Bukefalos 28 år!

Colour B4!

Jag tyckte den var värdelös. testade en gång och håret blev ORANGE! Jag är brunett egentligen och har aldrig blekt håret eller liknande, bara tonat det mörkare och det var det jag ville färga av. Tur jag hade en brun toning hemma som jag kunde slänga i.

Läste vanliga frågor och svar i bipacksedeln, och då var det en som frågat "Varför blev mitt hår orange?" och då var svaret "I sådana fall är orange din naturliga hårfärg"
He heh he... tror man skulle märkt om man var orangehårig naturligt iaf NÅN gång under livet :D
 
Jag tyckte den var värdelös. testade en gång och håret blev ORANGE! Jag är brunett egentligen och har aldrig blekt håret eller liknande, bara tonat det mörkare och det var det jag ville färga av. Tur jag hade en brun toning hemma som jag kunde slänga i.

Läste vanliga frågor och svar i bipacksedeln, och då var det en som frågat "Varför blev mitt hår orange?" och då var svaret "I sådana fall är orange din naturliga hårfärg"
He heh he... tror man skulle märkt om man var orangehårig naturligt iaf NÅN gång under livet :D

Ok, konstigt. Jag är supernöjd med Color B4, alltid fungerat suveränt för mig.
 
Ja visst var det märkligt. Men mitt hår kanske var för "lite" färgat, har bara använt toningar och i färger nära min egna färg (dvs mörkare brun).
 
Jag har fortfarande inte hittat någon Colour b4-återförsäljare här i Stockholm tyvärr..
Men det verkar ju som att den dyker upp då och då på vissa större matbutiker, man ska bara lyckas vara där vid rätt tidpunkt!

@Strindlund och @Marty , hur gick det med era avfärgningar? :bump:
För mig funkade det bra. Det blev något ljusare än min ordinarie färg i hårbotten, och något rödtonat. Men det blev naturligare och inte lika orange som vid en blekning. Är väldigt nöjd även fast inte precis all färg gick ur :).
 
Jag har ringt citygross i Mantorp och dom har den så det blir en tur dit imorgon. De sista 4 åren har jag hennat håret (blekt en gång) och innan dess oändliga färgningar i olika kulörer. Jag är inte nödvändigtvis ute efter att återfå min naturliga färg (vilken det nu är) men med många års henna har nyansen blivit alldeles för mörk.
Så jag hoppas helt enkelt på en uppljusning. Tror ni det kan funka? Hur länge ska jag ha i det? Har läst att vissa har det i 1-3 timmar.

Är lite nervös för jag har försökt vara väldigt snäll mot mitt hår de sista åren men nu har jag någon form av hårkris och behöver förändring.
 
Jag har ringt citygross i Mantorp och dom har den så det blir en tur dit imorgon. De sista 4 åren har jag hennat håret (blekt en gång) och innan dess oändliga färgningar i olika kulörer. Jag är inte nödvändigtvis ute efter att återfå min naturliga färg (vilken det nu är) men med många års henna har nyansen blivit alldeles för mörk.
Så jag hoppas helt enkelt på en uppljusning. Tror ni det kan funka? Hur länge ska jag ha i det? Har läst att vissa har det i 1-3 timmar.

Är lite nervös för jag har försökt vara väldigt snäll mot mitt hår de sista åren men nu har jag någon form av hårkris och behöver förändring.

Oj, har ingen kunskap om henna, och vet inte hur colour B4 funkar på det. Förhoppningsvis bra ;-)
 
Jag har ringt citygross i Mantorp och dom har den så det blir en tur dit imorgon. De sista 4 åren har jag hennat håret (blekt en gång) och innan dess oändliga färgningar i olika kulörer. Jag är inte nödvändigtvis ute efter att återfå min naturliga färg (vilken det nu är) men med många års henna har nyansen blivit alldeles för mörk.
Så jag hoppas helt enkelt på en uppljusning. Tror ni det kan funka? Hur länge ska jag ha i det? Har läst att vissa har det i 1-3 timmar.

Är lite nervös för jag har försökt vara väldigt snäll mot mitt hår de sista åren men nu har jag någon form av hårkris och behöver förändring.
Jag vet inte heller något direkt om henna. Men så länge avfärgning tar hennafärg så borde det gå bra. Blir säkert ljusare, så man kan "börja om" och färga i någon ljusare nyans efter om man inte är nöjd med avfärgningens resultat.
 
Henna sägs ju vara omöjligt att få bort men jag har läst på en del andra forum att vissa har lyckats med denna, och liknande produkter.
Jag ska ge det ett försök iaf, annars får jag väl slänga i en henna igen :)
 
@emma-vsm Hur gick det med hennan?

KL
Livar upp denna tråden! Jag har beställt från amazon nu! :bump: och hoppas kunna gå från detta:
2be1e592701002d35bfb1982f9b2cf6b_zps8479fb90.jpg


Tillbaka till detta:
b4e70180db34f1f0157e779118425615_zps9eaaeb96.jpg


Som är min naturliga hårfärg. Iaf när det är sol. När det inte är sol är jag brunhårig.
Har alltså inget emot om det blir lite orange av B4. Men är rädd att det är henna i Garniers hårfärg, som jag använt i över ett år.. och att färgen inte ska släppa alls. Har dock lusläst internet på tips hur man ska lyckas xtra bra med B4, så hoppas hoppas :bump:
 
@emma-vsm Hur gick det med hennan?

KL
Livar upp denna tråden! Jag har beställt från amazon nu! :bump: och hoppas kunna gå från detta:
2be1e592701002d35bfb1982f9b2cf6b_zps8479fb90.jpg


Tillbaka till detta:
b4e70180db34f1f0157e779118425615_zps9eaaeb96.jpg


Som är min naturliga hårfärg. Iaf när det är sol. När det inte är sol är jag brunhårig.
Har alltså inget emot om det blir lite orange av B4. Men är rädd att det är henna i Garniers hårfärg, som jag använt i över ett år.. och att färgen inte ska släppa alls. Har dock lusläst internet på tips hur man ska lyckas xtra bra med B4, så hoppas hoppas :bump:

Jag ska använda min snart, har dragit ut på det för precis när jag fick den färgade jag håret mörkt. Nu vill jag dock gå mot blond, så först B4an och sedan ett besök hos frisören. Kan lägga upp bilder när jag väl kommer dit...

Angående ditt önskemål, jag blev orange (jämn färg) efter en användning av B4an en gång! Det var en skitsnygg färg, och jag hade ju faktiskt varit orange någon gång innan!
 
Jag läste att resultatet kan bli bättre om man använder ett "avgiftande" schampoo några tvättar innan. För att få ur produkter som kan ha fastnat på hårstråna. Tror ni man kan använda ett "sista-schampoo" som vid balsammetoden? Att det inte innehåller några oljor eller silikoner men sulfater? Eller tror ni dom menar något helt annat?
 
Jag hittade två paket på city gross för några veckor sedan!:d
Har dock inte använt ännu men ska väl ta tag i det någon dag, ska bli spännande. :D
 
@emma-vsm Hur gick det med hennan?

KL
Livar upp denna tråden! Jag har beställt från amazon nu! :bump: och hoppas kunna gå från detta:
2be1e592701002d35bfb1982f9b2cf6b_zps8479fb90.jpg


Tillbaka till detta:
b4e70180db34f1f0157e779118425615_zps9eaaeb96.jpg


Som är min naturliga hårfärg. Iaf när det är sol. När det inte är sol är jag brunhårig.
Har alltså inget emot om det blir lite orange av B4. Men är rädd att det är henna i Garniers hårfärg, som jag använt i över ett år.. och att färgen inte ska släppa alls. Har dock lusläst internet på tips hur man ska lyckas xtra bra med B4, så hoppas hoppas :bump:

Det gick inget vidare. Använde den två gånger och tyckte till en början att håret möjligtvis blev lite ljusare men den lyckan var över på några dagar. Kanske funkar det om man bara har ett lager henna eller så, men jag har färgat med henna i typ 4 år så det kanske helt enkelt måste växa ut (vilket det får göra just nu, usch vad tråkigt det är!!)
 
Det gick inget vidare. Använde den två gånger och tyckte till en början att håret möjligtvis blev lite ljusare men den lyckan var över på några dagar. Kanske funkar det om man bara har ett lager henna eller så, men jag har färgat med henna i typ 4 år så det kanske helt enkelt måste växa ut (vilket det får göra just nu, usch vad tråkigt det är!!)

Åh nej, vad trist att det inte gick..! Men ja, om man har färgat med mer henna så sitter det nog som berget tyvärr. Jag får hoppas att det inte är henna i min färg, eller inte så mycket iaf. Jag har lite "glashår" vilket gör att färg har svårt att fästa på mitt hår. Även nu när jag är mörk så lyser det röda igenom för färgen ramlar bort. Så jag är ändå hoppfull! Men beredd på att det kanske inte bli något alls.
 
Meep. Idag är det dags! :bump: Kommer göra monsterversionen och låta det vara i i TRE timmar! Om det är henna i mitt hår så bör det släppa. Kommer bli så besviken om inget händer..
 
Fast så länge ska man väl inte ens sitta enligt instruktionerna? :eek:

Nää, men jag har lusläst internet på tips! Föna utanpå plastfolien så det blir varmt och mysigt, vira om en handduk, gör om så fort det svalnar. Låt sitta i tre timmar. Och sen skölj i 30 minuter. Men detta var tips till dem som hade färgat håret med henna!

Som tur var så gick det bara åt en förpackning (köpte två) så jag kommer nog bara låta det sitta i ca 1,5h. Om det inte funkar ( = om jag har henna i håret) så får jag prova långköraren.
 
Nää, men jag har lusläst internet på tips! Föna utanpå plastfolien så det blir varmt och mysigt, vira om en handduk, gör om så fort det svalnar. Låt sitta i tre timmar. Och sen skölj i 30 minuter. Men detta var tips till dem som hade färgat håret med henna!

Som tur var så gick det bara åt en förpackning (köpte två) så jag kommer nog bara låta det sitta i ca 1,5h. Om det inte funkar ( = om jag har henna i håret) så får jag prova långköraren.
Det låter lite....öh....farligt :eek:

Är inte det ganska så starka saker?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp