Bukefalos 28 år!

Cesar Millan Hovet, 12/5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Det ser ju mildare ut än vad det är pga slowmotion. Det värsta här är ändå CMs enormt hotande attityd mot en hund som visar sig undergiven o bara vill komma undan.
PL
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Ja, inte var det hårt. Vi skulle kunna dissekrera HELA orginalinslaget (i rätt hastighet) i mängder av inlägg, men det är inte trådens ämne. Eller hur?
Så om du vill ha en seriös diskussion om det inslaget, starta en tråd!

LIA
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Jag diskuterar gärna el och stackel, men inte i denna tråd. Om du inte menar att det användes på Hovet förstås?

LIA
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Men du vägrar att kolla länkarna med de riktigt fula avsnitten som länkats till här eller kolla de länkar som förklarar vad han egentligen gör, du försvarar honom fullt ut men stoppar huvudet i sanden.
Varför jämföra med halvhalt när du uppenbart inte vet hur en sån skall göras?
PL


Har jag sagt att jag inte vet hur en sån ska göras ???

Jag sa att jag JÄMFÖR den hemska SPARKEN med en lika hemsk HALVHALT....alltså lika dumt ....

Jag försvarar inte allt, det har jag sagt flera ggr , men du vägrar ju själv att läsa mina inlägg så som det står :crazy:..DU verkar stoppa huvudet i sanden i allt ditt hat...som förövrigt verkar bottna i att han tjänar mycket pengar...sjukt...

Tycker du också att det är lika hemskt att skänkla(Sparka) hästar ?? Dessutom med SPORRAR !!!!
Jag tycker att du är hemskt svart när det gäller allt han håller på med, så svart att jag orkar knappt äsa vad du skriver för du skriver samma sak hela tiden....show, pengar, djurplågare, sen vill du deesutom kalla dom som inte tycker han är lika hemsk för djurplågare, okunniga och lata (eller om det var nån annan som sa så..och du bara höll med)
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Men det är helheten jag reagerar mot, delar av ren misshandel tex elning så att hunden gallskriker o dessutom så feltimad att hunden gallskriker, straffa rädda hundar, en machoattityd att alla hundar skall tryckas ner för att dom är dominanta. Hela konceptet bara skriker okunnighet även om det fungerar för honom för att han har en sån enorm förmåga att påverka hundar, jag hade kunnat vara avundsjuk om han inte missbrukat den så.
Den sista länken jag lade in gjorde att den sista gnuttan av förtroende för honom försvann.
Jämför inte en hundtränare med världsgenomslag med enstaka dåliga ryttare, ryttare som sparkar med sporrar skall ut från banan omedelbart likaväl som travkuskar som rycker hästen i munnen genom att vifta med tömmarna eller som piskar mot reglerna.
Två fel gör inte ett rätt.
Lata tycker jag de är som bara försvarar utan att kolla fullänkarna eller sätta sig in i moderna metoder.
PL
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Jag har sett snuttar där han använder el, jag har däremot inte sett stackel, men min farmor hade stackel på en av sina schäfrar på 70-80 talet nångång och vet att rätt använt så är det inte skadligt direkt, men inte iheller försvarbart men på den tiden visste de(min farmor då) inte bättre.

Läste i någon annan tråd om att CM blivit mildare med tiden och varken använder el eller stackel längre vilket ju är toppen om det är så!

Men jag kan inte tycka att de duttar jag sett kan likställas med el-halsband eller stackel...eller halti för den delen.

länka den snutten/snuttarna.
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Den riktigt fula elningstråden med schäfern o katten har NG tagit bort av "upphovsrättsliga" skäl tillsammans med ett knippe andra av de värsta klippen som är grovt negativa mot CM. Mkt har youtube dock behållit med den sunda motiveringen att de visar "abuse".
PL
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Har tittat på klippen och läst tråden och konstaterat: Man ser och hör det man vill se och höra!;):laugh:
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Eller så ser man utgående från vad man vet om hur en hund fungerar, o vad man anser är acceptabelt.
Vad ser du?
PL
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

kl

Just CM's förmåga att sälja in sitt budskap med ett leende är det som är mest skrämmande; förmågan att få det han gör att verka vara rätt. Det gör det svårare för många att se verkligheten.

Det är inte första gången i världshistorien det sker. Tyvärr.

Samt att han vänder sig till de som inte förstår bättre och har behov av lösningar.

Det finns gedigen kunskap på annat håll att tillgå; utan våld.
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Ja, CM är glad, positiv, skämtsam och ler ofta. Så det är också fel? :eek:
Undrar just hur karln ska bete sig för att behaga alla svenska "hundexperter"?

LIA
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Istället ska han alltså vara sur, grinig, otrevlig eller värre, för att stöta bort alla han kommer i kontakt med? Undrar hur du tänker???
Jag kan föreställa mig hur vissa här skulle uppfatta det, om han vore sån. :angel:

Du har en otroligt låg syn på människor, om du tror att dom faller för allt bakom ett leende. Inte minst med tanke på att man möter leenden dagligen i olika sammanhang.
Så fram för ett samhälle utan leenden eller positiva attityder?

LIA
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Har tittat på klippen och läst tråden och konstaterat: Man ser och hör det man vill se och höra!;):laugh:

Du missförstår mig, jag har inget emot CM men jag tycker att el är fel att använda mot djur överhuvudtaget...att det går att använda det skonsamt och med gott resultat tror jag absolut att det går MEN jag är också ganska säker på att många av de som använder el missbrukar det.

...och varför använda det när det finns så många andra sätt att komunicera med hunden?
 
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Undrar hur du tänker???
Problemet är att han ler och verkar lugn och trevlig samtidigt som han misshandlar hundar. Det gör det svårare för många att inse vad han egentligen gör.
 
Senast ändrad:
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

Enligt dig, hur många hundar misshandlade han på Hovet? Vilka hundar och på vad sätt? Hur reagerade hundägarna? Tyckte dom det var OK med leende misshandel av sin jyckar?

LIA
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp