Cherry eye

mellan

Trådstartare
Jag har en valp som har fått cherry eye på båda ögonen. Jag undrar om någon här inne har erfarenhet utav detta. Finns det något som kan lindra? Har hunden blivit avhjälpt med operation? Har det kommit tillbaka i sådana fall?
 
Sv: Cherry eye

Jag har två Franska bulldoggar, de är helsyskon men från olika kullar. Tiken har vi haft sen hon var liten och hanen var ca 8 månader när vi tog hem honom. Då var han relativt nyopererad på minst det ena ögat, dom är från tyskland så jag hade lite svårt att förstå pappren från veterinären.

Tiken har fått det en gång på ena ögat som tur var skedde det när vi var på besök hos uppfödarna i tyskland (då vi hämtade hanen) Och när jag visade henne tryckte hon snabbt tillbaka det, jag var så glad att det hände där för jag hade inte hört talas om Cherry Eye och hade inte själv vetat vad som skulle göras. Detta var alltså i maj i år och hunden har inte fått det någon mer gång :)

Kan ju lägga till också att inte heller hanen haft några problem sen jag fick honom.
 
Sv: Cherry eye

Min aldre rottis far det minst en gang varje var ... och oftast under hostens pollen period ocksa. Hon kommer till mig och jag gnuggar hennes oga, ungefar som jag skulle gora pa mig sjalv om det var irriterat. Antingen gar det bort direkt eller sa gar det bort om ett litet tag. Men var och host behover jag "gnugga" hennes ogon da och da for att hon inte ska fa cherry eye. Forsta gangen var vi till vet och fick en massa ogondroppar och grejs ... men det behovs inte, det ar gnugget som gor det battre i hennes fall.
 
Sv: Cherry eye

Min gamla hund fick ett cherry eye när han var runt två. Blev först livrädd, hade aldrig hört om det innan, såg läskigt ut! Det gick inte tillbaka och veterinären tyckte operation var bäst. Han hade inga problem med det ögat efteråt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 353
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 534
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 005
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 111
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Maskat sjukintyg?
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp