Clear round??

charmant

Trådstartare
En tjej i stallet pratar om att starta med sin häst i en clear round i vår.Det ska tydligen vara 2,5 mil.Hur ska hon gå till väga?Krävs det veterinär besiktning mm,måste man vara medlem nån stans osv???Hoppas att någon kan hjälpa mig så jag kan hjälpa henne :)Tack på förhand.
 
Hejsan
En Clear Round brukar vara 4 eller 5 mil. En Prova Påritt är 2-3 mil.

Veterinärbesiktning görs på tävlingsplatsen innan start, i veterinärgrind ( om CR eller högre, PP har ingen vet grind) och efteråt. Medlemskap i klubb, lokal licens för ryttaren vid CR eller högre, tävlingsbok.

Läs mer på Distansryttarens sida
http://home.swipnet.se/~w-27238/DRframe.htm
 

Liknande trådar

Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 676
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 383
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 453
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp