chihuahua namn

S

sssssssara

Jag har skaffat mig en chihuahua och jag hade ett bra namn på honom (tyckte jag). Men sen tyckte min bror att det var för barnsligt med ett gulligt namn på en liten hund. Eftersom mina stora hundar han barnsliga namn...
Så nu behöver jag hjälp med att hitta ett "tufft" och kanske lite elakt namn till min lille hane. :)
 
Sv: chihuahua namn

Attack ?
Fighter?
Matcho?

Fast det förutsätter ju att vovven inte är harig av sig....
 
Sv: chihuahua namn

Att han ser ut som en hare :rofl:


Nej men att hunden är feg och rädd, kan man säga att det betyder.
 
Sv: chihuahua namn

Haha Satan tog luften ur mig!

Men jag tycker du ska kalla honom BOSS, kanske regga som Hugo Boss.
 
Sv: chihuahua namn

Det var fruktansvärt roligt när de ropade på honom i skogen när han sprang i väg!
"SAAAAATAAAAAAAAAAAN!" :rofl:
 
Sv: chihuahua namn

Hahahaha :rofl: Ser den bilden framför mig! Verkar vara ett passande namn dessutom ;)
 
Sv: chihuahua namn

King eller Atlas? Stora namn på liten hund är roligt :)
 
Sv: chihuahua namn

Nu har min DP inget "farligt" namn, utan han heter Ipod, men det är skitkul när man går på stan och ska säga till honom att skärpa sig om han studsar och har sig, "IPOD, SKÄRP DIG NU!!" :rofl: Folk brukar kolla på en som man vore knäpp innan dom fattar att det är hunden man snackar med. :D
 
Sv: chihuahua namn

*KL*

Åh, appropå "löjliga" namn osv.. Jag kom precis på när jag förut en dag såg en stoor motorcyklelman med skinnväst, långt hår och "allt det där" komma gåendes - med en chihuahua! Den hade ett litet täcke på sig där det stod "Harley Davidsson" (eller hur det nu stavas :p) och var skitsöt, sedan hade den något jättepluttigulligt namn och mannen var SÅ gosig med den, stod och pussade på den, kliade den lite bakom örat och så. Det såg riktigt roande ut :D

Sedan berättade en vän om att hon på en tågstation sett en grupp med "coola" killar i 20års-åldern stå och prata, den ena killen hade en chihuahua med litet nithalsband och sedan en rosa rosett i "luggen". Killarna började diskutera hunden och sa något om att "höhö, jag ser att du i alla fall fick ha ett nithalsband på honom, men den där rosetten kunde väl flickvännen låtit dig skippa?". Killen med hunden hade då svarat något i stil med "Men näe! Det är flickvännen som valde halsband, jag lyckades övertala henne att rosetten var gullig, men hon tyckte visst att den var löjlig egentligen."
Så kan det vara :D

Inte så mycket om namn egentligen, meen, det kanske på något sätt visar att det inte gör så mycket om man har ett "löjligt" namn på sin hund och att man inte ska bry sig om vad omgivningen tycker om ens val av namn och hund.
 
Sv: chihuahua namn

Haha, såg en gång 2 stora matchokillar i kamouflagefärgade byxor. Såg liksom riktigt macho och tuffa ut, eller hur man nu ska uttrycka sig. De var ute och gick med varsin liten chihuahua med matchande kamouflagetröjor. Såg sjukt kul ut.

TS: Håller för övrigt med R_C, varför byta ut ett namn du är nöjd med?
 
Sv: chihuahua namn

*kl*

Mina tidigare grannar hade en chihuahua som hette Buster, och en schäfer. Ofta hörde man skallet från schäfern, och sen en röst som skrek "Buster, kom hit!!". Då stålsatte man sig för att bli översprungen av något stort, men så kom den lilla runt hörnet :p
 
Sv: chihuahua namn

Attack ?
Fighter?
Matcho?

Fast det förutsätter ju att vovven inte är harig av sig....


Attack kanske låter coolt. Men jag skulle nog inte döpa en hund till det. Läste en gång om en kvinna som hade mött en annan kvinna med hund, en huskey tror jag, som hette Attack. Hunden kom i full fart mot henne. Hon var rädd för hundar, och hur kul tror du det var att höra ägaren ropa "Attack!"?
 
Sv: chihuahua namn

Nu har min DP inget "farligt" namn, utan han heter Ipod, men det är skitkul när man går på stan och ska säga till honom att skärpa sig om han studsar och har sig, "IPOD, SKÄRP DIG NU!!" :rofl: Folk brukar kolla på en som man vore knäpp innan dom fattar att det är hunden man snackar med. :D

Haha, min wachtelhane heter också Ipod :D


Till TS: Min pojkväns systers två vavvor heter Saga och Sune :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 708
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 621
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 476
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 217
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp