detta, sker via PM, alla inlägg som kommer att fortsätta denna diskussion, kommer att raderas. - ur moderatorperspektiv."


För mig är det ytterst märkligt att man lägger sig i en diskussion om ett system när man inte vill diskutera systemet i sig och sedan hindrar övriga att fortsätta diskutera om man har en annan åsikt än moderatorn själv... Maktmissbruk i allra högsta grad.




http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1048720&page=4
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

hej, sitter nu mobilt i stallet och svarar lite kort.

Vilket system är det jag som privatperson motsätter mig? Jag använder både samsidiga och diagonala hjälper utifrån behov vid ridning.

Efter ditt svar i tråden, insåg jag att alternativ ryttare verkade inskränkt och vinklat. Därför försökte jag förtydliga och be off topic diskussionen privat.

Jag borde givetvis raderat inläggen och börjat om i stället. Men du har fortfarande inte försökt fortsätta off topic diskussionen privat.

Med vänl häls
IngelaH
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Det är för att det inte finns någon off topic diskussion. Jag diskuterar DH och du diskuterar ja jag vet inte....
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 314
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 114
Senast: Shixle
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 349
Senast: geting
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 691
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Prova på trav
  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp