Byta dörrar på Boj Bravo?

Dialhard

Trådstartare
Jag skulle vilja byta dörr mot bakbom på mitt Boj Bravo. Frågan är då om det räcker med att byta vänstersidan och låta dörren sitta kvar på högersidan? (Lastar bara en häst och då på vänster sida.)
 
Sv: Byta dörrar på Boj Bravo?

Köp en bakbom och testa, går det inte så är det ju bara att köpa en bakbom till :p.
 
Sv: Byta dörrar på Boj Bravo?

Nyfiken: varför vill du hellre ha bom än dörrar:)?

Jag köpte mitt Boj just för att jag ville ha dörrarna av säkerhetsskäl.
 
Sv: Byta dörrar på Boj Bravo?

Håller med. Dörrarna är helt underbara! Var lite skeptiskt i början men efter 5 år med dörrarna skulle jag aldrig vilja gå tillbaka till bom igen.
 
Sv: Byta dörrar på Boj Bravo?

Nyfiken: varför vill du hellre ha bom än dörrar:)?

Jag köpte mitt Boj just för att jag ville ha dörrarna av säkerhetsskäl.

Jag köpte mitt släp utav samma orsak men tycker det är struligt och för många moment när jag ska lasta själv. Så fort det blåser och jag måste haka upp dom har jag ett problem eftersom jag måste gå in med min häst och kan således inte stänga från högerspiltan. Lättare att bara sträcka ut handen efter en bom istället :)
 
Sv: Byta dörrar på Boj Bravo?

(Vet inte tsk motiv men personligen så tycker jag inte om hur vinden kan ta tag i dörrarna vid lastning, och eftersom jag åker ensam och hästen är en virrpanna så tar jag på skydden i transporten, dvs ner med rampen och så tar jag på skydden när bommen är kvar och hindrar hästen att gå ut. Sen om man lasttränar och hästen plötsligt bråkar ut så kommer dörren fara upp och studsa tillbaka och smälla till hästen som blir ännu mer rädd för transporten.)
Personlig åsikt som i mina ögon överväger fördelarna med dörr.
 
Sv: Byta dörrar på Boj Bravo?

Ja det är klart då kan dörrarna vara osmidiga. Har ju faktiskt aldrig åkt själv med transporten annat än med min förra shettis. Men han var så liten och smidig så då var aldrig dörrarna i vägen.
 
Sv: Byta dörrar på Boj Bravo?

Jag har band till min dörr :) Så stänger med mig när jag skjutsar in hästen :)
 
Sv: Byta dörrar på Boj Bravo?

Jag köpte mitt släp utav samma orsak men tycker det är struligt och för många moment när jag ska lasta själv. Så fort det blåser och jag måste haka upp dom har jag ett problem eftersom jag måste gå in med min häst och kan således inte stänga från högerspiltan. Lättare att bara sträcka ut handen efter en bom istället :)

Aha.
Det problemet har jag aldrig haft, eftersom jag skickar in hästarna i transporten och då står och hindrar dörren från att flyga på hästen.

Lastning hos mig: öppna transporten. Gå fram till transporten med hästen, släppa in hästen i transporten, stänga bakom, gå fram och haka fast hästen.
Utom med några unghästar som jag behöver leda in, men de bryr sig inte nämnvärt om dörren. Väljer "spilta" utifrån vindriktning i så fall.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 447
Senast: HannaZ
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 489
Senast: Exile
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 635
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp