Dagen efter träning/tävling

Sv: Dagen efter träning/tävling

De får vila efter att de varit så duktiga, som en belöning.
 
Sv: Dagen efter träning/tävling

jag försöker alltid se till så att han får röra på sig på ngt sätt dagen efter ett hårt pass. tömkörning brukar jag köra på. annars typ ett skrittpass/ngn kort uteritt eller nåt.
 
Sv: Dagen efter träning/tävling

Nu tävlar jag inte min häst men efter träning brukar det bli ett dressyrpass eller uteritt. Beroende på hur hästen känns blir det olika mål, är hon väldigt stel och verkar ha träningsvärk så försöker jag mjuka upp musklerna och känns hon som vanligt så rider jag som vanligt.

Min häst går i en minimal hage så hon måste få komma ut och röra på sig varje dag, hade nog gjort likadant även om hon hade stor hage, det är ju inte säkert att de rör sig så mycket i den och lite rörelse är bara bra för musklerna och kroppen, räcker att man skrittar i en timme och eventuellt joggar lite i trav så är kroppen fräschare.
 
Sv: Dagen efter träning/tävling

Skrittar alltid en runda efter hård träning/tävling.
 
Sv: Dagen efter träning/tävling

Jag går ut och går med henne ca 45 min- 1 timme, tycker att det är skönt för henne att slippa ryttare 1 dag i veckan iallafall
 

Liknande trådar

Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 063
Senast: Grazing
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: Miiikaela_
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
652
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp