Bukefalos 28 år!

Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

*kl*

Min Ella hämtas hem i morgon efter att ha varit på utbildning.
Det ska bli så kul att få hem henne.

Bjuder på en bild på oss

29201100.jpg
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

*kl*

Min Ella hämtas hem i morgon efter att ha varit på utbildning.
Det ska bli så kul att få hem henne.

Bjuder på en bild på oss

29201100.jpg

Åhhh! Så härligt! Då är det dags att rida in sig med varandra nu då?
Superfin tjej! :)
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Tack.

Ja det ska bli kul att få rida igen och se vad utbildningen gett. Nu blev det en kortare period än planerat men jag tror klart att det är skillnad.
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

vilken tjusig häst! spännande att följa er rapport hur det går sedan när hon hämtas hem!

uppdatering från oss
nu har jag ridit pass nr 2 efter att inte suttit på han på 1 månad, ja som ni vet har han ju haft världens trotsperiod...och är väl fortfarande lite kaxig,,,men han skötte sig faktiskt! :laugh: fattade tom höger galoppen relativt bra! jag hade såååån träningsvärk på kvällen och även idag...Hans rörelser känns ju så annorlunda mot min frieser...idag ska han vila igen.

film
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

vilken tjusig häst! spännande att följa er rapport hur det går sedan när hon hämtas hem!

uppdatering från oss
nu har jag ridit pass nr 2 efter att inte suttit på han på 1 månad, ja som ni vet har han ju haft världens trotsperiod...och är väl fortfarande lite kaxig,,,men han skötte sig faktiskt! :laugh: fattade tom höger galoppen relativt bra! jag hade såååån träningsvärk på kvällen och även idag...Hans rörelser känns ju så annorlunda mot min frieser...idag ska han vila igen.

film

Alltså du är så himla duktig!!! :bow: Han ser grymt fin ut ;)
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Tack så mkt, du har inga bilder eller ngt på din från programridningen? :)
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

ja men såklart..va dum jag är, har ju sett bilderna! :laugh:
ser trevligt ut,,,skoj att ha en sån sansad 3 åring!
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Tänkte snart skutta lite lågt i paddocken. Ute har vi hoppat lite naturhinder och hon verkligen älskar det..Om jag löshoppar så blir det väldigt låga studs men annars gjorde hon sitt på tre-års så jag tycker inte jag behöver löshoppa några höjder..
Ligger lite lågt med ridningen nu och har precis börjat installningen, skönt och sussa i boxen... Min är faktiskt väldigt svår att konstatera växtperiod på för hon växer sakta och jämnt men är lite små tunn på överlinjen så fri tillgång natt med ensilage och kanske tömkörning och sedan blir det nog skutt i både frivilliga och ofrivilliga former;). Hon är väldigt pigg med mycket framåtbjudning men magkänslan och min bristande tid för tillfället säger att vi står tebaks ett litet tag..
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

*KL*

Uteritt på Disa idag i sällskap med utbildaren som red en annan häst. Blåst och regn = taggad och laddad häst. Blev ganska överraskad, för Disa har hittills varit helcool. Men fick påminna mig om att hon ju bara är tre år och riden kanske tolv gånger i höst. Och det hon gjorde var att slänga med huvudet och pipa lite när vi skrittade iväg. Hon sansade sig fort och vi kunde utan problem trava på stigar i skogen och hemåt längs en grusväg var hon helt avslappnad och gick på lång tygel.
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Dax för lite updat, från oss!

vi har äntligen kommit igång med ridningen, satt ju första gången i mars, sen blev de lugnt hela våren och nu i sommar har vi ridit lite grann. Han blev riden för 10-15de gången idag (har inte håll räkningen men mer än så är det inte), och andra gången på ridbanan ensamma utan ledare.

http://www.youtube.com/watch?v=CiMI_AtcZZE

de gick okej tycker jag, mycket bättre än första gången då han mestadels stod på två ben (sparkade hela tiden mot skänkeln) men efter en del uteritter så har han börjat förstå, men har inte hittat frammåtbjudningen ännu så jag får verkligen kämpa.. sen skall vi inte prata om att jag sitter på fel sittben, har hälarna mer uppåt än nedåt m,m haha finns mycket att rätta till där ser jag. Nyttigt med filmer må ni tro.

va tycker ni om min lilla kille.

Hur ofta rider ni era?
har ni börjat rida för tränare, om hur ofta och hur länge?

jag kommer i alla fall rida ut 1-2ggr i veckan och tömköra en gång i veckan, och där ibland när de blir en uteritt rida för tränare på banan.. ca: 2ggr i månaden ca: 20-30min, hur tycker ni de låter?

mvh annelie & jiovedi
 
Senast ändrad:
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Rent spontant tycker jag att det inte är konstigt att din häst bjuder dåligt. För mycket "jox" under ridningen. Han hinner ju knappt komma igång i trav förrän det är dags för skritt, ställa åt olika håll, svänga osv. Han är ju inte riden mycket alls. Disa (ovan) travar jag med ca tre varv åt varje håll på banan som max, inga volter, inga övergångar. Hon ska bara trava framåt och få hitta sin egen balans. Ute i skogen har vi hittills travat rakt fram utan formkrav med draghjälp. Hon har kanonfin bjudning och jag har nu börjat "arbeta" traven lite mer ute. Har de dålig bjudning på bana är min erfarenhet att den inte blir bättre med det "jobb" ni nu gör. Bättre att rida ut med draghjälp och träna övergångar där. Visst ska han svara för hjälperna, men varför framkalla protester om det går att undvika?
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Man kan knappt tro att han bara är tre. Han jobbar på fint. Han hade kunnat dela med sig lite av den energin till min fjolla:p
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Rent spontant tycker jag att det inte är konstigt att din häst bjuder dåligt. För mycket "jox" under ridningen. Han hinner ju knappt komma igång i trav förrän det är dags för skritt, ställa åt olika håll, svänga osv. Han är ju inte riden mycket alls. Disa (ovan) travar jag med ca tre varv åt varje håll på banan som max, inga volter, inga övergångar. Hon ska bara trava framåt och få hitta sin egen balans. Ute i skogen har vi hittills travat rakt fram utan formkrav med draghjälp. Hon har kanonfin bjudning och jag har nu börjat "arbeta" traven lite mer ute. Har de dålig bjudning på bana är min erfarenhet att den inte blir bättre med det "jobb" ni nu gör. Bättre att rida ut med draghjälp och träna övergångar där. Visst ska han svara för hjälperna, men varför framkalla protester om det går att undvika?


hej,
de min tränare vill är att vi skall lära honom start och stopp, så därför dessa övergångar, men vi travar ju sedan några varv innan vi slutade, vi rider även ut och där är bjudningen jätte fin i alla gångarter, han går lika bra först som sist, där är han riktigt pigg, så därför tänkte vi prova på ridbanan igen nu när han bjuder på så bra ute. men han är inte riktigt med, så jag kommer fortsätta att rida ut på rakt spår hela vintern, och till våren börja med detta igen och se om han är med på noterna då.

anledningen till varför jag skall ställa mig utåt i nedre hörnet var för att han annars tvärnitade så då bad tränaren mig att provade på att jag skulle rida lite utåt ställd, och då bibehöll han nästan traven, de är endast därför vi gör så, inte av någon annan anledning. Men de är väldigt bra att du kommer med dina ideer tycker jag, och jag är mycket tacksam :D
all hjälp och ideer man kan få är toppen, men nu blir de uteritter, dock är de ju så svårt att få med sig någon då alla hästar i stallet är skadade på något vis :( och ännu är det inte dax att prova på att rida ut ensam..

När börjar ni rida ut ensamma på era hästar?
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

har inte hästen en framåt bjudning, varför då öva avsaktning och halt? ut med hästen i skogen och låt den hitta sig själv där. Din häst kan bli en fin häst med rätt jobb. A & O är att hästen ska gå fram. De passet du visar på filmen ger varken dig eller hästen något för framtiden.

När jag satt på min ena 06.a för 5.e gången tog jag och red ut själv. Promenera med din häst själv ut och sen rid ut själv, är aldrig för tidigt att börja med det så länge hästen är trygg med dig.

Lycka till
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

snygg häst :) men ursh inte blanda svart och brunt..
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Tack!
Täta rapporter finns på m.
Din bebis är superfin och vilket jobb du gör med honom. Respekt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 794
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 242
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
804
Senast: valy
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 278
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp