Bukefalos 28 år!

Bygga utebur

Huskatten

Trådstartare
Jag har haft kanin i omgångar under hela mitt liv, men nu var det några år sedan. Då bodde jag hemma eller lägenhet men nu har jag (vi) hus och jag hade tänkt mej att ha utekaniner igen.

Anledningarna till det är dels för att jag har katter och hundar dels pga allergi, jag har haft innekanin förut när jag var liten och när jag var lite äldre så fick jag en utebur av en kompis att ha mina två kaniner i som jag hade då.

Nu har vi en ny altan och därmed har vi en husvägg med lä att ställa en hög utebur på, jag har sett några på djuraffärer men ...nä.
För det första tycker jag dom är för låga (är det för att det är barn som ska nå att se dom eller?) så det blir inte direkt något skydd just.
Dom är rappliga och för små, knappt någon plats för skuttning.
Jag vill ha en bur i en sådan höjd så de kommer upp en bra bit från backen, jag vill ha en stor rejäl yta där inne så de kan skutta runt utan större hinder, bra isolering och en fin bonad koj-del. Man ska kunna komma in och städa där inne med enkelhet i både koj-delen och ute-delen.

Någon som har en sådan här bur som jag tänker på? Byggt själva? Tips på material som inte är giftigt på något vis om kaninen gnager på det men som samtidigt inte drar åt sej urin och avföring?
Någon företag som bygger? Någon som har ritningar och mått?
Alla tips välkomnas :laugh:
 

Liknande trådar

Däggdjur Min ena kanin har fått problem med sitt öga. Det rinner från det, ser ut som att det är tårar som kommer (inte varit och infekterat...
Svar
5
· Visningar
3 600
Senast: Elisha
·
Däggdjur Imorgon ska jag köpa två kaninungar! Har haft kaniner förr och då hade jag två honor ihop som var systrar, men nu säger en del att det...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: Yrja
·
Däggdjur Haha! Idag har jag köpt en gangar-bur! Jag har inte ens ett djur att stoppa i den - än! Jag skulle så gärna vilja ha ett djur men...
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: Kilauea
·
U
Däggdjur Hej! Har två dvärgvädurstjejer som är 5 månader. De är systrar och levde samman när vi köpte dem. Vi lät dem ändå få varsin rejäl...
Svar
8
· Visningar
5 105
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp