Bukefalos 28 år!

"De vill ju bara tjäna pengar"

Jeps

Trådstartare
De vill ju bara tjäna pengar är ju ofta ett vanligt argument i diskussioner angående stora fodertillverkare. Jag bara undrar; är folk i allmänhet så naiva att de tror att tillverkare av t.ex. färskfoder inte vill tjäna pengar?
De bedriver ju mig veterligen inte heller någon forskning.

Bara en fundering så här på morgonkvisten.
 
Sv: "De vill ju bara tjäna pengar"

Såklart de vill tjäna pengar.
Finns dock foderföretag som bedriver forskning (de flesta företag som säljer dietfoder bedriver olika typer av forskning).
 
Sv: "De vill ju bara tjäna pengar"

Jag är helt införstådd med att alla som tillverkar och säljer en produkt vill tjäna pengar, ändå är det ett argument mot att köpa foder från de större företagen.
Precis som du säger så bedriver de flesta företag som tillverkar dietfoder forskning. Finns ju några undantag,.
 
Sv: "De vill ju bara tjäna pengar"

I regel är det ju så att dom större företagen får in mer pengar och därmed har råd att bedriva mer forskning, därav ett argument att kanske köra på ett mer välkänt märke som är testat och beprövat..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 408
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 844
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 714
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag är i en lite knepig situation angående en vän som vill komma och hälsa på.... Kort intro: vi var jobbkollegor när jag först kom...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
12 660
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp