Bukefalos 28 år!

Deckemans Fodervärdsavtal?

No1

Trådstartare
Låt säga att vi fyllt i att avtalet gäller tom 1/1-07, kan jag då som hästägare
1. ändå säga upp avtalet tidigare utan att egentligt skäl föreligger?
2. sälja hästen?
 
Sv: Deckemans Fodervärdsavtal?

Att skriva avtal är helt jäkla onödigt.. det har du inge nytta av vid en tvist iaf eftersom polisen lägger ner alla förundersökningar på bristande bevis..:crazy:

Fasten man kan bilder vittnen vet utlåtande vad mer bevis ska polisen ha för att det är vanvård?? Ska hästen vara död eller?:(


Medryttaravtal där medryttarna skiter i att betala och bara drar skulle ju inte tro att polisen lägger ner ett andetag ens på ett sånt fall.

I stort sett kan man som fodervärd vanvårda en häst slå den och förstöra den helt och skicka tillbaka den i uruselt skick... det kommer inte hända nått.:crazy:
Chansen är iaf MINIMAL!
sverige har bra lagar visst.. men när någon bryter mot de händer inget där hästen far illa eftersom sveriges regering inte värdesätter djur.

Var ett fall där en man hade 50 kor som fick avlivas för svår vanvård de hade legat i gyttja i flera år och drunknat och ruttnat i gyttjan:cry:

Mannen fick lite små dagsböter och var det 6 månaders fängelse??

Jag vill lova dödar jag 50 människor och slänger de i gyttja blir de lite mer än bara dagsböter och 6 mån fängelse:smirk:

Dock är jag säker på att det gör lika ont för en ko att dö som för en människa på detta vis!!
 
Sv: Deckemans Fodervärdsavtal?

att säga upp ett avtal går så bra så.. ord mot ord du kan hävda att hon sa de till dig när du var och hälsade på henne.

Du kan hävda att hon inte tar hand om dinhäst på bästa vis och tar hem hästen bums..

Som sagt ett avtal är helt onödigt enligt mig!

låna inte ut hästar ist så slipper amn problem=)
 
Sv: Deckemans Fodervärdsavtal?

Anledningen till att man köper ett kontrakt är ju att det ska vara juridiskt bindande, så nej du borde inte kunna ta hem hästen om du inte har skäl (som anges i kontraktet) till det. Du borde inte heller kunna sälja hästen förän efter 1/1 2007.
 
Sv: Deckemans Fodervärdsavtal?

Gazzan skrev:
Att skriva avtal är helt jäkla onödigt.. det har du inge nytta av vid en tvist iaf eftersom polisen lägger ner alla förundersökningar på bristande bevis..:crazy:

Du är väl ironisk nu? Annars var det bland det dummaste jag hört! Om jag inte hade skrivit kontrakt med min idiot till fodervärd så hade jag fått problem. Det sa min advokat efter att jag kontaktat honom. Problemet som uppstod innebar att min totala kostnad blev 60:- som kontraktet kostade, än de tusentals kronor som fodervärden fick betala för saker som hon började krångla med. Så helt jäkla onödigt vette fan...
 
Sv: Deckemans Fodervärdsavtal?

No1 skrev:
Låt säga att vi fyllt i att avtalet gäller tom 1/1-07, kan jag då som hästägare
1. ändå säga upp avtalet tidigare utan att egentligt skäl föreligger?
2. sälja hästen?

1. ja det kan du göra om de inte tar hand hand om hästen enl dina anvisningar dvs punkt 13 i kontraktet. Det viktiga är att du säger upp avtalet innan du hämtar hästen. Gör det skriftligen!

2. Du kan bara sälja hästen om du skrivit in det i kontraktet.
 
Sv: Deckemans Fodervärdsavtal?

Gazzan skrev:
Att skriva avtal är helt jäkla onödigt.. det har du inge nytta av vid en tvist iaf eftersom polisen lägger ner alla förundersökningar på bristande bevis..:crazy:

Och du ger ju lika kloka svar som vanligt...Allt behöver ju inte leda till polisanmälan.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 732
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 559
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 518
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 989
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp