Bukefalos 28 år!

turbofling

Trådstartare
Jag börjar tycka allt mindre om våran syskonvagn och frågan är hur mycket vi kommer använda den sen när Emilia börjar på förskolan. Som det är nu använder vi den i stort sätt bara när hon ska sova och därför går ut och går. När hon börjar förskolan antar jag att hon kommer sova där. Åker vi och handlar går Emilia själv och går vi ut när hon inte är trött så går vi sällan så långt att hon inte kan gå själv. Det känns nästan som en vagn med ståbräda+ ta med bärselen kan räcka för våra behov då.

Jag och sambon har pratat om att köpa en cykelvagn så vi kan åka på cykelutflykter nu när våren snart är här. Har sett att det finns cykelvagnar som man kan sätta på en hjul och använda som vanlig vagn, är dom ngt att ha? Får det plats två barn i den?

Tar gärna emot andra tips på vad vi ska tänka på när det gäller cykelvagnar också.

Emilia blir 2 år nästa vecka, väger knappt 12 kg och är runt 83 cm lång.
Lillasyster är 4,5 månad och kan nästan sitta sjäv.
 
Sv: Cykelvagn

Jag har en san. Den ar ganska stor men om man inte ska ha in den i bilen ar den kanon. Maja ar nog for liten an tror jag men du kanske kan gora nagon modifiering sa det funkar for henne. Det blev en billigare variant for mig, och jag ar ganska nojd. Den dyra ar jattefin men 10 000 for en vagn ar mer av vi klarar av. Min kostade 2700 tror jag. Jag har sett en pa Coop hemma som ser ungefar likadan ut men med ett mindre hjul dar fram an min.

Mina killar alskar den!

 
Sv: Cykelvagn

10 000 låter lite mycket. Vad är det för märke på din vagn?
Har sett att en del har bebisar sittandes i babyskydd i vagnen men då blir det nog lite trångt för Emilia
 
Sv: Cykelvagn

I min från Claes Ohlsson står det att barnen ska vara 18mån... JAg hade henne med babyskyddet i höstas men då kilade jag fast den med skötväskan så ett barn till hade inte fått plats. Iofs stort babyskydd jämfört med vissa... (Teutonia Tario)
I år har samma firma fått in en sån du menar. Som man kan ha som vagn med.1200:-
Den verkar helt ok den med...

Visst- den kanske inte håller i 15 år men det är ju skillnad på pengarna...
 
Sv: Cykelvagn

kl

Vad lustigt, vi pratade om samma sak idag!

Jag tyckte att syskonvagnen var helt ovärderlig i början då Maja sov mycket på dagen. Då kunde hon ligga och sova i vagnen medan jag lekte med My på en lekplats. Nu sover hon mycket mindre, liggdelen är trång och sittdelen bara framåtvänd, så jag har oftast Maja i sjal och har med sulkyn till My.

Kan inte bidra med så mycket om cykelvagn dock, tyckte bara att det var lite skoj att vi tänkte på samma sak!

//Julia
 
Sv: Cykelvagn

Samma tankar kommer väl när barnen är i samma ålder :)
Jag hade inte heller klarat mig utan syskonvagnen när Maja var mindre. Vi har syskonvagn "på längden" och det var smidigt när Maja mest sov men nu när hon är vaken mkt så vill jag ha mer kontakt med henne men hon är så långt bort och Emilias sits skymmer henne också. Den syskonvagnen var dyr och det känns som om vi ska sälja den så kommer den bara sjunka mer i värde ju länge vi väntar.

Maja vägrar att ligga i vagnen när den står still så på lekplatsen bär jag henne ändå och det är nog mest till lekplatsen vi kommer gå sen. När Emilia börjar förskolan kommer sambon lämna henne och jag hämta henne och det planerar jag att göra med cykel

Eftersom vi ändå funderar på en cykelvagn verkar en sån man kan använda som vagn smidig. Inte som vagn varje dag kanske men vid nödfall.
 
Sv: Cykelvagn

Googlade lite och hittade en modell cykelvagn där man kan köpa till en insats för bebisar, men jag vet inte om det går att använda när två barn är i. Annars är ett alternativ att Emilia får åka i en cykelstol (heter det så?) och Maja sitta i babyinsatsen/babyskyddet i cykelvagnen till dom kan sitta i vagnen båda två.

Croozer heter den modellen, ngn som känner till den?
 
Sv: Cykelvagn

om jag fattat rätt är det budget varianten av den som är snordyr, men den kostar ändå runt 5-6000 kr så dyr är den
 
Sv: Cykelvagn

Vi har köpt den snordyra.... Eller en av dom - Nordic Cab. Vi har hittills bara använt den som pulka med skidor på, men den lastade lätt våra två killar - en 2,5 åring och en 6-veckors i stor och tjock åkpåse, samt ved, extrakläder och fika för hela familjen.

Vi är jättenöjda hittills och räknar med att använda den både som cykel- och barnvagn samt att hunden ska kunna dra den.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 669
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 052
Senast: Badger
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp