Bukefalos 28 år!

Hambo

Trådstartare
Nu är det dags för stingen att starta igen efter Dansk Derbyt ( korrekt stavat !)
Fast den här gången är det på övrevoll och jag kan inte vara med .
Jobb, jobb, jobb känns jätte tråkigt.
Han startar på Torsdag .
Jag hoppas bli refererad via tel av Pappsen !
Hej från hambo
 
Sv: Dags igen

Hej Hambo.
Lycka till i Norge. Det gick ju inte så dåligt i Dansk Derby... det danske Derby :devil:
Finns det möjlighet för dig att få in löpningarna via datorn ? Normännen har också en ATG Live sak, tror jag.
 
Sv: Dags igen

Ja se den stavningen .........
Det har jag faktiskt inte tänkt på, ska kolla upp hur jag kan göra.
Tack för tipset !

hej från hambo
 
Sv: Dags igen

Ja, den stavningen :D
Jag skall inte vara för stursk. Svensk er heller ikke så let at stave på.
 
Sv: Dags igen

Har dom?
I så fall är det nytt. (orkar inte kolla:angel:) Förrut hade dom inte det, ett tag var det så man kunde HÖRA loppen men sen försvann den funktionen, eller jag hittade den inte i alla fall. Fungerade sådär.

Däremot kommer resultaten upp ganska snabbt.:bow:
 
Sv: Dags igen

Jag blev refererad via far min och hörde speakern hela tiden.
Det var jäkligt spännande !
Han ledde nästan hela tiden men föll tillbaka efter sista kurvan, men kom tillbaka och blev 4:a, hade loppet varit 200 meter längre så hade han blivit "bättre" placerad, men vi är jättenöjda !
4:a i Dansk Derby samt 4:a i ett lopp för skandinaviens bästa 3 åringar är inte fy skam !
Hej från en Glad Hambo
 
Sv: Dags igen

Tack Camilla !
Det är sååååå skönt när det flyter !
Det ser ju inte ut som att Stingen kommer med i Derbyt på Jägers, men livet är ju gott ändå !
Zinnia har ju haft lite problem med en höft, men det har rättas till.
Ska bli spännande kommande år och följa deras Syskon ( våra åringar )!
Hej från hambo
 
Sv: Dags igen

Det hade ju vorit synd om fjärdehästen i Dansk Derby inte hade fått plats i Svenskt Derby, men vi vet att Hambo är lite försynt i den riktningen. Lycka till.
Visst blir det svårt, men det skall det vara i ett Derby och de skall ju rida om det, före någon vinnar. Tror inte CS kommer att göra bort sig... eller CZ för den saks skuld.
Hoppas att se Hambo i de nästan nya skorna (nu jag inte skall putta på hästarna) och skall komma med glada tillrop.
Någon annan, som skall gå på festen efteråt ?
 
Sv: Dags igen

Det blir nog 51:an, bökigt att ta sig hem från Malmö. Kan krypa från 51:an och Anne-Beth gillar det. Vet inte när hon åker hem.

Ja, både att krypa hem och 51:an.. Blev lite fel:grin:
 
Senast ändrad:
Sv: Dags igen

Du skojar ????
vi pratade med ole igår
Måste genst kolla
hej från hambo
 
Sv: Dags igen

Nej men det är faktiskt sant...
Jag visste inte att han är med, ska kolla
Faaasiken jag är ju på Semester då :devil:
Hej från Hambo
 
Sv: Dags igen

Men herregud vad spännande !
Hur kunde jag beställa resa till just denna vecka ( KORKAT )
Jag vill ju ha på mig mina AJAJ skor igen och mingla runt och vara glad
Bära hatt och fjomsa runt !
Jag säger som alltid... hoppas att han kommer bland de 5 första
Standard fras fån mig !
Hej hoppigalopp från hambo
 
Sv: Dags igen

Fast nu när jag kollar på Startlistan så är jag enbart jäkligt glad att han är med och hoppas att Dina tar honom i mål utan större problem...
Hej från en Ödmjuk Hambo
 
Sv: Dags igen

Har du inte försäkrat dig mot sjukdomsfall så du får pengarna tillbaka om du inte kommer iväg. Du behöver ju inte påpeka att du inte bröt foten förrän på söndagen.....:angel:
 
Sv: Dags igen

Nä så smart var jag inte.....
jag har bokat en resa som inte är ombokningsbar, så att jag med säkerhet visste att jag skulle kunna åka eftersom jag har svårt att ta ledigt !
Hej från Hambo
 
Sv: Dags igen

Vaffånått ? Är det någon, som har bokat semester under Derbydagen ? Hehe. Måste vara en joke. När ena egna hästen startar i Derbyt ? Tror knappast det. Knappast ett problem heller, om det vore sant. Semester kan man hålla en annan gång. Kom igen, nu.

Snacket om femtiettan ställer mig. Vad handlar det om ? Nå'nting på krybavstånd av Pepperkakshuset, men vad ? ... och hur kom Ole in i bilden ? The plot thickens.
Skall Kobran och CaOs upprätthålla frukosttraditionen ?
 
Sv: Dags igen

Vi håller benhårt på traditionerna. Ny tradition är kräftor på lördagen!

Sen C-frukost på söndag och 51:an på kvällen. 51:an är av krogarna i Blentarp, som alla metropoler har vi flera.....

Om du inte har något bättre för dig borde du hänga på!:D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 819
Senast: Exile
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Lutten
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 049
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp