Dålig bild datorn --> Tv:n

Saybia

Trådstartare
Tänkte se om någon här har några tips att ge mig.
Har kopplat ihop datorn med tv:n så jag ska kunna sitta i soffan och se film men bilden är ganska kass på tv:n, har jag inte någon mediaspelare igång så är skrivbordsbakgrunden pixlig, suddig och flimmrar lite. Slår jag igång någon film med tex. VLC eller MPC så blir det lite bättre men bilden flimmrar lite och konturerna runt sakerna som visas blir starka/"lysande". Skulle väl bäst kunna beskriva bilden som att man försökt filma tv:n eller en dataskärm med en ganska kass videokamera, ungefär den kvalitén.

Kan tillägga att jag är ganska otekniskt och trodde väl att det bara skulle vara att koppla sladden mellan datorn & tv:n så skulle det vara klart :angel:, men ingenting fungerade från början men efter att ha uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet så fick jag i allafall bild, sen har jag googlat runt på internet och försökt läsa men då jag som sagt inte är så teknisk så vet jag knappt ens vad de pratar om ibland...

Har satt visningsläget som "klona" och satt tv:n som primär bildskärm och datorn som sekundär bildskärm.

Jag har en S-video to Scart sladd mellan datorn och tv:n eftersom jag inte har nån S-video utgång i tv:n (gammal "tjock tv") och i datorn kan jag bara se en S-video utgång. Grafikkortet i datorn är ett NVIDIA GeForce FX 5700LE.

Det går ju att se på bilden som den är nu men önskar att den hade varit lika bra, eller i allafall nästan lika bra, som på dataskärmen.

Är tacksam för alla tips, eller är det helt enkelt så att jag har för dåligt grafikkort eller att bilden blir så här dålig med en S-video sladd?
 
Sv: Dålig bild datorn --> Tv:n

för dåligt, nej. men för gammalt för att mäta sig med dagens moderna gränssnitt som displayport och hdmi. S-video är ett uselt gränssnitt om man vill streama högupplöst bild och ljud.

jag skulle rekommendera dig att köpa ett grafikkort med hdmi utgång, då får du dessutom ljudet i samma veva.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp! Skaffade en ny bärbar dator för 2 veckor sedan med S-video uttag. Hade det tidigare på min förra stationära dator också, och...
Svar
9
· Visningar
1 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp