Bukefalos 28 år!

Bulletrance..?

Hoppelhase

Trådstartare
Pratade lite med en kille som har bullterrier och fick höra om "bulletrance", vilket enligt honom är "om dom går under något som typ buskar som stryker dom över ryggen så går dom in en sorts trance och börjar gå i slowmotion".

Jag har aldrig hört talas om detta och det är tydligen något som enbart bullar gör. Jag googlade lite men hittade inte så mycket, mer än ett antal youtubeklipp med bullar med huvudet i krukväxter. Någon som kan berätta mera? Jag tycker mest det låter märkligt... Om det är en rasbunden egenskap, vad är ursprunget? De är väl kamphundar i grunden? Jag ser inte riktigt fördelen i att hamna i trance och gå i slow motion om man får några kvistar på ryggen? :confused:
 
Sv: Bulletrance..?

Hm, kanske inte ett så givande inlägg men min hund gör väl typ så. Klättrar in i snår och trycker upp ryggen mot kvistarna och rör sig sakta. det kliar skönt uppfattar jag det som. Kan väl uppfattas som trance då han blir helt salig. :D

men.... han är inte en bulle om det nu är "bulletrance" som han håller på med. :angel:
 
Sv: Bulletrance..?

jag har hört talasomdet av en kompis som har bullterrier.tycker det låter underligt och med tanke påalal problem de har är säkert nåt neurologiskt fel eller så..
 
Sv: Bulletrance..?

Jag har haft bullterrier, tog bort henne nu i januari. Hon fick aldrig bulletrance under sina nio år, men jag har hört av andra bulleägare att deras hundar bettet sig så!

Min fick däremot stirr, kunde stirra in i en vägg och liknande under en lååång stund och det vet jag andra bullar som oxå gör. Om det är typiskt för bullar vet jag dock inte, andra hunden kan oxå göra det och hon är inte bulle!
 
Sv: Bulletrance..?

OKAY! Tittade på några YT-klipp om detta... ser helt galet ut. :eek: Så gör inte min hund så jag ber om att få ta tillbaka mitt tidigare inlägg. :o

Men.... kan det vara någon form av "smyga sig på och vara osynlig", typ som att BC blir låga och kryper fram längst marken när dem ser något som triggar? :confused:
Hm, fast lite ytteligare undersökning menar att plantorna/tygets berörning oraskar något litet... anfall. Neurologiskt. Om detta är så vanligt som det sägs, varför går det då knappt att hitta information om det?! Knäppt! :eek:
 
Sv: Bulletrance..?

Jag måste vara världssämst på att söka:( får bara fram massa konstiga klipp på YT, kan inte ni länka?
 
Sv: Bulletrance..?

Min sambos bror har en rottistik som gör så, går under buskar och när grenarna nuddar hennes rygg så går hon i en sådan tance som beskrivs.
Det spelar ingen roll om grenarna är jätteklena och mjuka och inte alls kliar eller något.

Den första hund jag sett göra så
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Kropp & Själ Jag har haft ont i halsen sen mitten av april, jag har varit på vårdcentralen ett antal gånger och igår fick jag komma till...
2
Svar
34
· Visningar
2 209
Senast: Unafraid
·
Hästhantering Ge mig alla tips ni har för snart ger jag upp och säljer hästen. För snart två år sedan köpte jag min häst, han var då 2 år och kom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 402
Senast: Lindah
·
Tävling Kom inte på någon riktigt bra titel, men hur som. Nu har jag varit ute lite och sett hur några Pay & Jumps går till på 3 olika ställen...
2
Svar
27
· Visningar
3 105
Senast: Gnapp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp