Bukefalos 28 år!

Bollen

Trådstartare
Jag läste i min "barnbok" om att man ska undvika att äta choklad när man ammar... Har ni skippat chokladen?
suget börjar bli olidligt nu.. :angel:
Dessutom ligger det en chokladkaka i skafferiet som ropar på mig...
 
Sv: Choklad

Det står i och för sig så här:

"Ibland verkar det finnas ett samband mellan hudutslag och magbesvär och vissa födoämnen. Om bebisen får besvär kan man vara extra uppmärksam på jordgubbar, choklad, vindruvor och skaldjur. Jordnötter avråder man bestämt ifrån på grund av allergirisken."

Jag kanske kan stilla mitt begär.... :d
 
Sv: Choklad

Ja - det tycker jag.

Om din bebis blir prickig så får du vänta med chokladen helt enkelt !
 
Sv: Choklad

Jag äter hur mkt choklad som helst, dock bara mjölkfri.
 
Sv: Choklad

Jag åt allt, lök, choklad osv.
Det enda jag märkte var att han kräktes mindre och jag valde laktosfritt eller låg laktos.

Medans en kompis barn såg ut som en regält finnig 15 åring efter en liten bit choklad!
 
Sv: Choklad

Jag äter lika mkt choklad som annars :d, och dottern har inte visat några som helst tecken på att reagera negativt, inte heller min äldre dotter visade tecken på att få besvär pga chokladen. (och inte av skaldjur eller jordgubbar heller...:bow:)

Ät du med gott samvete, men håll koll på bebisens reaktion (om det blir någon...)
 
Sv: Choklad

:eek::eek:

Jag hade inte överlevt en dag utan choklad! Det var illa nog att jag fick lägga av med mitt glas rödvin på kvällen när jag blev gravid, men choklad - aldrig.

Det enda Sam har reagerat på var lök när han var mindre men jag väntade bara några veckor och provade igen och nu kan jag ha lök i maten igen (fy vad trist det smakar annars).
 
Sv: Choklad

Skippade ingen när jag vntade våra barn. Tugga på du. Men med måtta som allt annat.
 
Sv: Choklad

:eek::eek:

Jag hade inte överlevt en dag utan choklad! Det var illa nog att jag fick lägga av med mitt glas rödvin på kvällen när jag blev gravid, men choklad - aldrig.

QUOTE]

Nu påstår dom ju att ett eller två glas rödvin inte är farligt att ta då man är gravid.
 
Sv: Choklad

När jag höll mig till att äta choklad någon gång i veckan klarade sig William, men en period när han var 2-3 månader någonting åt jag choklad varje dag i kanske fem dagar och då blev han helt finnig. Finnarna höll i sig länge (minns ej riktigt men någon månad i alla fall) trots att jag lät bli chokladen ett tag.

När jag påpekade detta för min BVC-tant skrattade hon lite och sa att det är klart att mamma ska äta lite choklad om hon vill...
 
Sv: Choklad

[QUOTE


Nu påstår dom ju att ett eller två glas rödvin inte är farligt att ta då man är gravid.[/QUOTE]


Var det inte när man ammar de har kommit fram till att det är okej?
 
Sv: Choklad

Var det så? Jag minns inte det riktigt. Rent allmänt så tror jag att ett glas vin i veckan och ett par cigg i veckan varken gör till eller ifrån.
 
Sv: Choklad

Jag äter choklad och ammar. Maja är idag 3 veckor och hon har inte reagerat på det ännu iaf. Det är inte alla barn som får reaktion på det.
 
Sv: Choklad

STOPP!!!!!

Ingen alkohol under grav. det är verkligen INTE bra! Tydligen är det dock ok. när man ammar, med ett glas vin.

å andra sidan är det ju upp till var och en hur man vill göra och jag tror att alla här är tillräckligt pålästa för att göra ett aktivt val.

Jag drack under graviditeten ca 2 glas vin sammanlagt, vid kanske 6 olika tillfällen, bara för att få känna smaken. Men innan jag blev gravid drack jag nog ett glas om dagen - inte lika bra.

När jag ammar dricker jag kanske ett glas vin varannan vecka, då under en hel kväll.
 
Sv: Choklad

Jag drack nog någe liknande mängder då jag var gravid. Kollar man i andra lnder så är dom inte alls lika ''stränga'' vad det gäller just alkoholen. Men visst ska man ta det vackert med det.
 
Sv: Choklad

Min stackars bäbis får tåla det mesta eftersom hennes mamma börjar bli senil. :o
Jag är duktig och tackar nej till jordgubbar men smaskar glatt i mig pannkakor med jordgubbssylt utan att tänka.
Skippar räkorna men lyckas förtränga att röran i baguetterna på smögen med all säkerhet innehåller skaldjur, hoppar över de marinerade vitlöksklyftorna när vi grillar men äter bit efter bit av vitlöksbrödet osv...
Hittills har hon inte reagerat på något av ovanstående eller choklad men en sak som jag stoppat i mig kommer jag aldrig göra om...rabarber!
Jag har aldrig hört att man ska undvika det men när jag väl tänker efter är ju det ganska självklart att barnet kan reagera på det eftersom det är ganska "starkt".
 
Sv: Choklad

Jag har aldrig undvikit någonting i matväg vare sig som gravid eller när jag ammade.Märker man att barnet reagerar är det en sak men annars ser jag ingen anledning till att utesluta massa saker som man i vanliga fall äter.Av fyra barn har ingen regaerat på någonting heller så för mig var det aldrig några problem.
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 050
Senast: Voeux
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 241
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 696
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 172
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp