Cyrill 523

B

**BORTTAGEN**

Jag ska åka och kolla på ett föl på fredag som är efter Loopning - Cyrill. Loopning vet jag ganska mkt om men Cyrill vet jag ingenting om, mer än att han var/är en hopphäst. Är det ngn som kan berätta lite om honom. Vad han har gjort och lite om avkommorna. Vad tror ni om stammen på fölet? Är det ngt att ha? Tacksam för alla svar.
 
Hej

Cyrill var som jag kommer ihåg det en kluns som såg rätt osmidig ut han gick dock svår hoppning. Jag tror nog att en avkomma efter Looping - Cyrill kan bli rätt så stor och tung och sakna gaist.
 
Cyrill 523 hade 15 placeringar i msv och 1 i svår hoppning. Hans mamma Notre Dame 6167 tävlade t o m svår B hoppning, och lämnade också Notre Fils 672 e:Nepal som också gick svår hoppning. Notre Dame lämnade även flera tävlingshästar i msv hoppning. Hon hade 5 syskon som tävlade i svår hoppning, och kommer från en familj med många, många framgångsrika hopphästar.

1990 hade Cyrill en avkomma i svår hoppning, fem i msv och en i msv dressyr.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 362
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 174
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 023
Senast: mars
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
788
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp