Bukefalos 28 år!

Danskt fullblodsdatabas?

Zuzzi

Trådstartare
Moderator får flytta tråden om den ligger fel....

har dansk galoppsport en motsvarande sida som t.ex. ATG eller Galoppsport?

Är ute efter ett sto som iaf gett en danskfödd halvblodsunge men stoet finns inte med i den svenska databasen.
 
Sv: Danskt fullblodsdatabas?

Du tror inte att jag redan har kollat? Därför jag frågar här om det finns någon databas som sverige har där man kan söka registrerade fullblod.
 
Sv: Danskt fullblodsdatabas?

Ingen aning men hästen i fråga, har den lämnat gallopörer också? Vi kanske vet vem det är?
 
Sv: Danskt fullblodsdatabas?

Du tror inte att jag redan har kollat? Därför jag frågar här om det finns någon databas som sverige har där man kan söka registrerade fullblod.

Nej, det finns inte någon sådan. Jag tror att danskarna har samma databas som dom hade på 80-talet och den vill du inte försöka hitta något i även om du skulle få tillgång till den:eek:

Men jag tror att det är meningen att dom ska få samma som vi har i Sverige men för dagen finns det inte någon möjlighet att leta i den. Gör som Camilla K föreslog, skriv märrens namn så är det kanske någon här som känner igen den.:idea:
 
Sv: Danskt fullblodsdatabas?

Märren heter Footloose Free, alt.Fotloose Free

Vet bara av att hon har lämnat en halvblodsavkomma i danmark. Kan inte hitta märren annars på sökmotorer förutom den avkomman som jag vet av. Hon är e.Sparkling Boy xx
 
Sv: Danskt fullblodsdatabas?

Den här hästen sägs vara undan Footloose Free
Lorenzo
Det finns en fullblods märr i Norge;
Footloose Free by Sparkling Boy (IRE) - Nicole (GB) som vart betäckt med Oktan (IRE) 2003 med resultat dött föl enligt Norsk Stambook för Fullblod Vol IV supplement 1.
Det finns sedan en Nicole (NOR) 1974 som fick ett sto Hotline (IRE)efter Sparkling Boy 1990.
 
Sv: Danskt fullblodsdatabas?

Nicol (GB) (hennes namn är stavat utan e på slutet hos Weatherbys) avkommor;
Unnamed 1993 F Sparkling Boy - Nicol
Zeloso (NOR) 1992 C Sparkling Boy - Nicol
Miss Blue Nun (NOR) 1991 F Sparkling Boy - Nicol
Hot Line (NOR) 1990 F Sparkling Boy - Nicol
Nicki Line (NOR) 1988 F Sappeur - Nicol
Red Line (NOR) 1986 C St Remi (NOR) - Nicol
Danceuse (NOR) 1984 F Sappeur - Nicol
Nicala (NOR) 1982 F Allos (FR) - Nicol
Nicallos (NOR) 1980 C Allos (FR) - Nicol
Nitouche (NOR) 1979 F Allos (FR) - Nicol

Eftersom Nicol (GB) och Nicole (NOR) verkar vara samma häst så kanske din Footloose Free är stofölet efter Sparkling Boy född 1993 som inte har blivit namngivet i stamboken?
 
Senast ändrad:
Sv: Danskt fullblodsdatabas?

Tusen tack! Det verkar logiskt att Nicol(e) är mamma till Footloose Free. Den odöpta avkomman är ju också ett sto så ja det kan nog stämma det där.

Tack så mycket, intressant :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 602
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 412
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 330
Senast: Ridinglady
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 090
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp