Bukefalos 28 år!

Cesar Millan Hovet, 12/5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Jag förstår inte hur ni kan tycka att Cesars metoder är så förfärliga.
Förstår inte detta hat mot honom. Han är fantastisk på det han gör och hans s.k. "bestraffningar" behövs säkert i vissa situationer.
Om ni är så känsliga så förstår jag inte hur ni kan vara köttätare.;)

Så du tycker det är okej att sätta stackel på en hund som är livrädd för att vara hos veterinären? Jag höll på att gå i taket när jag såg det avsnittet. Inte nog med att hunden var rädd, det gjorde säkert ont också. Men det är klart en hund som har ont och desutom är rädd stänger nog av allt för att inte känna någonting.

/jag som inte skulle skriva någonting alls överhuvetaget i någon sån här tråd men kunde inte hålla käft längre
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Så du tycker det är okej att sätta stackel på en hund som är livrädd för att vara hos veterinären?
Gjorde han det på Hovet? :confused:
Det är det ingen som sagt något om.

LIA
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

+marcar

Vänta nu lite, två fel gör ju inte ett rätt. Varför skulle det krävas att man är vegetarian för att man ska få ha en negativ åsikt om Cesar ?

Gillar du barnarbete? Handlar du någonsin på HM ?

Om man är 1 så måste man vara 2 går att dra hur långt som helst och känns väldigt orelevant i denna diskussion, men där argumentationen tar slut ....

Då förstod du inte alls vad jag menade när jag höll med.
och jag köper inga kläder på HM iheller för den delen och jag är köttätare trotts erfarenheter på slakteri.

Men helgar ändamålet medlen?..eller är det bara ok om djur plågas när de snart ska dödas för att ätas eller bli päls?
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Du svarade på marcars inlägg såhär
- Bra poäng, säger jag som faktiskt arbetat på ett slakteri!

På vilket sätt höll du med om du inte höll med om vad marcar skrev?
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Du svarade på marcars inlägg såhär
- Bra poäng, säger jag som faktiskt arbetat på ett slakteri!

På vilket sätt höll du med om du inte höll med om vad marcar skrev?

jag har inte sagt att jag håller med eller inte, jag har ingen speciell åsikt om CM, jag tycker han är bra men det är det fler som är, att han använder el och stackel tycker jag är helt fel, men att han duttar hundar i sidan med foten tycker jag inte man kan få till misshandel.

Kontentan av det jag höll med om är att om man tycker att en dutt i sidan på en hund är misshandel då ska man INTE äta kött och stödja svensk köttindustri för där lider djuren betydligt mer, både fysiskt och psykist.

Där av "helgar ändamålet medlen?" dvs är det mer ok att plåga djur för att DU ska äta dem än att dutta en hund i sidan för att den ska kunna leva och fungera?
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

En fysisk bestraffning av en rädd hund är misshandel även om det fysiska i sig inte ligger på djurplågerinivå.
Finns dock förutom dessa en massa exempel på direkt direkt misshandel med strypningar od.
PL
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Ja och jag säger inte emot dig, det finns säkert bättre sätt att hantera de fall du nämner, men den film jag sett på youtube där han "sparkar" hundar så är det bara små duttar i sidan på hundar som vänder sig förvånat om.
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Jag håller med om att det oftast är småduttar men har även sett sparkar där hunden reagerat rejält.
Hur gör man för att få hunden uppmärksam på småduttar?
PL
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

man kan ju knappast få till en riktig spark med bredsidan av foten och dessutom när man går...jag tycker det r löjligt att ens få det till SPARK...att hunden reagerar....det är ju det som är meningen att påkalla uppmärksamhet. Samma som att göra en halvhalt på en häst innan man begär nåt..är det djurplågeri det också att man Rycker den i munnen ?
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Så länge du vägrar att titta på de fula klipp som faktiskt finns så har du ju inte mycket att uttala dig om!
Så du rycker hästen i munnen för att göra en halvhalt!?
Allt som är skitdåligt kan inte klassas som djurplågeri.
PL
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Jag rycker knappast i munnen för halvhalter för jag håller på med trav och inte rid, men jag menar att hans SPARKAR kan ju jämföras med halvhalternas RYCK...alltså lika illa(inte)...jag har sett alla avsnitten och jag tycker du börjar bli lite tragisk i ditt hat till karln...det verkar bottna i tvshowen och alla pengar han tjänar...jag har sagt precis vart jag står och vad jag tycker i tidigare inlägg och orkar inte ens dra det en gång till.
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Men du vägrar att kolla länkarna med de riktigt fula avsnitten som länkats till här eller kolla de länkar som förklarar vad han egentligen gör, du försvarar honom fullt ut men stoppar huvudet i sanden.
Varför jämföra med halvhalt när du uppenbart inte vet hur en sån skall göras?
PL
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

jag har inte sagt att jag håller med eller inte, jag har ingen speciell åsikt om CM, jag tycker han är bra men det är det fler som är, att han använder el och stackel tycker jag är helt fel, men att han duttar hundar i sidan med foten tycker jag inte man kan få till misshandel.
Han använder inte el (i meningen elchocker) och inte stackel (i meningen att använda våld). Läs gärna i andra trådar om CM!

Någon som såg honom använda el eller stackel på Hovet 12/5?

LIA
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Tala om att blunda totalt!! Jo han använder stackel o han använder en på sån nivå att hundarna tjuter!
PL
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Jaa du, det är inte klokt vad man kan få till genom att klippa snuttar ur sitt sammanhang. ;)

LIA
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Men allvarligt LIA, nu blir jag häpen av vad du skriver ska jag erkänna.

Vad menar du att CM ( och många fl ) använder sig av för metod när dom använder el och stackel, vad är det för reaktion dom vill nå åt och vad triggas reaktionen av om inte smärta?

CM gör en hel del gott för hundar, men allt är inte OK hantering.
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Öppna gärna en tråd om detta så kan vi diskutera. :)
Törs lova att den också blir lång.

LIA
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Han använder inte el (i meningen elchocker) och inte stackel (i meningen att använda våld). Läs gärna i andra trådar om CM!

Någon som såg honom använda el eller stackel på Hovet 12/5?

LIA

Jag har sett snuttar där han använder el, jag har däremot inte sett stackel, men min farmor hade stackel på en av sina schäfrar på 70-80 talet nångång och vet att rätt använt så är det inte skadligt direkt, men inte iheller försvarbart men på den tiden visste de(min farmor då) inte bättre.

Läste i någon annan tråd om att CM blivit mildare med tiden och varken använder el eller stackel längre vilket ju är toppen om det är så!

Men jag kan inte tycka att de duttar jag sett kan likställas med el-halsband eller stackel...eller halti för den delen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp