Bukefalos 28 år!

Collie..Hur många här har det? :D

Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Ville bara säga att era hundar är ju så jäkla granna!!:love:
Vågar knappt nämna att jag har en blandning med Collie/teuverens,här på den här sidan, men jag tycker hon är kalasfin oxå (även om hon inte är ren..) Hon är så livlig och glad, en riktig pärla!:love:
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

ja jag tycker den färgen är absolut snyggast. :d

lite ovanligare, folk brukar inte förstå att det är en collie...
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

knapplån

Vi hämtade vår nya collie i lördags!
Det är en sobelhane, drygt ett ar gammal. Han är en omplaceringshund som behöver lite mer aktivitet än vad första ägarna ville ägna sig at. Han har hittills skött sig stralande, mycket tillgiven och snäll och glad, inga problem med vara tre katter och tva-arig son. Detta är min andra collie, den första var helt underbar men tyvärr med en hel del rädslor. Nu har jag noggrannt valt en kennel som sätter mentalitet och arbetslust främst. Det märks pa hunden! Han är inte ens skällig som manga collie är.

Jag ska sätta in ett kort ikväll pa var nye familjemedlem.
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Gud vilka vackra collies alla har. :love:

Min syster har sin andra nu. Hade en blå tidigare som ville flytta ut till lugna landet och har nu en trefärgad. :)

Själv har har en BC-blandis så jag får nog inte vara med i denna tråd. Men härligt o se alla hundar. :D
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

åhh vad fin han är:love:
Vad han har vuxit, kmr ihåg när du la ut en bild på hnm när du precis hämtat hnm. Han har verkligen blivit fin:d
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Kan ju lägga ut ngr bilder på min älskling. En helt underbar go och framför allt vacker hund:love:

Kortet togs när vi ställde ut i internationella utställningen i Hässleholm i mars. Vi blev BIR valp:D
11714334.jpg


Hennes andra utställning var 1 maj i Smålansstenar officiell. Resultet blev BIR valp, BIG valp 1 och BIS valp 2. Vi slog både en Schäfer och Rottwailer:bump:
11714336.jpg


Officiella hundutställningen i Växjö i somras. Resultat: BIR-Valp och BIS-Valp 2
11714337.jpg


Sen har vi varit uppe i Collie SM i Västerås i somras. Där blev vi BIR-valp och BIS-valp 2. Korthåren slog hos tuvärr.
I Tranås(kommer inte ihåg datumet) fick hon CK, BIR(hennes pappa blev BIM) och fick sitt första CERT. Vid 10 månaders ålder. I Best In show blev hon 3:a

Känner mig så otroligt stolt över henne:love:
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Åhhh.... så fina collie du har!
Vi hade två LH collie innan, den ena dog för några år sen, mamma hittade honom död nedanför trappan när hon kom hem från jobbet en dag! Vi vet fortfarande inte vad som hänt. Han blev 7 år. Och kom från Ässtorps Kennel.

Den andra har vi kvar, han kommer från Angelyés Kennel på Öland.
Han blir 11 år nästa år.
Man märker att han börjar bli gammal. Han fick starr i rätt tidig ålder och nu börjar han även tappa synen på andra ögat så det känns jättehemskt! För ca 2 veckor sen missade han när han skulle hoppa upp i bilen så han trilla ner, så nu vågar han knappt hoppa in längre!
Han som älskar att åka bil! :cry:
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Mitt hjärta kommer alltid slå för collies, är så gott som uppvuxen på en kennel, lärde mig gå mellan två collies.
Nu är jag ofta kennelvakt på en collie kennel och brorsan har collie kennel i danmark.
På fredag är det dax för den vanliga ransonen av collie igen, den här gången med valpar oxå, hon ska valpa idag är det tänkt!
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Tack så mkt:bow:

Nä usch vad hemskt:cry: Jag vet inte vad jag skulle göra om jag hittade en av våra hundar döda här hemma:(
Ässtorps Kennel har jag hört talas om..

Åhh från Angelyés kennel. Vi hade oxå en hane därifrån en gång. Han är född -99.
:D
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

2 collisar från eran kennel dåe , Otteys :)


BILDER >>
http://www.pixbox.se/alb_show_id1042133_page0.html

Zacko , hane 5 år . Världens goa'ste värkligen! (:angel:
Han är min bästa kompis, haha och det bästa han vet är väll fotbollar :)
Han är mkt lugn&trevlig pojk men folk tycker han är ganska tråkig för han vill aldrig leka med dem x) han är lite speciell :angel:


Mille, hane 2 ( snart 3) år. Världens gosigaste värkligen , ska vara hos en hela tiden & gosa :rofl:
Älskar värkligen att leka&busa (:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

Länken funkar dock inte, ska ordna en ny (Y)
 
Sv: Collie..Hur många här har det? :D

eh.. jag har halvstulit en... Inte min (..an)

Hon heter Abby, har ingen vettig bild pa henne.. dryga 10 manader, star i hundbur 24/7 vet inte vad hon heter, kan inget, har dock lart sig att man hoppar undan fran manniskor fortfort om de ror sig mot en for de sparkas och slass.

Jag trottnade pa att se det.. sa jag anvande maken min och hans intresse i clickertraning som ursakt for att anvanda Abby.. sa nu tranar o leker vi iaf 3 gg/dag hittar pa nagot varje dag sa hon iaf far tanka lite, oavsett om det bara ar en promenix eller om vi "spelar fotboll" eller.. Hon ar mkt smart, kvick, snabblard och helt underbar. Tycker valdigt mkt om henne, far se om jag kan overtyga hennes agare om att salja henne till mig eller ej... :cool:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp