Bygga egna hinder...

Ponnyalskare

Trådstartare
Heejsan :D
Tänkte om någon har några tips på hinder man kan bygga själv. Tänkte bygga lite i garaget bara jag får lite tid, det är bara det att jag har så dåligt med idéer.. :confused:
Tänkte mig lite cavaletti också, har letat efter plastbommar så det ska vara enkelt att bära och bygga om man bara ska träna enkla saker. Men hittar bara dyra plastbommar :( Har hittat omålade runda bommar för 75 kr /st. Hade velat ha hinderstöd också, fötter till dem är inget problem att fixa men får inge idéer på vad jag kan anväda som stolpar.. :confused:
Tänkte bygga en grind också...kanske en mur av lådor eller något sådant...
Någon som har något bra tips eller bilder? Är jätte tacksam för svar :D :bow:
 
Sv: Bygga egna hinder...

Heejsan :D
Tänkte om någon har några tips på hinder man kan bygga själv. Tänkte bygga lite i garaget bara jag får lite tid, det är bara det att jag har så dåligt med idéer.. :confused:
Tänkte mig lite cavaletti också, har letat efter plastbommar så det ska vara enkelt att bära och bygga om man bara ska träna enkla saker. Men hittar bara dyra plastbommar :( Har hittat omålade runda bommar för 75 kr /st. Hade velat ha hinderstöd också, fötter till dem är inget problem att fixa men får inge idéer på vad jag kan anväda som stolpar.. :confused:
Tänkte bygga en grind också...kanske en mur av lådor eller något sådant...
Någon som har något bra tips eller bilder? Är jätte tacksam för svar :D :bow:
Ingen som svarar :(
 
Sv: Bygga egna hinder...

I ett stall där jag red förr så hade vi "rör" som jag tror man använt som ledningar till antingen vatten, kablar eller något som bommar. Vägde nästan ingenting men var endå slit-tåliga.
Får du tag på traktordäck eller liknande så kan du ju såga i tu ett sådant som antingen utfyllnad eller smal-hinder?
Hinderstöden kan man bygga ihop med 2 plankor separerade med klossar i lämplig storlek, sen är det bara att såga hål för hållarna. :idea:
 
Sv: Bygga egna hinder...

I ett stall där jag red förr så hade vi "rör" som jag tror man använt som ledningar till antingen vatten, kablar eller något som bommar. Vägde nästan ingenting men var endå slit-tåliga.
Får du tag på traktordäck eller liknande så kan du ju såga i tu ett sådant som antingen utfyllnad eller smal-hinder?
Hinderstöden kan man bygga ihop med 2 plankor separerade med klossar i lämplig storlek, sen är det bara att såga hål för hållarna. :idea:
Tusen tack!! :D Jag ska se om jag får tag i lite rör :D
 
Sv: Bygga egna hinder...

Menar ni plaströr så är de alldeles för lätta att ha till bommar, n hov som smäller och bommen kommer flyga med hästen.
Hade avloppsrör som bommarna jag var liten, fungerade som markbommar om man kilade fast dem mellan 2 lekablock. Som hopp bommar var de livsfarliga, dyra också.
 
Sv: Bygga egna hinder...

Menar ni plaströr så är de alldeles för lätta att ha till bommar, n hov som smäller och bommen kommer flyga med hästen.
Hade avloppsrör som bommarna jag var liten, fungerade som markbommar om man kilade fast dem mellan 2 lekablock. Som hopp bommar var de livsfarliga, dyra också.
Hmm..okej. Funkar det om man fyller dem med sand?
 
Sv: Bygga egna hinder...

ja men då blir det också det trevliga momentet att sanden flyttar på sig om bommen inte är i våg.
så i ett Kryss hinder så kommer all sand hamna i botten och bommen har nästintill ingen vikt i hinder skollan, om ni inte fyller hela röret med sand dvs men då blir det lite väl tungt.

bäst är att typ staket stolp i då, men som sagt, plaströr/avloppsrör är dyra och det är mycket lättare med trä bom, ja det blir lite underhåll men förvarar man dem rätt så håller de ett bra tag .
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 283
Senast: Lyan
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 259
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 160
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 264
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp