Bukefalos 28 år!

Converter II

L

Laahra

Någon som såg converter II i falsterbo eller live någon annanstans?Vad tycker ni om denne hingst?
 
Sv: Converter II

Jag såg honom i Falsterbo och gillar hans hoppning, däremot är han ganska lågställd. Han var en kandidat på papperet till ett av mina ston, men jag vågade inte prova honom då hon själv är ganska lågställd.
 
Sv: Converter II

fasiken då...söker högställd hopphingst...
 
Sv: Converter II

Jag har bytt till honom på mitt Irco Mena-sto som inte vill ta sig. Han ska ha bra spermakvalitét och har gort mkt bra resultat tidigare i Tyskland, så att han vann nu var bara en bonus.

Han är kanske inte så jättehögrest, men lagom modell och väldigt elastisk så det blir nog bra. Mitt enda krav var egentligen en hingst fri från Contender, men så blev det ju inte. ;-) Silvio och dubbelt G-blod på mödernet väger dock upp det! (Har Contender i mina andra tre ston.)

Å andra sidan kommer hon väl inte ta sig så jag kunde nog valt en fjordhingst...
 
Sv: Converter II

Han hoppade jätte fint i båda rundorna som jag såg honom i, inkl finalen! Mkt fin, spänstig och med bra benteknik både fram och bak. Bra val tror jag:)
 
Sv: Converter II

Jag tyckte han var otroligt fin! Han hamnade genast på listan av tänkbara "pojkvänner" till mitt sto nästa år!

Härlig positiv uppsyn, glad och lugn och hoppade mycket fint tycker jag! Hoppade spänstigt och rörde sig lätt men ändå med power tycker jag.
 
Sv: Converter II

Är ditt sto dräktigt med Converter?? Jag har ett sto e. Robin Z som är dräktig med Converter och skall föla kring midsommar om allt hänger i sig, det skulle var kul att veta om det finns flera som går i väntans tider.....med Converter som far?
 

Liknande trådar

Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
41 012
Senast: Hedwig
·
  • Artikel
Hästnyheter Tycker du om pedagogiska utmaningar, att möta människor och vill arbeta med hästar på heltid? Nu kan du vidareutveckla dig som...
Svar
0
· Visningar
825
Senast: Gunnar
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 187
Senast: athena
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp