Bukefalos 28 år!

Byta ut ridningen mot något annat?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag äntligen rida en annan häst och det blev tinkern. Hon är väldigt olik ponnyn jag ridit länge nu, men vi är ju inte alls obekanta med varandra, så jag borde ju ha lite koll på hur hon funkar. Dessvärre kan jag konstatera att det hade jag inte alls. Det gick verkligen skitdåligt. Alltså så där riktigt dåligt så jag nästan kände mig grinfärdig efteråt. Jag hade t.o.m. problem med galoppfattningarna och jag kan absolut inte skylla på hästen. Hon är enkel att fatta galopp med. Hur många gånger har jag inte fattat galopp med henne tidigare bara genom "en tanke"? Så varför i helvete funkade det inte då?

Just nu känns det som att jag nog borde lägga ner ridningen. Jag lär mig ändå ingenting. I lördags var det ju åter en dressyrtävling på ridskolan men jag anmälde mig aldrig. Det kändes inte som någon idé överhuvudtaget.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 788
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 638
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är hösten här, och med den nya ridrutiner för min del. I våras red jag 1½ gång i veckan på stora ridskolan, och ungefär en lektion i...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp