Bukefalos 28 år!

Cilla flyttar!

Nu är det klart efter mycket ruvande och idisslande: jag lämnar Skåne och flyttar till Skaraborg.
Fått min nya bil, relationen är över och jag har sagt upp mig och tackat ja till erbjudandet i Skövde. I andra halvan av januari flyttar jag.
Är uppe och jobbar extra denna veckan och vi har släppt nyheten på nya jobbet. Jag är väldigt rörd, har aldrig känt mig så välkommen.

Nu ska jag bara.... sälja huset, köpa ett nytt hus, hitta stallplats och så gå igenom hela flyttkarusellen en gång till...
Men det känns bra.

Jag bor inte i Skövde, men det är sjukhuset jag tillhör så jag önskar dig ändå välkommen och är glad att det kommer dit läkare istället för att flytta ifrån ;)
 
Grattis till nytt jobb! Har det lugnat sig på ortopeden i Skövde nu, har väl varit mycket stök där med personalen/chef? Himla trevlig del av landet tycker jag :)
 
Instämmer i kören, välkommen till Tidan :). Förutom erotikaffären finns en stoor loppis, ICA-butik, ett supermysigt café, ett antikvariat, ett gym, skola med bibliotek, en bensinstation, en vårdcentral med jättegoa läkare och så finns ju jag och sju illrar på cykelavstånd ;). Skulle du inte trivas att jobba i Skövde så är det lika långt från Tidan till Tibro till Töreboda till Mariestad, så det finns ju valmöjligheter. Brukar skoja och säga att jag bor i metropolen (sagt på bred västgötska)

Du får gärna höra av dig om jag kan hjälpa till på något sätt. Sätter gärna på vatten till kaffe och lite tjöt är alltid lika roligt :).
 
Var på t2 i skövde och gillade den staden .Hade kunnat tänka mig att flytta dit !
Lycka till på det nya jobbet !
 
Välkommen hit. Och grattis till flytt till ett varmare klimat.:p
Vadsboleran blir aldrig lika våt o kall som Skånemyllan.
 
Luff - snart har väl jycken vant sig med nya grannen, men vem ska hunden då skälla på?
 
Instämmer i kören, välkommen till Tidan :). Förutom erotikaffären finns en stoor loppis, ICA-butik, ett supermysigt café, ett antikvariat, ett gym, skola med bibliotek, en bensinstation, en vårdcentral med jättegoa läkare och så finns ju jag och sju illrar på cykelavstånd ;). Skulle du inte trivas att jobba i Skövde så är det lika långt från Tidan till Tibro till Töreboda till Mariestad, så det finns ju valmöjligheter. Brukar skoja och säga att jag bor i metropolen (sagt på bred västgötska)

Du får gärna höra av dig om jag kan hjälpa till på något sätt. Sätter gärna på vatten till kaffe och lite tjöt är alltid lika roligt :).

Fast Töreboda, Tibro och Mariestad har väl inga sjukhus?
 

Liknande trådar

Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 806
Senast: tanten
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 698
Senast: Imna
·
Relationer Ok, lång historia kort: Ny pojkvän (känt varandra ca tre månader, par sen några veckor) Jag bostadslös, bor hos honom. Skriva kontrakt...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 224
Senast: Bambi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp