Bukefalos 28 år!

turbofling

Trådstartare
Det finns ju en bm-tråd att skriva i när man varit hos barnmorskan, men jag tycker vi kan ha en tråd som vi kan skriva i när vi varit hos BVC (eller barnläkaren här nere då) med sina små och stora skruttar.
Jag tycker det är spännande att se hur dom växer och utvecklas. Man ska ju inte jämföra men det är lite roligt ändå :)
 
Sv: BVC-tråd

Jag börjar då.

Barnläkaren 25/6, Emilia 15 v (3,5mån)

Vikt: 5950 gram
Längd: 62 cm
Huvudmått: 40 cm
ögon/öron osv: u.a
Utveckling: Stadigare och starkare än hon behöver vara i den ålder och väldigt vaken och med

Vaccin mot: 3: dje mot rotavirus (oralt), 1:a sprutan mot difteri, stelkramp, kikhosta,polio, influensaB och hepatit B

Övrigt: Barnläkaren tyckte hon var mogen att börja smaka lite mat när hon fyllt 4 mån.
 
Sv: BVC-tråd

Var på 8 månaderskoll med Isabelle för 3 veckor sen, är 9 månaderskoll nästa vecka men skriver för förra gången ändå :)

Hon vägde då 10435 gram och var 72,5 cm lång.

Har en liten knubbis här hemma :) väger säkerligen över 11 kg nu så tung som hon är att bära runt på!
 
Sv: BVC-tråd

Vi var på BVC med Theo idag.

Vikt: 5340 g
Längd: 56,1 cm
Huvudomfång: 39,4 cm

Han är tre månader. Föddes 31/3.

Han skulle fått första vaccineringen idag men det blev inte så. Sköterskan hade kommit på att det kanske vore bra att kolla med Theos läkare först så det säkert var ok att vaccinera med tanke på hans vad. Om hon hade ringt mig kunde jag ju kollat upp det, men så långt hade hon tydligen inte tänkt. :confused: Ordinarie sköterska var på semester och hade framfört detta till den sköterskan som var där idag. Jaja, vi fick en ny tid för vaccinering om två veckor. Då ska det vara uppkollat med läkaren!
 
Sv: BVC-tråd

Hans vad har varit "svullen" sen han föddes. Dom har inte vetat vad det har varit men det har aldrig varit nån fara. Inget han har ont av på nåt sätt, men den ena vaden ser ut som om han har styrketränat den! När han föddes var den 15 cm i omkrets och den normala var 10 cm. Nu har det väl jämnat ut sig något men den är fortfarande större.

Tydligen är det inflammation i muskelvävnaden, vilket dom har kommit fram till efter röntgen (som nyfödd), magnetröntgen (3 dagar gammal) och två biopsier. Den första när han var en vecka (gissa om jag var smått hysterisk när han skulle sövas...) och den andra, med grövre nål, när han var ca en månad.

Tydligen är det återbesök på gång fick jag reda på när jag ringde och tjatade lite... :angel: Förhoppningsvis redan nästa vecka men det beror så klart på hur det prioriteras.
 
Sv: BVC-tråd

Senast vi var på BVC var 11/6.

E var då 6,5 månad
Vikt: 10560 g
Längd: 74,5 cm
Huvudomfång: 45,5 cm

Nu är han 7,5 månad och väger typ 11 kg, har vägt honom hemma. Nästa träff är den 8/7 och då gör hon hembesök, gör era också det?
 
Sv: BVC-tråd

Vet exakt hur du har det, jag släpar också runt på en tjockis:) Det har blivit lite lättare nu när han har börjat krypa .
 
Sv: BVC-tråd

Senaste besöket på BVC var i samband med 2 månadersläkarbesöket. Melker var då 2 månader och ett par dagar

Vikt: 5920 g
Längd: 58 cm
Huvud: 41 cm

Läkarkontrollen gick bra, allt var som det borde.

Nästa besök blir 10/7 på 3 månadersdagen, då är det dags för vaccination
 
Sv: BVC-tråd

Vet exakt hur du har det, jag släpar också runt på en tjockis:) Det har blivit lite lättare nu när han har börjat krypa .

åh, lyllos dig, men tjej vägrar vara på golvet. visar missnöje så fort hon fattar att jag ska lägga ner henne, så jag får bära runt henne eller ha henne i gåstolen. det enda som duger. men armmuskler har jag fått :D
 
Sv: BVC-tråd

Sist jag var uppe och vägde va dan före hans 10 månaders dag. Då vägde han 10,4 kilo och var 72,5 lång, har lite svårt och tro at than bara vägde 2460gram när han föddes. :)
 
Sv: BVC-tråd

Vi var uppe den 29/6, Då var Ludwig 1 mån + 1 dag.

Vikt: 4914 g
Längd: 58 cm
Huvud: 38 cm

Allt annat u.a. Väldigt pigg och vaken liten pojk :love:
 
Sv: BVC-tråd

*kl*

Vilka tungviktare till bebisar ni har;)

Saga vägdes igår 6 mån 6410gram och 67cm lång

Nästa läkarbesök är om en vecka, då ska hon på allergiutredning då de och vi misstänker mjölkallergi.

Någon som har erfarenhet av mjölkallergi hos så små barn? PMa gärna mig, har många frågor:D.
 
Sv: BVC-tråd

*kl*

Vi var på BVc i torsdags på 10 månaderkoll.

Vikt: 10,6 kg
Längd: 74cm
Huvudomfång: 45,5
 
Sv: BVC-tråd

Dags för BVC-besök igen. Idag med första sprutorna

Melker 3 månader
Vikt: 6960 g
Längd: 61 cm

Tjockisen :love: har mer än fördubblat sin födelsevikt
 
Sv: BVC-tråd

Dags för BVC-besök igen. Idag med första sprutorna

Melker 3 månader
Vikt: 6960 g
Längd: 61 cm

Tjockisen :love: har mer än fördubblat sin födelsevikt

Kl,,,,
Jonna 1 år...
Vikt; 8960 gram
Längd; 71,5

Lagom tung att bära på som man hoppas snart går!
 
Sv: BVC-tråd

*KL*

Idag har vi varit på BVC igen!

Theo fick sina första vaccineringar idag, vilket gick riktigt bra! Jag trodde han skulle skrika mer för han är en riktig "dramaqueen"! :p

Vikt: 5915 g
Längd: 57,9 cm
Huvudomfång: 40 cm

Tre månader och 19 dagar!
 
Sv: BVC-tråd

*kl*

Ska till BVC i morgon då Melwin är (blir idag) 3 månader han ska då vägas såklart men även vaccineras

Något man bör tänka på inför vaccineringen??? Vet at dem kan bli hängiga o så efteråt, men ngt annat???:confused:
 
Sv: BVC-tråd

Ha alvedonsuppar hemma ( om ni inte redan har det ), annars är det inget speciellt man bör ha i åtanke :)
 
Sv: BVC-tråd

Ha alvedonsuppar hemma ( om ni inte redan har det ), annars är det inget speciellt man bör ha i åtanke :)



Oki tackar för svaret...då får jag nog ta en sväng inom apoteket innan vi ska till BVC o köpa det (har iof ändå tänkt köpa hem det nu när han börjar komma upp i åldern.......)
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
623
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 537
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 133
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp