Butta som inte smakar något?

Grazing

Trådstartare
Min häst fick ju det sista väldigt mycket butta pga sin sista chans där att bli bra. Eftersom att apoteket gjorde fel så fick jag mycket mera än vad jag egentligen behövde och det blev därför kvar ganska mycket. Jag funderade ganska mycket på varför min häst åt maten med buttan i utan det minsta problem, inte ens en äcklad min som han alltid gör när det är något udda i maten. Jag har ju tagit hem allting från stallet och så även buttan och bestämde mig lite för att smaka om det verkligen är så otroligt äckligt som uppenbart många hästar tycker, buttan smakade ingentinge överhuvudtaget?

Hur kommer detta sig? Smakade verkligen ingenting alls? Jag blir ju lite rädd nu att min häst inte fick "riktig" butta eller har dom gjort något med den så att den inte smakar något längre? För det är ju ett allmänt kännt problem att många hästar vägrar äta det.

Det står såklart att det är butta på förpackningen, men kan min häst fått något slags sockerpulver eller vad? Tänk om han inte fick en ärlig chans att bli bra i slutet där :(
 
Min häst fick ju det sista väldigt mycket butta pga sin sista chans där att bli bra. Eftersom att apoteket gjorde fel så fick jag mycket mera än vad jag egentligen behövde och det blev därför kvar ganska mycket. Jag funderade ganska mycket på varför min häst åt maten med buttan i utan det minsta problem, inte ens en äcklad min som han alltid gör när det är något udda i maten. Jag har ju tagit hem allting från stallet och så även buttan och bestämde mig lite för att smaka om det verkligen är så otroligt äckligt som uppenbart många hästar tycker, buttan smakade ingentinge överhuvudtaget?

Hur kommer detta sig? Smakade verkligen ingenting alls? Jag blir ju lite rädd nu att min häst inte fick "riktig" butta eller har dom gjort något med den så att den inte smakar något längre? För det är ju ett allmänt kännt problem att många hästar vägrar äta det.

Det står såklart att det är butta på förpackningen, men kan min häst fått något slags sockerpulver eller vad? Tänk om han inte fick en ärlig chans att bli bra i slutet där :(


Jag vet inte om det finns olika sorter? Men jag har själv ätit/druckit butta mot en del åkommor och det smakar :yuck::yuck::yuck::yuck:
 
Jag hittade detta
Ny sammansättning: Marknadsföringstillstånd för produkten har ändrats till att avse en ny formulering. Produkten är nu en mikroinkapslad granul som formulerats för att maskera den bittra smaken av fenylbutazon. Eftersom fyllnadsmedlet av glukos inte längre krävs, har dospåsens storlek från 5 g till en 1,5 g dospåse.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?varuid=57109

Så det har nog ändrats då och det är ju bra för det smakade verkligen vidrigt
 
Jag upplever att butta inte har smakat illa tills för x antal år sedan, men nu med även annan förpackning så var det inga problem alls att ge i maten ens till Snorkfröken.
 
Vad lättad jag blev nu, trodde nästan han fått fel medicin. Men är ju super om dom tagit bort denna smaken som tydligen var.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 078
Senast: Whoever
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 587
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp