Bukefalos 28 år!

Collie..Hur många här har det? :D

Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Jag har numera bara två collie, vi hade fem stycken ett tag, men tyvärr blir även djuren gamla :(

De jag har nu är en 11-årig tik från Vistlandets kennel utanför Luleå.
Hon är "mammas" flicka!
PICT2474.jpg


Sen har jag en hane på 10,5 år. Quando kommer från Ravelgårdens kennel i Grästorp. Han har varit våran jobbigaste hund någonsin, men även han börjar lugna ner sig nu...liiiite iaf ;)
PICT2281.jpg
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Måste fråga då jag blivit lite förvirrad angående färgerna: får man inte para sobel-blue merle? Jag har för mig att man inte fick det förut, men att det skulle ha ändrats? Jag har säkert missuppfattat?
Däremot vet jag att man inte får para blue merle-blue merle.

Nä, man får inte para sobel-bluemerle. Och det var bra att du skrev det med att man inte heller få para bluemerle-blumerle;) Tänkte inte alls på det:crazy:
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Måste tillägga: vilken underbar sobeltik ni har! :love:

Tack:bow:
Ja hon är verkligen vacker:love: En helt underbar tjej som alltid ska med mig ner till stallet. Är alltid vid min sida, tex. sitter jag i soffan så ska hon ligga i knät, när vi ska gå och lägga oss så ska hon ligga i min säng:D Så hon ska alltid vara där jag är.
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Jag har numera bara två collie, vi hade fem stycken ett tag, men tyvärr blir även djuren gamla :(

De jag har nu är en 11-årig tik från Vistlandets kennel utanför Luleå.
Hon är "mammas" flicka!
PICT2474.jpg


Sen har jag en hane på 10,5 år. Quando kommer från Ravelgårdens kennel i Grästorp. Han har varit våran jobbigaste hund någonsin, men även han börjar lugna ner sig nu...liiiite iaf ;)
PICT2281.jpg


Naw, så fina:d Det syns att dem är gamla. Usch vi har en gammaltik här, bli 11 i år. Jag kommer ihåg som det vore igår när vi hämtade henne hos Speelines Kennel. Hon heter Speedlines Southwind Rose Fy tusan vad tiden går fort:cry:
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Två av våra andra hade mkt Speedlines i släkten. Speedlines Crowning Point var far till min tik som togs bort i höstas :cry: och vår gamla hanhunds morfar var Speedlines Black Pepper. Jättefina vovvar allihop :love:
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Två av våra andra hade mkt Speedlines i släkten. Speedlines Crowning Point var far till min tik som togs bort i höstas :cry: och vår gamla hanhunds morfar var Speedlines Black Pepper. Jättefina vovvar allihop :love:

Oj, där ser man, våran gammeltik är efter Speedlines Crowning Point;) Och Balck Pepper har jag hört talas om, tro vi oxå har det i våra stamtavlor. Ska sätta in en bild på gammeltiken så du får se;)
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Ja, här kommer bild på henne
SPEEDLINES SOUTHWIND ROSE
e Speedlines Crowning Point

8620530.jpg


8620531.jpg


Hon har oxå Speedlines Black Pepper bakom sig;)
 
Senast ändrad:
Hejsan!

jag har 2 långhåriga tikar, varav den ena väntar valpar nu runt 1:a december.
jag har varit inne på eran hemsida innan och tittat.
Vi har hundar ifrån Winecooler's Kennel i jönköping.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hejsan!

jag har 2 långhåriga tikar, varav den ena väntar valpar nu runt 1:a december.
jag har varit inne på eran hemsida innan och tittat.
Vi har hundar ifrån Winecooler's Kennel i jönköping.

Åhh vad spännande med valpar. Jag längtar ngt så otroligt till vi få valpar. Det finns inget underbarare än att höra deras "pipp":love: Och att gosa med dem, se dem växa upp till riktiga små tuffa valpar.
Ja den kenneln har jag hört talas om:idea: Tro mamma känner dem, men vet inte redigt:p

Lycka till med din valpkull. Och du får gärna lägga ut bilder på dem sen:love:
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

KL

Gammal tråd men men.

Här är min Karma.:love: Han är född 14. jan. 07 så han är inte vuxen än. Pälsen blir bara längre hela tiden. Han är världens snällaste hund, han är född färdigdresserad kan man säga. Han älskar katter! Och i natt fångade han en mus.... :rofl:

november07053.jpg
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

herrejvl... vilken "man", ser ut som ett lejon ju.
Älskar bluemerel färgen, vackraste finns inte..!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp