Bukefalos 28 år!

dela med er mammor/pappor!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: dela med er mammor/pappor!!

Krabban skrev:
Har ni inget tips på babykläder som varken är rosa eller blå (och helst inte röda heller)? Var hittar man dessa kläder? :confused:

Jag tänkte likadant. Varför måste barnen antingen ha "pojk" eller "flick" färg redan som baby? Jag köpte helst neutrala färger.

Det finns en firma som heter Lingonet och Blåbär som har hemförsäljning. De har visserligen också antingen rött eller blått men deras kläder är väldigt rejäla. Jag fick en hel del såna kläder i arv av en vän.

Annars letade jag stan runt efter andra färger än rosa och babyblått.

Den gången fanns det mest på Lindex. Absolut inte, H&M deras barnavdelning var hemskt färguppdelad.
 
Sv: dela med er mammor/pappor!!

Blixtra skrev:
Här är saker jag just nu funderar lite på:

Brösten, blir bröstvårtorna såriga? Vad gör man isåfall?

Det beror på barnets tag runt bröstet. Ni är ju båda nybörjare på amning. Får du problem så se till att få hjälp. Kan inte de på BB hjälpa dig så kontakta amningshjälpen.

Helt apropå ingenting så kom sonen precis in och sa "kan bananer dansa?" :banana: :banana:
 
Sv: dela med er mammor/pappor!!

http://www.lingonochblabar.se/
Ska genast in och kolla på denna sida!

Ja det är verkligen trist. Och förvånad är jag oxå faktiskt - jag trodde nog att det var fler som ville ha kläder i lite andra färger till sina barn.

Den här sidan hade ju lite skojiga kläder :D www.freshmilk.se
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: dela med er mammor/pappor!!

Sweet Chili skrev:
Ja, men om hela barnet glider ur byxorna med fot då? :confused: Ska jag sätta hårsnodden runt magen då? :D :angel:

Jag har försökt flera gånger med byxor med fot. Men det tar 5 min innan dottern ligger i bara blöjan i vagnen och byxan ligger nere vid fotändan. :crazy: Vad gör vi för fel dårå? ;)
Sparkbyxor/hängselbyxor är ett hett tips. Det är nära nog omöjligt att få något att sitta kvar runt bäbisars stora magar, när rumpan är betydligt mindre... Eller knäpp bodyn runt byxorna :idea: (body + strumpbyxor på detta vis är SUPER att ha under andra kläder...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 887
Senast: MML
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 751
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 777
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp