CO John Whitaker vs. CO Wellington Classic

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Vad skiljer egentligen dessa hjälmar åt? Förutom det uppenbara autografen-snörningen?
Och skiljer sig storlekarna någonting åt?

Jag har nämligen en Charles Owen Wellington Classic nu, i storlek 57, som jag haft i typ 1 år.
Har ramlat av med den 2 gånger. Inte direkt på huvudet men på ryggen/övre delen av ryggen så att huvudet har varit "nästa efter" att ta i marken, inte så att huvudet har skadats, men ändå "touchat i marken" lite halvhårt. Vilket då resulterat i att hjälmen har fått några ganska ordentliga repor i tyget (inte så att det gått hål på tyget, men så att det typ blivit "streck" där tyget är "tunnare" känns det som).
Funderar då på att byta ut hjälmen, men har bara hittat CO John Whitaker nu...:confused:O_o
Kan jag ha samma storlek på JWn, tro? Om det spelar någon roll är mitt huvud väldigt ovalt.
Eller förresten, är det bara jag som nojjar, eller behöver den ens bytas ut?
 
Hade en CO JW och har nu beställt en Classic, fått gå ner från 58 til 56 (dock va jw kanske lite stor nu i slutet då den töjt sig.)
Där emot tror jag båda modellerna passar runt huvud. Kan själv inte ha ovala hjälmar som Ayr8 eller samshield. :-(
 
Hade en CO JW och har nu beställt en Classic, fått gå ner från 58 til 56 (dock va jw kanske lite stor nu i slutet då den töjt sig.)
Där emot tror jag båda modellerna passar runt huvud. Kan själv inte ha ovala hjälmar som Ayr8 eller samshield. :-(

Är också lite inne på att storlekarna skiljer sig lite åt mellan dessa...
Har dock något vagt minne av att jag provade en JW innan jag köpte min WC, och att jag då fick gå ner någon storlek...Men, men

Till alla:
Tack för alla svar hittills! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Idag köpte jag en ny hjälm, en Charles Owen Wellington Professional. Jag har på min tidigare hjälm dragit storlek 57 ( en 10 år gammal...
Svar
6
· Visningar
3 865
Senast: aleksis
·
Utrustning Jahopp. Ponny-:devil: reste sig, högt. Jag hann tänka "helvete nu slår vi över", sedan åkte jag av bakåt medans ponny-:devil: landade...
Svar
18
· Visningar
2 249
Senast: Hedinn
·
Utrustning - Hoppas jag lägger tråden rätt nu, annars får moderator flytta - När är egentligen en hjälm förbrukad? Man har ju ofta hört "så fort...
Svar
11
· Visningar
2 716
Senast: Bison
·
Utrustning Herregud, blir helt tokig snart! Det började med att jag köpte en Champion showring deluxe i storlek 57. Underbar hjälm, men den töjde...
Svar
2
· Visningar
2 662
Senast: Ponnymorsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp