Dejtingtråden del 37

Jag tror jag behöver avsluta med M. Eller vad man kallar det i en casual relation. Vi har inte setts på över en månad, lite stiltje i chattandet och initiativen till att ses kommer från mig, han har "inte tid'.
Samtidigt uttrycker han sig lite svepande som att han ser en fortsättning, men aldrig något konkret. Jag känner att jag hade behövt mer... kommunikation, initiativ eller bara en sorts fundering om hur och när han ser sig ha mer tid?

Kommer på mig själv med att kompromissa med mig själv, vilja hänga kvar "ifall det blir annorlunda sen" pga jag gillar honom ju, men jag kompromissade med mig själv i 12 år med exet och kan nog inte göra det mot mig själv igen, behöver behandla mig själv bättre.

Vill också förklara allt ovan för M (ja jag inser nog att det är för att ena hjärnhalvan vill att han skärper till sig 🙈) men vet inte hur ingående jag bör vara. Vill vara tydlig men inte bitter och needy 😅 Suck, någon med kloka inspel?
 
Jag tror jag behöver avsluta med M. Eller vad man kallar det i en casual relation. Vi har inte setts på över en månad, lite stiltje i chattandet och initiativen till att ses kommer från mig, han har "inte tid'.
Samtidigt uttrycker han sig lite svepande som att han ser en fortsättning, men aldrig något konkret. Jag känner att jag hade behövt mer... kommunikation, initiativ eller bara en sorts fundering om hur och när han ser sig ha mer tid?

Kommer på mig själv med att kompromissa med mig själv, vilja hänga kvar "ifall det blir annorlunda sen" pga jag gillar honom ju, men jag kompromissade med mig själv i 12 år med exet och kan nog inte göra det mot mig själv igen, behöver behandla mig själv bättre.

Vill också förklara allt ovan för M (ja jag inser nog att det är för att ena hjärnhalvan vill att han skärper till sig 🙈) men vet inte hur ingående jag bör vara. Vill vara tydlig men inte bitter och needy 😅 Suck, någon med kloka inspel?
Men åh vad svårt. ❤️ Jag tycker du ska skriva ner det helt ofiltrerat som om det var till honom men du skickar det inte, där du får ner exakt och konkret vad problemet är, vad du hoppas på men också vad du inte kan kompromissa med och om ni inte kan mötas där så behöver du avsluta. Sen läser du igenom det i lugn och ro och hittar huvudpoängerna och skriver ett meddelande till honom utifrån det. Så brukar jag göra när jag har nåt trixigt som jag behöver ta upp med någon och det känns viktigt att det landar på rätt sätt.
 
Jag tror jag behöver avsluta med M. Eller vad man kallar det i en casual relation. Vi har inte setts på över en månad, lite stiltje i chattandet och initiativen till att ses kommer från mig, han har "inte tid'.
Samtidigt uttrycker han sig lite svepande som att han ser en fortsättning, men aldrig något konkret. Jag känner att jag hade behövt mer... kommunikation, initiativ eller bara en sorts fundering om hur och när han ser sig ha mer tid?

Kommer på mig själv med att kompromissa med mig själv, vilja hänga kvar "ifall det blir annorlunda sen" pga jag gillar honom ju, men jag kompromissade med mig själv i 12 år med exet och kan nog inte göra det mot mig själv igen, behöver behandla mig själv bättre.

Vill också förklara allt ovan för M (ja jag inser nog att det är för att ena hjärnhalvan vill att han skärper till sig 🙈) men vet inte hur ingående jag bör vara. Vill vara tydlig men inte bitter och needy 😅 Suck, någon med kloka inspel?

Förstår precis och det är helt rätt att du ska inte kompromissa med dig :heart

Jag är sån som bara lessnar och låter det rinna ur sanden om de ändå aldrig tar upp något 🙈
 
Förstår precis och det är helt rätt att du ska inte kompromissa med dig :heart

Jag är sån som bara lessnar och låter det rinna ur sanden om de ändå aldrig tar upp något 🙈
Ja den vägen finns ju också. :p Tror ändå att jag behöver kommunicera kring det här, om inte annat för att jag ska sätta stopp för mig själv också. Just nu är jag mest less, har öht inte svarat sen han skrev att han inte hade tid något alls den här veckan heller, men det upptar ändå för mycket tankekraft om du förstår hur jag menar. Jag är dålig på att inte kommunicera 🙈😁

(Tillägg: jag hade kunnat göra som du om det var tidigare, om vi bara chattat tex, men vi har både setts och chattat relativt mycket.)
 
Ja den vägen finns ju också. :p Tror ändå att jag behöver kommunicera kring det här, om inte annat för att jag ska sätta stopp för mig själv också. Just nu är jag mest less, har öht inte svarat sen han skrev att han inte hade tid något alls den här veckan heller, men det upptar ändå för mycket tankekraft om du förstår hur jag menar. Jag är dålig på att inte kommunicera 🙈😁

(Tillägg: jag hade kunnat göra som du om det var tidigare, om vi bara chattat tex, men vi har både setts och chattat relativt mycket.)

För mig spelar det ingen roll hur mycket man har setts (såklart undantag om man är i en uttalad relation), om den andra hade gjort på det sättet som M gör så hade jag bara slutat höra av mig. Jag hade sett det som att den andra försöker avsluta utan att behöva ha snacket. Jag har inget behov av "closure" på det sättet.

Risken finns ju också att den andra inte klarar av att vara ärlig och så är man tillbaka i samma veva igen - "jooo jag vill ses, det är bara mycket just nu, vi kan väl hålla kontakten..:"
 
Hängde med B igår, mysigt! Han sov över, och han snarkade som ett jävla tröskverk den här gången.... :cautious: är så jävla trött!!

Han frågade hur det kändes för mig om han gick på fest (vi är bjudna till samma fest på lördag, men jag kommer inte gå pga pja, triggers) men jag sa att det var lugnt, han får göra vad han vill så länge det inte går ut över min nykterhet 😊
 
Älskar din positiva attityd 😁😂
Grejen är att jag hintade mina planer och han reagerade med att typ dissa mig. Men jag tänker att fröet får gro lite där. Jag känner honom alltför väl så jag vet lite hur han fungerar. I vanliga fall hade jag typ brutit ihop och legat i sängen en stund av samma diss, men denna gången fnittrar jag mest åt att han försöker slingra sig. Vi får väl se på lördag hur det går. Jag är helt förberedd på att det inte alls går vägen, men jag hoppas ju att det gör det.
 
För mig spelar det ingen roll hur mycket man har setts (såklart undantag om man är i en uttalad relation), om den andra hade gjort på det sättet som M gör så hade jag bara slutat höra av mig. Jag hade sett det som att den andra försöker avsluta utan att behöva ha snacket. Jag har inget behov av "closure" på det sättet.

Risken finns ju också att den andra inte klarar av att vara ärlig och så är man tillbaka i samma veva igen - "jooo jag vill ses, det är bara mycket just nu, vi kan väl hålla kontakten..:"
Tack för input, är helt med på vad du menar då det är detta jag står och velar mellan. Hur mycket closure som är "rimligt"...
Just nu känns det dock som att det är just jag som behöver det för att mentalt stänga dörren. Just nu orkar jag inte tänka alls pga har feber och tycker mycket synd om mig själv :p :D Får väga lite till på saken tills hjärnan funkar igen.
 
Eeeeek! Jag har ju en attraktiv fd chef som svept höger på mig några gånger, och jag har fegat att matcha eftersom jag vill ha möjlighet gå tillbaka till det jobbet utan drama om jag skulle behöva. Idag fick jag reda på att han sagt upp sig, och vart han går. Fritt fram för mig att träffa honom m a o. Jag måste bara andas lite i fyrkant först innan jag tar kontakt :eek:
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 624
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
408
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
8
· Visningar
426
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
569
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp