Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Vi går också i dom funderingarna. Distanssnubbens dotter vet om mig och min dotter vet om honom. Min dotter har uttryckt att hon vill träffa honom och vi har pratat löst om en resa tillsammans. Men eftersom vid bor 25mil ifrån varandra och ingen är flyttbar på lång tid så finns det inga ambitioner om att bilda någon form av bonusfamilj utan det skulle enbart vara kravlöst häng.
Då har vi en delvis liknande situation (även om våra respektive barn inte vet om oss än). Vi har dejtat sen i juni, men bor med såpass stort avstånd att det inte är aktuellt att flytta ihop osv då våra respektive barn är rotade där de bor med skola, annan förälder osv. Vår plan är att vara särbos de närmaste åren (om vi nu kommer så långt) då ingen av oss är flyttbara inom en 10-årsperiod, men att målet nog är att vi ska kunna träffa varandras barn och att barnen ska kunna träffa varandra. Eftersom jag har min dotter på heltid så är detta lite extra nödvändigt.
 
Dejt är ju inte rätt beskrivning men H/kk/vad det nu är hörde faktiskt av sig igår (det har aldrig hänt på en helg på det sättet mest prat som sen inte blir ngt) så jag åkte in till stan och hängde ett par timmar med honom (på hotell). Han var väldigt pratig vilket gjorde det lite extra roligt 🤣
 
Då har vi en delvis liknande situation (även om våra respektive barn inte vet om oss än). Vi har dejtat sen i juni, men bor med såpass stort avstånd att det inte är aktuellt att flytta ihop osv då våra respektive barn är rotade där de bor med skola, annan förälder osv. Vår plan är att vara särbos de närmaste åren (om vi nu kommer så långt) då ingen av oss är flyttbara inom en 10-årsperiod, men att målet nog är att vi ska kunna träffa varandras barn och att barnen ska kunna träffa varandra. Eftersom jag har min dotter på heltid så är detta lite extra nödvändigt.
Ja då är det ju liknande situationer ändå. Han jobbar skift i min stad så när han jobbar ses vi varje dag. Sedan har vi barnvecka samma vecka och då åker han hem igen. För oss hade det varit trevligt att kunna ses någon helg allihopa med barnen.
 
Jag var på dejt i våras med en man som inte var ärlig med att han inte kunde prata svenska. Trevlig dejt men det blev inget mer. Inget mer dejtande alls för jag blev så trött på Tinder och allt ljugande, fråga om att ligga osv. Ibland vill jag bara hitta någon som helt kravlöst finns där och sova med nån gång varann vecka och ibland vill jag aldrig mer träffa nån. Hur ska man våga och orka ge sig ut i dejtande igen - och vilken sida är egentligen bäst? Många tankar så här en söndagkväll
 
Jag var på dejt i våras med en man som inte var ärlig med att han inte kunde prata svenska. Trevlig dejt men det blev inget mer. Inget mer dejtande alls för jag blev så trött på Tinder och allt ljugande, fråga om att ligga osv. Ibland vill jag bara hitta någon som helt kravlöst finns där och sova med nån gång varann vecka och ibland vill jag aldrig mer träffa nån. Hur ska man våga och orka ge sig ut i dejtande igen - och vilken sida är egentligen bäst? Många tankar så här en söndagkväll

Det är svårt!

Är kluven mellan att det räcker med H/kk och att ibland vilja ha mer. Men det verkar som att de flesta vill ha ”allt eller inget” och jag vill inte ha ”allt” (som i bo ihop osv).
 
Ibland vill jag bara hitta någon som helt kravlöst finns där och sova med nån gång varann vecka och ibland vill jag aldrig mer träffa nån. Hur ska man våga och orka ge sig ut i dejtande igen - och vilken sida är egentligen bäst? Många tankar så här en söndagkväll
Det är skitsvårt!!

Och jag känner samma. Klarar mig fint själv den mesta av tiden men sen kommer den där känslan smygande emellanåt. Ger upp på Tinder men ändå är jag där och svajpar ibland (och blir irriterad 🙄). Sjukt jobbigt att lära känna någon ny också. Allt känns jobbigt.

Speciellt när jag hela tiden jämför med någon annan…
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 007
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
748
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
646
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp